«محمد علی عثمان» از سرکرده‌های برجسته گروه تروریستی داعش امروز یکشنبه بر مقابله با عناصر وابسته به امارات در شهر عدن یمن تأکید کرد.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد، عثمان یکی از سرکرده‌های داعش در شهر «کریتر» در استان عدن است و از ساکنان این شهر خواست که به این گروه بپیوندند.

وی مدعی شد که ساکنان کریتر برای مقابله با عناصر «شورای انتقالی جنوب» به داعش بپیوندند تا بتوانند با این عناصر مقابله کنند.

این تروریست پس از اعلام یک شماره تلفن برای پیوستن ساکنان کریتر به داعش، متعهد شد که تا سر حد مرگ با عناصر انتقالی مقابله خواهند کرد و یا به پیروزی خواهند رسید یا خواهند مُرد.

این برای نخستین بار است که یک سرکرده داعش به صورت علنی در کریتر خود را نشان می‌دهد. این در حالی است که مزدوران وابسته به عربستان سعودی نیز روز گذشته بر مقابله با عناصر شورای انتقالی تأکید کردند.

عناصر شورای انتقالی روز گذشته با عناصر جدا شده از این گروه در شهر عدن به جان هم افتادند. این درگیریهای خونبار در شهرهای «خور مکسر» و کریتر صورت گرفت.

تنها چند ساعت پیش از نشست «مختار النوبی»  فرمانده مزدوران وابسته به عربستان سعودی با عناصر شورای انتقالی در شهر عدن، این درگیریها رخ داد؛ اقدامی که از آن تحت عنوان کودتای سعودی یاد می‌شود.

منابع آگاه خبر دادند، این نشست در کاخ «المعاشیق» عدن صورت گرفت و در آن النوبی و «اوسان العنشلی» سرکرده گروه «العاصفه» در آن حضور داشتند. این گروه سردمدار حمله به کریتر است. مسئول سعودی نیروهای انتقالی را تهدید کرد که علیه النوبی، دست به اقدمات تنش‌زا نزنند.

این منابع تصریح کردند، این اظهارات مسئول سعودی بیانگر میزان حمایت این کشور از نیروهای النوبی است؛ چرا که ریاض با تحریک این نیروها، قصد دارد جایگزین نیروهای انتقالی شود که وابسته به ابوظبی هستند.

عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن دچار تضاد منافع شده‌اند؛ هر چند دو کشور از سال ۱۳۹۴ ائتلافی برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن تشکیل دادند، ولی به شدت دچار اختلافات شدید شده‌اند که خود را در قالب این درگیریهای خونین نشان می‌دهد.