وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه ای خواهان گنجاندن مذاکرات پیرامون فعالیت‌های موشکی ایران در جریان مذاکرات وین شد.

به گزارش  دویچه وله، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در گفتگویی اختصاصی با شبکه «العربیه» خواستار مذاکره پیرامون فعالیت‌های موشکی ایران شد و ادعا کرد که «پنجره مذاکره با ایران برای همیشه باز نیست و جمهوری اسلامی باید گفت‌وگو پیرامون اوضاع منطقه را بپذیرید!»

وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه خود همچنین با تأکید بر اینکه مذاکره هسته‌ای با ایران باید فعالیت‌های موشکی این کشور را نیز شامل شود، مدعی شد که «اقدامات ایران رسیدن به توافق در مذاکرات وین را پیچیده می‌کند».

گفتنی است، فرانسه یکی از سه کشور اروپایی (تروئیکای) مذاکره‌کننده بر سر احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) است.

پیش از این نیز، «آن کلر لوژاندر»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه به رویترز گفته بود که پاریس روی کمک چین حساب باز کرده تا با استدلال‌های قانع کننده اشان، ایران را به میز مذاکرات هسته‌ای وین بازگردانند.

وی افزود: «سه کشور اروپایی طرف برجام و دیگر شرکای فرانسه در توافق هسته‌ای و همچنین آمریکا با هم متحد بوده و از ایران می‌خواهند بدون تأخیر به مذاکرات بازگردد تا گفت‌وگوها در خصوص بازگشت به تعهدات از سوی ایران و آمریکا را به سرعت به سرانجام برسانیم».

این در حالی است که ادعا می‌شود آمریکا از چین خواسته تا برای تحت فشار قرار دادن ایران، خرید نفت خام از این کشور را کاهش بدهد.