اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب

85

1400/7/11

13:47


اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب

سلامت نیوز: در حالی که بسیاری تصور می‌کنند که مراقبت از پوست تنها زدن کرم مرطوب کننده و دور چشم است، اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در روتین روزانه مراقبت از پوست خود انجام دهید زدن کرم ضد آفتاب است.

در واقع باید عنوان کنیم که ضد آفتاب پایه و اساس پیشگیری از بسیاری از مشکلات پوستی است که در صورت استفاده مداوم از آن، خرید بسیاری از محصولات دیگر تقریبا به صفر خواهد رسید. در این مقاله قصد داریم تا درباره اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب صحبت کنیم و بگوییم که چرا باید این کرم در کیف لوازم مراقبت از پوست همه افراد وجود داشته باشد.

آیا همه واقعاً به ضد آفتاب نیاز دارند؟

به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، بله. از آنجایی که خورشید ضررهایی دارد و اشعه‌های مضر فرابنفش یکی از آنها است، بله به ضد‌ آفتاب نیاز خواهید داشت. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده مناسب از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند. به معنای واقعی کلمه، از نوزادان تا سالمندان باید سراغ خرید بهترین کرم های ضد آفتاب بروند و از آن استفاده کنند تا بتوانند با بیماری‌های مرتبط با پوست جلوگیری کنند.

از دیگر مزایای ضد آفتاب می‌توان به کاهش رگ‌های قرمز صورت و لکه‌های روی پوست، کند شدن چین و چروک یا پیری زودرس و جلوگیری از لکه‌های قهوه ای صورت و تغییر رنگ پوست اشاره کرد. در واقع تمام این مزایای پاسخی برای سؤال چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد هستند.

از کجا بدانیم از چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟

خب تا اینجا که دانستیم ضد آفتاب رکن اصلی مراقبت از پوست است، ممکن است زمان خرید با تنوع محصولی در ضد آفتاب‌ها مواجه شوید و از خود بپرسید کدام یک از اینها برای پوست من مناسب‌تر است. بسیاری از مارک‌ها انواع مختلفی از ضد آفتاب را در مدل‌های متنوع مانند اسپری، کرم و ژل ارائه می‌دهند. نکته اصلی سه شرطی است که از همه کاربران هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید به آنها توجه کنند و آنها را در نظر داشته باشند:

  • اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب از طیف گسترده‌ای از اشعه‌ها محافظت می‌کند؛ به این معنی که از پوست شما در برابر اشعه UVA و UVB خورشید محافظت می‌کند. اشعه ماوراء بنفش نوع A معمولاً به عمق پوست نفوذ کرده و باعث آسیب طولانی مدت پوست، پیری و چین و چروک می‌شود. آنها همچنین می‌توانند از شیشه پنجره عبور کنند. اشعه ماوراء بنفش نوع B نوعی است که باعث ایجاد مشکل در سطح پوست، مانند آفتاب سوختگی می‌شود و توسط شیشه پنجره مسدود می‌شود.
  • از ضد آفتابی با درجه SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. SPF مخفف Sun-Protection Factor و عددهای مرتبط با SPF به این معنا است که میزان محافظت ضد آفتاب را در برابر اشعه‌های مضر خورشید 2 تا 100 نشان می‌دهد. هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌تواند 100٪ اشعه خورشید را مسدود کند (SPF 30 تقریبا 97٪ را مسدود می‌کند.). سازمان غذا و داروی آمریکا به این نتیجه رسیده است که حداکثر مقدار SPF در کرم‌های ضد آفتاب باید "50+" باشد، زیرا شواهد کافی برای نتیجه گیری تفاوت واقعی در حفاظت بین محصولات دارای SPF 50 ، 75 یا 100 وجود ندارد.
  • ضد آفتابی را انتخاب کنید که ضد آب باشد. چه در زمان شنا کردن، گرفتار شدن در زیر باران و چه در زمان بازی‌های آبی، مطمئنا دوست ندارید تا خاصیت کرم ضد آفتاب روی پوستتان از بین برود و شما نتوانید از پوست خود محافظت کنید.

آیا لازم است از کرم ضد آفتاب حتی زمانی که ابری است استفاده کنیم؟

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب

حتی اگر قرار است تنها چند دقیقه خارج از خانه باشید، باز هم کرم ضد آفتاب را مصرف کنید و روی پوست خود بزنید. در حقیقت، تا 80 درصد اشعه مضر فرابنفش خورشید حتی در روزهای ابری می‌تواند به پوست شما نفوذ کند. برف، ماسه و آب نیز نیاز شما به کرم ضد آفتاب را از بین نمی‌برند، زیرا همه آنها سطوح بازتابی هستند که می‌توانند اشعه خورشید را تشدید کنند.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از کرم های ضد آفتاب در پاییز نیز از مهم‌ترین کارهای شما است برای محافظت از پوستتان است.

آیا مهم است که از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم یا سراغ مدل اسپری آن برویم؟

هر روش استفاده از ضد آفتاب مزایای متفاوتی برای قسمت‌هایی از بدن دارد.

  • کرم‌ها، که رایج‌ترین نوع کرم ضد آفتاب هستند، برای استفاده روی صورت یا پوست‌های خشک بهترین هستند.
  • مناطق پر مو (پوست سر سینه مردان) بهترین مناطق برای ژل‌ها هستند.
  • کرم‌های ضد آفتاب استیکی و چسبناک برای دور چشم شما ایده آل هستند، به طوری که هنگام عرق کردن، کرم‌ها به چشم شما نفوذ نمی‌کنند.
  • اغلب اسپری‌ها توسط والدین ترجیح داده می‌شوند، زیرا استفاده از آنها برای کودکان آسان‌ترین کار است. همچنین کرم‌های ضد آفتاب مخصوص نوزادان یا کسانی که دارای پوست حساس هستند نیز در بازار وجود دارد.

در نهایت هدف نهایی شما باید مراقبت از پوست صورتتان در برابر آفتاب و اشعه‌های مضر آن باشد. برای این منظور سراغ خرید بهترین کرم ضد آفتاب بازار بروید که هم مناسب پوست شما باشد و هم توانایی محافظت بالایی داشته باشد.

منبع: وبلاگ وب سایت لوکس ایرانا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو