کاریکاتوریست سوئدی اهانت‌کننده به پیامبر اسلام در آتش سوخت

71

1400/7/12

18:11


کارتونیست سوئدی که پس از کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام در سال ۲۰۰۷ از وحشت واکنش مسلمانان زیر نظر نیروهای امنیتی زندگی می‌کرد، در یک حادثه رانندگی در جنوب سوئد همراه دو پلیس کشته شد.

کاریکاتوریست سوئدی اهانت‌کننده به پیامبر اسلام در آتش سوخت

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: خودرو حامل لارس ویلکس ۷۵ ساله و دو پلیس همراه او شامگاه یکشنبه در یک حادثه وحشتناک با برخورد به یک دستگاه تریلی آتش گرفت و منفجر شد. این حادثه بیرون شهر مارکارید در جنوب سوئد رخ داد و در آن راننده تریلی هم زخمی و به بیمارستان منتقل شد. پلیس محلی در حال بررسی دلایل حادثه است.

پس از اهانت ویلکس به پیامبر رحمت و مهربانی در سال ۲۰۰۷، پلیس کار مراقبت شبانه‌روزی از این چهره بدنام را بر عهده گرفته بود. او سال ۲۰۱۵ در یک رویداد با موضوع آزادی بیان در کافه‌ای در کپنهاگ پایتخت دانمارک حضور داشت که اسلامگراهای افراطی به آن هجوم بردند و با گشودن آتش، یک فیلمساز و سه پلیس را کشتند و هنگام ورود به یک کنیسه، محافظ داوطلب آنجا را هم از پا درآوردند.

ویلکس تا پیش از اهانت کردن به پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) با کشیدن کاریکاتور موهن، چهره‌ای کاملا ناشناخته خارج از مرزهای سوئد بود. تنها اقدام او ساختن یک تندیس بدون اجازه مسئولان در منطقه‌ای حفاظت‌شده بود که اعتراض مردم را هم در پی داشت. سپتامبر سال ۲۰۰۷ یکی از فرقه‌های القاعده در عراق برای سر ویلکس جایزه ۱۰۰ هزار دلار تعیین کرده بود و از همان زمان هم محافظت از این فرد پرحاشیه و جنجالی در دستور کار پلیس سوئد قرار گرفت.

در سال‌های گذشته نقشه‌های برخی مسلمانان در اروپا و آمریکا برای کشتن لارس ویلکس به جرم اهانت به پیامبر اسلام ناکام مانده بود اما سرانجام در حادثه‌ای که ساختگی یا طبیعی بودن آن آشکار نیست، این شهروند سوئدی در آتش ناشی از برخورد دو خودرو سوخت و مرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو