بهترین روش پرداخت شارژ ساختمان چیست؟

بهترین روش پرداخت شارژ ساختمان چیست؟


منبع: روزیاتو

140

1400/7/12

17:37


بهترین روش پرداخت شارژ ساختمان چیست؟

بهترین روش پرداخت شارژ ساختمان چیست؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر شما در یک واحد مسکونی یا ساختمان زندگی می کنید، موظف هستید هر ماه مبلغ تعیین شده ای را بابت شارژ ساختمان پرداخت کنید و برای انجام این کار روش های متنوعی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین روش ها برای پرداخت شارژ ساختمان را بیان کنیم و به معرفی هرکدام از آن بپردازیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که همیشه برای پرداخت شارژ ساختمان دچار مشکل می باشید، مطالعه این مقاله می تواند بسیار کمک کننده باشد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

شارژ ساختمان چیست؟

اصولا هزینه های مشترکی در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی وجود دارد که همه ی ساکنین آنجا موظف به پرداخت سهم خود می باشند که به آن هزینه، شارژ ساختمان می گویند.

البته میزان شارژ ساختمان بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع ساختمان و امکاناتی که دارد، متفاوت است و در همه جا یکسان نیست!

چه روش هایی برای محاسبه شاٰرژ ساختمان وجود دارد؟

نحوه محاسبه شارژ ساختمان بسته به تصمیم مالک یا مدیر ساختمان دارد که به شما اعلام می شود مبلغ شارژ به چه میزان است و چطور محاسبه شده است و ممکن است به یکی از روش های زیر باشد:

۱.محاسبه شارژ به صورت ثابت

اگر مالک قصد داشته باشد که محاسبه و پرداخت شارژ به صورت ثابت باشد، اصولا تمامی واحد ها موظف به پرداخت عدد یکسانی به عنوان شارژ هستند. برای مثال همه ی واحد های ساختمان باید مبلغ صد هزار تومان را پرداخت کنند.

معمولا از این روش در ساختمان هایی استفاده می شود که واحد ها دارای متراژ یکسان هستند.

۲.محاسبه شاٰرژ به صورت واحدی

این شیوه پرداخت شارژ ساختمان بر مبنای تعداد واحدهای موجود در ساختمان محاسبه می شود و برای ساختمان هایی کاربرد دارد که واحد ها متفاوت از یکدیگر هستند.

برای مثال در این نوع پرداخت شارژ واحدهای دوخوابه ۷۰ هزار تومان را باید بابت شارژ پرداخت کنند، اما در واحدهای سه خوابه این مبلغ به ۹۰ هزار تومان می رسد، چنانچه واحدی انباری و پارکینگ داشته باشد، به این مبلغ اضافه خواهد شد.

۳.محاسبه شارژ به صورت متراژی

این مدل پرداخت شارژ، مجددا برای ساختمان هایی که متراژ متفاوتی دارند، مناسب است.

که در اینجا میزان و مبلغ شارژی که باید پرداخت کنند برحسب متراژ ساختمان محاسبه می شود.

۴.محاسبه شارژ به صورت نفری

اگر در ساختمانی زندگی می کنید که سیستم آب مشترک دارند احتمالا با این نوع پرداخت شارژ آشنایی دارید و همانطور که از اسم آن مشخص است بر اساس تعداد ساکنین هر واحد مبلغ شارژ مشخص می شود.

در این روش به ازای هر نفر مبلغی را در نظر می گیرند و تعداد افرادی که در آن واحد زندگی می کنند باید براساس آن مبلغ را پرداخت کنند. برای مثال اگر شارژ به ازای هر نفر ۵۰ هزار تومان باشد یک واحد ۴ نفری باشد، ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

۵.محاسبه شارژ به صورت نفری متراژی:

در این مدل پرداخت شارژ ساختمان، هر واحد بر اساس تعداد افراد و متراژ باید شارژ را پرداخت کند. بهتر است که با به کار گیری یک مثال این نوع روش محاسبه شارژ راتوضیخ دهیم:

برای مثال هر واحد بابت شارژ، باید نفری ۱۰۰۰۰ تومان و برای هر متر، ۸۰۰ تومان پرداخت کند. یعنی یک واحد صد متری که سه نفر ساکن آن هستند، باید ماهیانه هفتاد هزار تومان پرداخت کند و واحدی با متراژ صد و پنجاه متری که چهار نفر ساکن دارد، باید ماهانه صد و چهار هزار تومان پرداخت کند.

این روش را بیشتر برای ساختمان هایی که آب مشترک و سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی دارند، به کار می رود؟

چه روش هایی برای پرداخت شارژ ساختمان وجود دارد؟

این روزها شما می توانید با استفاده از روش های گوناگونی مبلغ شارژ ساختمان را پرداخت کنید.

شاید اولین چیزی که برای پرداخت شارژ به ذهن شما خطور کند، پرداخت شارژ همراه با اجاره ماهیانه است.

اما برای کمترین شدن خطاهایی که در این مورد وجود دارد نرم افزارهای گوناگونی روانه بازار شده اند که یکی از کارآمد ترین آن ها، نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک می باشد که شما می تواند علاوه بر این که امور مدیریتی ساختمان را با استفاده از آن و به سادگی انجام می دهید، برای کارهایی مانند پرداخت شارژ ساختمان، پرداخت قبوض و سایر هزینه ها از آن استفاده کنید که در ادامه توضیح می دهیم پرداخت شارژ در این نرم افزار به چه صورت است:

نرم افزار هومیتک، راه کاری ساده برای پرداخت شارژ ساختمان

این نرم افزار طوری طراحی شده است که هم می تواند مورد استفاده ساکنین قرار گیرد و هم مدیر ساختمان می تواند از آن استفاده کند.

شما با به کار گیری این نرم افزار می توانید تمام هزینه های مربوط به ساختمان را ثبت کنید، شارژ ساختمان را محاسبه و پرداخت کنید و در نهایت گزارش تمامی پرداختی ها را نیز داشته باشید.

که هم مدیرساختمان و هم ساکنین می توانند در این بخش به صورتحساب های مربوط به واحدها دسترسی داشته باشند.

برای راحتی کار ساکنان در مورد پرداخت شارژ ساختمان، پرداخت آنلاین وجود دارد که می توانید سهم شارژ خود را به سادگی و از طریق درگاه ایمن بانکی تسویه کنند.

در قسمتی به نام اعلانات نیز می توانند از آخرین اخبار و وضعیت ساختمان مطلع شوید.

نرم افزار هومیتک می تواند راهکار هوشمندانه ای برای شما باشد که با استفاده از آن می توانید بدون هیچ گونه خطایی و در ساده ترین و ایمن ترین حالت ممکن شارژ ساختمان و تمامی هزینه های مربوط به آن را پرداخت کنید و دیگر نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو