به گزارش رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات وین جهت احیای برجام ابراز امیدواری کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در کنفرانسی خبری در عربستان سعودی عنوان کرد که شرکایش را در جریان دورنمای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای گذاشته است و امیدوار است که این مذاکرات «به زودی» از سرگرفته شوند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر خود  در پاسخ به این سوال که آیا زمان انجام مذاکرات مشخص شده است، گفت: ان‌شاءالله این امر به زودی انجام می‌شود. ما در حال نزدیک‌شدن به جمع‌بندی نهایی هستیم. ما در مذاکره جدی هستیم و به زودی بازخواهیم گشت. در مورد اینکه مذاکرات را ادامه می‌دهیم اتفاق نظر وجود دارد. ترکیب تیم در حال نهایی‌شدن است. وزارت خارجه مذاکرات را دنبال می‌کند و مذاکرات در چارچوب فعالیت‌های معاونت سیاسی وزارت خارجه به پیش می‌رود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه شش دور مذاکرات برگزار شده است، اظهار کرد: طرف‌های مقابل باید با درک درست به میز مذاکره برگردند و هدف ما این است که منافع اقتصادی ایران از برجام حاصل شود. ما به مردم اطمینان می‌دهیم که هر قدمی که در این زمینه برداشته می‌شود در راستای تامین حداکثری حقوق ملت ایران خواهد بود.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه ما یک سند روشن به نام برجام داریم که در آن تعهدات و تکلیف‌های همه طرف‌ها مشخص است، افزود: در مسیر مذاکره برای ما مهم است که طرف مقابل با اراده و نیت جدی حضور پیدا کند و حتما روش و رفتار طرف مقابل می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در خروجی مذاکرات داشته باشد.