برگزاری اولین عروسی سلطنتی در روسیه طی ۱۰۰ سال گذشته

برگزاری اولین عروسی سلطنتی در روسیه طی ۱۰۰ سال گذشته


منبع: روزیاتو

95

1400/7/12

19:10


برگزاری اولین عروسی سلطنتی در روسیه طی ۱۰۰ سال گذشته

برگزاری اولین عروسی سلطنتی در روسیه طی ۱۰۰ سال گذشته

یکی از نوادگان خاندان رومانوف هفته ی گذشته در مراسمی مجلل ازدواج کرد. این اولین عروسی سلطنتی روسیه طی یک قرن گذشته، از زمان انقلاب بولشویکی و به دنبال آن پایان پادشاهی در این کشور بود.

جورج میخایلوویچ رومانوف، دوک اعظم، در حضور چندین مهمان از خاندان های سلطنتی در کلیسای جامع سن پترزبورگ، با نامزد ایتالیایی خود ربکا ویرجینیا بتارینی پیمان زناشویی بست.

به گفته ی رومانوف، او و همسرش به این دلیل پایتخت پادشاهی سابق روسیه را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کردند که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی اولین جایی بود که این خاندان به آنجا بازگشتند.

رومانوف در اینباره گفت: «این شهر نزدیکی بسیار بسیار زیادی به خانواده ی ما، تاریخ روسیه و تاریخ خاندان رومانوف دارد.»

مراسم عروسی مجلل این زوج با حلقه های ازدواجی از برند جواهرات مشهور فابرژه، شراب سیسیل و غذای کیترینگ ییوژنی پریگازاین که او را بیشتر به عنوان «آشپز پوتین» می شناسند، همراه بود.

بتارینی ۳۹ ساله با یک لباس عروسی ساتن سفید به کلیسا قدم گذاشت که کار طراح لباسی به نام ریم آکرا بود، طراحی که برای سلبریتی هایی همچون بیانسه، مدونا، آنجلینا جولی و ملانیا ترامپ لباس طراحی کرده است. نیم تاج بتارینی هم کار شومه، جواهرساز رسمی امپراتریس ژوزفین و ناپلئون، بود.

در میان ۱،۵۰۰ مهمان این عروسی، ۵۰ نفر از اعضای خاندان های سلطنتی اروپا از جمله بلژیک، بلغارستان، اسپانیا و ناپل بودند.

اینطور که گفته می شود، سارا فابرژه، از نوادگان پیتر کارل فابرژه، جواهرساز مشهور روس، و سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه هم در این مراسم حضور داشتند.

مراسم عقد نزدیک به دو ساعت به طول انجامید و تنها یک سوم مهمانان به میهمانی پس از مراسم عقد در محل موزه ی قوم نگاری روسیه دعوت شده بودند، موزه ای که به طور نمادین توسط نیکلای دوم، امپراتور سابق روسیه تأسیس شد.

جورج رومانوف ۴۰ ساله از نوادگان الکساندر دوم است. نیکلای دوم، آخرین تزار روسیه به همراه خانواده اش در سال ۱۹۱۸ در شهر یکاترینبورگ روسیه به دست بولشویک ها اعدام شد.

جورج رومانوف در مادرید، بزرگ ترین شهر اسپانیا متولد شد. پدر و مادرش، ماریا رومانوفا، دوشس اعظم، و پراشن پرنس فرانز ویلهم از خاندان سلطنتی هوهن‌تسولرن ِ آلمان بود و او بیشتر عمر خود را در اسپانیا و فرانسه سپری کرد تا آنکه در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار به همراه پدربزرگ خود، ولادیمیر کیلیروویچ، دوک اعظم، به روسیه سفر کرد، سفری که به گفته ی خودش، مملوء از احساس بود.

مادر او نوه ی ولادیمیر کیلیروویچ، دوک اعظم، پسرعموی اول نیکلای دوم بود. کیلیروویچ در زمان انقلاب روسیه از این کشور گریخت و در تبعید، خود را امپراتور روسیه خواند.

جورج رومانوف در پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا کار کرده و به عنوان مشاور با مدیر شرکت نوریلسک نیکل، از غول های حوزه ی معدن در روسیه همکاری داشته است. او در حال حاضر از محل خانه ی خود و همسرش در مرکز روسیه به انجام پروژه های خیریه مشغول است.

او و بتارینی در پارلمان اروپا در زمان فعالیت رومانوف در آنجا با یکدیگر آشنا شدند. بتارینی که دختر سفیر ایتالیا در بلژیک است، به عنوان نویسنده و فعال سیاسی فعالیت داشته و حالا مدیر بنیاد امپراتوری روسیه است. بتارینی سال گذشته به کلیسای ارتدوکس روسیه گروید و نام ویکتوریا رومانوفا را برای خود برگزید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو