ربوده شدن میلیون‌ها یورو رمزارز در پی نقص فنی

منبع: برترین ها

52

1400/7/12

23:21


وقوع نقص ناگهانی در یک قرارداد هوشمند تنظیم شده در بستر مالی غیرمتمرکزِ کامپوند (Compound) موجب شد تا نزدیک به ۱۳۴ میلیون یورو رمزارز به طور ناخواسته در معرض ربایش قرار گیرد. مطابق اعلام کارشناسان، نقص رخ داده در بستر دفی پس از بروزرسانی آن رخ داده و با تلاش انجام شده تا کنون تنها ۱۹ میلیون یورو از رمزارز‌های ربوده شده، بازیابی شده‌اند.

یورونیوز: وقوع نقص ناگهانی در یک قرارداد هوشمند تنظیم شده در بستر مالی غیرمتمرکزِ کامپوند(Compound) موجب شد تا نزدیک به ۱۳۴ میلیون یورو رمزارز به طور ناخواسته در معرض ربایش قرار گیرد.

بستر امور مالی غیرمتمرکز موسوم به دفی(DeFi) هفته پیش اعلام کرد که به اشتباه ۷۶ میلیون یورو از توکِن پروتکل کامپوند را میان کاربران خود توزیع کرده است. اما دیروز(یکشنبه) مشخص شد که نقص حادث شده در قرارداد هوشمند این بستر امور مالی موجب شده تا یک کاربر ناشناس بتواند با سوء استفاده از آن ۵۸ میلیون یورو توکن کامپوند را برُباید.

ربوده شدن میلیون‌ها یورو رمزارز در پی نقص فنی

بسترهای «امور مالی غیر متمرکز»(Decentralized finance) با هدف تامین مالی بر پایه قراردادهای هوشمندی که در زنجیره‌های بلوکی شکل‌ گرفته‌، ایجاد شده‌اند و هدف آنها ارائه خدمات متنوع مالی آسانتر بدون اتکا به واسطه‌های سنتی همانند بانک‌ها و موسسات مالی است. توکن(Token) نیز ارز دیجیتالی است که زنجیره بلوکی(بلاک‌چین) مستقل خود را ندارد و یا از زنجیره‌های بلوکی موجود استفاده می‌کنند و یا بر روی بلاک‌چین‌های موجود کار می‌کنند.

مطابق اعلام کارشناسان، نقص رخ داده در بستر دفی پس از بروزرسانی آن رخ داده و با تلاش انجام شده تا کنون تنها ۱۹ میلیون یورو از رمزارزهای ربوده شده، بازیابی شده‌اند.

در همین حال، روبرت لشر، بنیانگذار کامپوند، در پیامی توییتری کاربران منتفع شده را تهدید کرده که اگر رمزارزهای ربوده شده را بازنگردانند، اطلاعات مالیاتی آنها به مقام‌های دولتی ارائه خواهد کرد. آقای لشر مجموع ارزش رمزارزهای ربوده شده را ۱۳۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۵۲۴ یورو اعلام کرده است.

بستر کامپاند از سال ۲۰۱۸ در حوزه ارائه خدمات مالی غیر متمرکز فعالیت دارد و متخصصان بازار رمزارزها معتقدند که رخداد اخیر بزرگترین زیان ثبت شده قراردادهای هوشمند بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو