موافقت اوپک پلاس با ادامه افزایش تدریجی تولید

منبع: برترین ها

78

1400/7/12

18:42


وزیران گروه اوپک پلاس با وجود درخواست مصرف کنندگان برای تولید بیشتر نفت و کنترل رشد قیمت‌ها، در نشست روز دوشنبه موافقت کردند همچنان برنامه فعلی برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را ادامه دهد.

ایسنا: وزیران گروه اوپک پلاس با وجود درخواست مصرف کنندگان برای تولید بیشتر نفت و کنترل رشد قیمت‌ها، در نشست روز دوشنبه موافقت کردند همچنان برنامه فعلی برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را ادامه دهد.

گروه اوپک پلاس در بیانیه صادره پس از مذاکرات آنلاین خود اعلام کرد وزیران اوپک پلاس برنامه تنظیم تولید را که پیش از این با آن موافقت کرده بودند، مجددا تایید کرده و تولیدشان را ۴۰۰ هزار بشکه در روز در نوامبر افزایش می دهند.

موافقت اوپک پلاس با ادامه افزایش تدریجی تولید

بهای معاملات نفت برنت امسال ۵۰ درصد رشد کرده و سه شنبه گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود. قیمت‌ها از اختلالات عرضه و افزایش تقاضا همزمان با احیای اقتصادها از پاندمی کووید ۱۹ حمایت یافته‌اند. نفت برنت پس از انتشار این خبر که اوپک پلاس تولیدش را به میزان بیشتری از آنچه توافق کرده است، افزایش نمی دهد به بالای ۸۱ دلار در هر بشکه صعود کرد.

نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس روز جاری پیش از نشست وزیران این گروه برگزار شد. کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس توصیه کرد که این گروه توافق فعلی برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را در نوامبر ادامه دهد. این کمیته که تحولات بازار را رصد می‌کند، قدرت اجرایی ندارد و تنها توصیه خود را به گروه وزیران ارائه می‌کند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس در ژوییه توافق کردند تولیدشان را هر ماه تا آوریل سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا ۵.۸ میلیون بشکه در روز محدودیت عرضه باقی مانده را خاتمه دهند.

منابع آگاه اوپک پلاس اظهار کردند: این کمیته با این توصیه که گروه به سیاست تولید فعلی ادامه دهد، به نشست خود پایان داد.

یکی از منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفت: درخواستهایی برای افزایش بیشتر تولید از سوی اوپک پلاس وجود دارد. ما از موج چهارم شیوع ویروس کرونا می‌ترسیم. هیچ کس نمی‌خواهد حرکت بزرگی انجام دهد.

بر اساس گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا هفته گذشته در دیداری با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، وضعیت قیمت نفت را مایه نگرانی خواند. هند هم که یک مصرف کننده بزرگ نفت است، خواهان عرضه بیشتر نفت از سوی اوپک شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو