رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق اتمی یکی از نیازهای امروز سند هسته‌ای است و لازم است توان تولیدی ما به ۸ هزار مگاوات برسد.

علی خضریان با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ با رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: این جلسه به منظور نظارت کمیسیون بر طرز کار سازمان انرژی اتمی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران برگزار شد. رئیس سازمان انرژی اتمی، معاونین سازمان و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در بخش ابتدایی جلسه مصادیق عدول سازمان انرژی اتمی از اجرای قانون اقدام راهبردی طی گزارشی مطرح و نماینده مرکز پژوهش‌ها نیز در گزارش تطبیقی از وضعیت اجرای این قانون نسبت به متن مصوب مجلس و تخلفات صورت گرفته تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ گزارشی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه، محمد اسلامی ضمن تأکید بر اجرای قانون مصوب مجلس و رعایت سیاست‌های نظام در حوزه انرژی اتمی، قانون اقدام راهبردی را یکی از جلوه‌های قدرت ملی دانست و تأکید کرد که سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم نسبت به اجرای آن پایبند است و هرگز در اجرای آن عدول نخواهد کرد و قطعا تأکیدات مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ را بر حُسن اجرای آن مورد توجه قرار خواهد داد.

خضریان با اشاره به صحبت‌های نمایندگان عضو کمیسیون در جلسه امروز، گفت: در ادامه جلسه، نمایندگان موضوعاتی در خصوص لزوم به‌کارگیری نیروهای متخصص و انقلابی که در سال‌های گذشته به دلایل سیاسی از سازمان کنار گذاشته شده‌اند مطرح کردند که رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد که هیئت جذب در سازمان مستقر شده و نسبت به به‌کارگیری و بازگشت این نیروها به کار، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

خضریان تأکید کرد: همچنین مدیریت جدید سازمان انرژی اتمی برنامه جدی برای تولید برق و رادیو داروها و استفاده از ظرفیت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای بخش‌های مختلف کشور دارد و برنامه‌هایی در این خصوص به زودی ارائه خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی موضوع توسعه ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق اتمی را یکی از نیازهای امروز سند هسته‌ای دانست و تأکید کرد که لازم است توان تولیدی ما به ۸ هزار مگاوات برسد و منابع لازم برای این موضوع باید تأمین شده تا عقب‌ماندگی و ضعف اتفاق افتاده در سال‌های گذشته جبران شود و برای این کار ۸ میلیارد دلار بودجه نیاز است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: خواست کمیسیون، اجرای دقیق قانون مصوب مجلس است و جمع‌بندی کمیسیون بر این بود که ضمن ارائه مستندات از سوی سازمان، حضور تیم کارشناسی و نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ در تأسیسات و مراکز هسته‌ای با لحاظ کردن ملاحظات امنیتی در دستور کار قرار بگیرد.