در این مراسم تعدادی از شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند از جمله: حجت الاسلام معادی خواه، حجت الاسلام امام جمارانی، حجت الاسلام عباسی فرد، حجت الاسلام آشتیانی، علی جنتی، اسماعیل دوستی، محسن هاشمی، محمد عطریانفر، حسین مرعشی، یدالله طاهر نژاد، محمد قوچانی، غلامرضا انصاری، حسین کروبی و جهانبخش خانجانی.

آقای کروبی در این مراسم گفت: «ابتدا از آقای کرباسچی تشکر می‌کنم که این برنامه را گذاشت و از ما دعوت کردند و ما هم گفتیم که اگر آقایان و مسئولین اجازه بدهند می‌آییم که آن آقایان هم اجازه دادند. خیلی جلسه‌ی پربرکت و پرخیری برای همه‌ی شماها و ما بود. انشالله امیدوارم که آقای کرباسچی عمری طولانی داشته باشد و همچنین سایر رفقا که بتوانند چنین برنامه‌هایی داشته باشند.

دوران حصر

یک نکته را اینجا بگویم. یک شب که آماده می‌شدیم بیاییم یکدفعه دیدیم گفتند نیا و جلسه برگزار نشود. از آن شب دیگر برگزار نشد که نمی‌دانم تا حالا چند سال گذشت و نصیب ما نشد که در مراسم روضه و جلسه و دیدن نبود. برای من این جلسه خیلی جذبه داشت و باصفا بود و یک فضای دیگری را می‌دیدم. خیلی برایم خوشحال کننده بود و ترکیب جلسه هم خیلی عزیز است و هم از نظر پروردگار و معصومین، شب‌های خیلی مهم و با عظمتی است، رحلت رسول خدا، شهادت امام حسن و شهادت اما رضا، پایان صفر. به‌هر جهت خیلی بهره‌ی خوبی نصیبمان شد. انشالله خدا توفیقی به ما بدهد که بتوانیم کاری کنیم. مخصوصا جناب آقای معادی‌خواه عزیز جمله‌ای گفتند … ما با آقای معادی‌خواه داستان‌های مفصل و طولانی داریم. در زمان زندان که با هم بودیم. خدا رحمت کند که با آقای فاکر، سه‌تایی مباحث فقهی هم می‌کردیم. به‌هر جهت [آقای معادی‌خواه] خیلی بحث‌هایی خوبی را مطرح کردند. نکات خیلی مهمی فرمودند. من هم فکر می‌کردم که ایشان یک نکته‌ای را می‌گوید که بعد از چهل و چند سال نتوانستیم [در زمینه‌ی فقهی کاری کنیم] ولی باز هم من معتقدم کار را باید خود ایشان انجام بدهد؛ جمعی را دعوت کند با وقتی که گذاشته و زمینه‌ای که دارد این کار را به انجام برساند».

مسیر امام خمینی

او ادامه داد: باز هم از خداوند می‌خواهم که هم شما و هم خانواده‌هایتان از شیعیان و ارادتمندان خاندان نبوت و امامت باشند انشالله و همه‌تان صحیح و سلامت باشید، و بخصوص آن امام عزیزی که اینها همه را برای ما به‌وجود آورد، رهبری او، بزرگواری او، تدبیر او، تقوای او، توانست حادثه‌ای را خلق کند که یک رژیمی را واژگون کند که در این هزار سال بی‌سابقه بوده و توانست این جمهوری اسلامی را بوجود بیاورد با آن خصوصیاتی که خودش ذکر می‌کرد. و من همین یک کلمه را بگویم که خیلی عجیب است. ما در اثنای بازنگری قانون اساسی بودیم که رییس آن هم مرحوم آیت الله مشکینی بود. یک روز بعدازظهر به ما خبر دادند که بیایید به جماران. ما آمدیم، دیدیم که هم دکتر فاضل، هم دکتر مجدزاده آمدند و گفتند که امام دیگر در کماست و مساله‌ی امام تا ۱۰ – ۱۵ ساعت دیگر تمام است. در همان لحظه برنامه‌ریزی‌هایی که شد و یک هفته هم که تعطیل بودیم، وقتی من رفتم یک کلمه به شما بگویم که عجب، اصلا فضا عوض شده! آن فضای هفته‌ی قبل با فضای حالا عوض شده و دگرگون شده است. به‌هر جهت من گاهی به خودم می‌گویم که خدایا یک چنین نعمتی نصیب ما شده که قدردان امام نباشیم و به او ظلم [شود صحیح نیست. لذا] از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم که همه‌ی ارادتمندان اسلام را توفیق بدهد که بتوانند این حرکت عظیمی که امام بوجود آورد را در مسیری قرارش بدهند که انشالله ادامه پیدا کند؛ اصل نظام محفوظ بماند و انشالله عیوب و نواقصش برطرف شود. انشالله همه‌تان موفق باشید. خیلی خوشحالم که شماها را می‌بینم. این طبع انسان است که می‌خواهد دوستانش را ببیند. البته چند نفر را در این مدت زیارت کردیم و عده‌ای را در این ۱۰ – ۱۱ سال ندیدیم که دیگر زیارت شد.

شوخی حسن روحانی

محمد قوچانی در حاشیه‌ی این دیدار که علی جنتی فرزند آیت الله جنتی هم حضور داشت، به کروبی می‌گوید که روز گذشته پیش آقای روحانی بودیم، آقای روحانی به شوخی گفت که خدا اگر کمتر از حاج آقای جنتی به ما عمر بدهد ظلم کرده است.