راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا

راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا


92

1400/7/12

12:15


همواره نگهداری گیاهان آپارتمانی می‌تواند لذت بخش باشد. یکی از گیاهان همیشه سبز که در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است، گیاه سانسوریا بوده که در انواع مختلف قابل خریداری است. سانسوریا به عنوان یک گیاه همیشه سبز، زیر مجموعه ساکولنت‌ها محسوب می‌شود. یکی از دلایل نگهداری این گیاه، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی نامساعد است.

راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا

به گزارش بهداشت نیوز، همواره نگهداری گیاهان آپارتمانی می‌تواند لذت بخش باشد. یکی از گیاهان همیشه سبز که در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است، گیاه سانسوریا بوده که در انواع مختلف قابل خریداری است. سانسوریا به عنوان یک گیاه همیشه سبز، زیر مجموعه ساکولنت‌ها محسوب می‌شود. یکی از دلایل نگهداری این گیاه، مقاومت آن در برابر عوامل محیطی نامساعد است.

بسیاری از کسانی که به گل و گیاه علاقه‌مند هستند، همواره سعی می‌نمایند تا گیاه سانسوریا را در محیط خانه نگهداری کنند. این گیاه با استفاده از شیوه‌های مختلف اقدام به تکثیر می‌نماید. شناخت راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن بتوانید این گیاه را تکثیر کنید.

راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا

آشنایی با گیاه سانسوریا

سانسوریا یکی از گیاهان تصفیه کننده هوای محیط است که می‌تواند عوامل آسیب‌رسان پوست را از محیط دور نماید. این گیاه قادر است تا گازهای سمی را به خود جذب کرده و باعث تصفیه محیط شود. سانسوریا از جمله گیاهان آپارتمانی است که نیاز به آب و نور کمی دارد. نگهداری سانسوریا بسیار آسان است و همین امر باعث محبوبیت آن در بین سایر گل و گیاه آپارتمانی شده است.

در زمینه نگهداری سانسوریا باید توجه داشته باشید که این گیاه با سرما رابطه خوبی نداشته و گرما دوست است. تنوع سانسوریا باعث می‌شود تا افراد متناسب با نیاز و سلیقه‌ خود بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. هر کدام از انواع این گیاه، دارای شکل و شمایل مخصوص به خود هستند که برای نگهداری در محیط‌های آپارتمانی پیشنهاد می‌شوند.

شناخت انواع سانسوریا

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که گیاه سانسوریا به دو دسته ساده و ابلق تقسیم بندی می‌شود. اما با یک بررسی دقیق‌تر می‌توان گفت که این گیاه دارای چندین نوع دیگر است که از مهم‌ترین آن می‌توان به سانسوریا نیزه‌ای، پاکوتاه، مهتابی، گراسیلیس، کانالیکولاتا، شمشیری، فیشری و پتنس اشاره کرد.

در مجموع نیاز انواع سانسوریا در زمان نگهداری یکسان است اما در برخی از موارد، نیاز نوری مدل‌های مختلف این گیاه می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان نمونه سانسوریا ابلق به خاطر داشتن لبه‌های طلایی و رگه‌های روشن، نیاز نوری بیشتری نسبت به مدل‌های ساده این گیاه دارد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد در هنگام نگهداری گیاه سانسوریا با آن درگیر هستند، نحوه قلمه زدن گیاه سانسوریا است که دارای فوت و فن خاص خود است. در ادامه به مهم‌ترین رمز و راز قلمه زدن این گیاه می‌پردازیم.

راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا

راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا

قلمه زدن این گیاه توسط برگ آن انجام می‌شود که با یادگیری راز و رمز قلمه زدن، می‌توانید به آسانی این کار را در منزل انجام دهید و از داشتن گیاه سانسوریا لذت ببرید. یک سری نکات کلیدی در این زمینه وجود دارند که مطالعه آنها خالی از لطف نیست:

  • برای قلمه زدن گیاه سانسوریا، بهتر است به دنبال برگ‌هایی باشید که بیش از 30 سانتی‌متر طول داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا در هنگام قلمه زدن بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.
  • برگ‌های انتخابی گیاه باید به صورت کامل سالم و بالغ باشند لذا بهتر است برای قلمه زدن گیاه سانسوریا از برگ‌هایی که تازه از خاک بیرون آمده‌اند استفاده نکنید.
  • در هنگام قلمه زدن، استفاده از برش‌های کوچک و یکسان توصیه می‌شود. بهتر است هر قطعه را 8 سانت برش زده تا نتیجه منحصر به فردی دریافت کنید.
  • در هنگام برش زدن باید انتهای هر قسمت را به صورت هشت برش بزنید به گونه‌ای که آن بخش داخل خاک به شکل مثلث فرو برود. اگر برش‌ها به صورت صاف باشند، خاصیت ابلق بودنش را از دست می‌دهند و به رنگ سبز در می‌آیند.
  • بعد از مهیا کردن برگ‌های برش زده شده، کافی است به مدت 2 الی 3 روز به برگ استراحت دهید تا به صورت استاندارد آماده کاشت شوند. در این مرحله بهتر است برای کاشت برگ‌های سانسوریا، برگ‌ها را به صورت سر و ته درون خاک قرار ندهید.
  • استفاده از هورمون‌های ریشه باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن بتوانید برگ‌ها را رشد دهید و از زیبایی گیاه سانسوریا لذت ببرید.

انواع شیوه‌های قلمه زدن سانسوریا چگونه است

روش‌های قلمه زدن گیاه سانسوریا متفاوت است و به راحتی می‌توانید با رعایت کردن برخی نکات، نسبت به قلمه زدن این گیاه اقدام کنید. متنوع بودن روش‌های قلمه زدن گیاه سانسوریا باعث خواهد شد تا هر فرد متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با حفظ شرایط محیطی، از شیوه قلمه زدن در خاک استفاده کنند. در این شیوه استفاده از خاک مناسب و با کیفیت برای قلمه زدن سانسوریا توصیه می‌شود.

راز و رمزهای قلمه زدن گیاه سانسوریا

شیوه دیگر قلمه زدن این گیاه در آب است که نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد. این شیوه به نسبت قلمه زدن سانسوریا در خاک دارای مدت زمان طولانی‌تری است که با توجه به شرایط مخصوص انجام می‌شود. تکثیر از طریق تقسیم بوته و جدا کردن ریزوم نیز می‌تواند برای کسانی که به گل و گیاه علاقه‌مند هستند جذاب باشد. همچنین گیاه سانسوریا را می‌توان از طریق پاجوش نیز افزایش داد.

آسان بودن شرایط نگهداری این گیاه و تنوع در شیوه‌های قلمه زدن آن باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال نگهداری گیاه سانسوریا باشند. خرید گیاه سانسوریا توسط فروشگاه‌ معتبر باعث می‌شود تا ضمن صرفه جویی در هزینه‌های خود بتوانید با اطمینان خرید خود را نهایی کنید. خرید سانسوریا از کافه گلدون به عنوان بهترین انتخاب شناخته می‌شود.

خرید سانسوریا از کافه گلدون

حال که با گیاه سانسوریا آشنا شدید و در مورد راز و رمز قلمه زدن این گیاه اطلاعات خود را افزایش دادید، برای خرید سانسوریا این این گیاه ارزشمند آپارتمانی ، بهتر است به وب سایت کافه گلدون سر بزنید. برای بسیاری از افراد مهم است که بتوانند گل و گیاه مورد علاقه خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنند.

سانسوریا از جمله گیاهان تصفیه کننده آپارتمانی است که در بین علاقه‌مندان به گل و گیاه بسیار محبوب است. کافه گلدون به عنوان یکی از تخصصی‌ترین فروشگاه گل و گیاه قادر است تا شما را در زمینه خرید سانسوریا و همچنین نگهداری سانسوریا یاری نماید. در صورتی که بخواهید با تضمین کیفیت گل و گیاه خود را خریداری کنید، کافی است به فروشگاه کافه گلدون به آدرس CAFEGOLDOON.COM سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو