معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران، همکاری برای صلح منطقه‌ای، ارتقای مناسبات اقتصادی و رفع موانع در تجارت را سرفصل مهم سفر خود به پاکستان عنوان کرد و افزود: سیاست همسایگی در دولت سیزدهم یک نگاه راهبردی است که برای تامین منافع متقابل بسیار حائز اهمیت است.

«علی باقری کنی» روز سه‌شنبه پس از پایان رایزنی‌های خود با مقام‌های پاکستانی طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: در راستای اجراسازی سیاست راهبردی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت دادن به همسایگان و تبیین سیاست همسایگی یک سفر دوره ای به چند کشور همسایه را داشتیم و امروز نیز با برادران پاکستانی خود دیدار کردیم.

وی افزود: این سفر بنا به دعوت قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان و  در قالب رایزنی‌های مستمر سیاسی بین دو کشور همسایه صورت گرفت و در این سفر گفت‌وگوهای مفصل و مثمر ثمری درباره موضوعات مختلف روابط ایران و پاکستان انجام پذیرفت.

باقری اظهار داشت: در جریان دیدارها و رایزنی‌های انجام شده میان دو کشور، در همه موارد همسویی داشتیم و چنانچه موانعی یا مسائلی در مسیر پیشبرد روابط دوجانبه وجود داشته باشد با رایزنی، همکاری و همیاری متقابل آن را رفع می‌کنیم تا هدف اصلی یعنی تراز واقعی روابط دو کشور و منافع دو ملت را بتوانیم تامین کنیم.

وی محورهای اصلی نشست با مقام‌های پاکستانی را صلح، ثبات و امنیت منطقه ای عنوان کرد و ارتقای مناسبات اقتصادی و رفع موانع در مسیر تجارت رو کیز یکی از سرفصل های مهم این سفر دانست.

معاون وزارت خارجه کشورمان افزود: توافق شد تا دور بعدی رایزنی‌های سیاسی دو کشور در آینده نزدیک در تهران برگزار شود که بیانگر جدیت دو کشور برای ارتقای مناسبات است.

وی تاکید کرد: سیاست همسایگی در دولت سیزدهم یک نگاه راهبردی است که رئیس جمهوری بر آن تاکید دار تا بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در کشورهای همسایه وجود دارد برای تامین منافع متقابل استفاده کنیم و این رویکرد تاثیر راهبردی بر صلح، ثبات و امنیت منطقه خواهد داشت.

باقری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: دو کشور همسایه در بحث امنیت مرزها همواره در ارتباط هستند با این حال ممکن است شاید مسائل جزیی ایجاد شود که درباره آن نیز در این نشست بحث‌هایی را انجام دادیم.

وی گفت: ایران و پاکستان رویکرد برادرانه دارند و ما راهکار حل و فصل آن را به صورت مشترک یافته و به دستاوردهای مطلوبی نیز رسیده ایم.  

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران و پاکستان یک سابقه درخشان از مناسبات در بخش‌های مختلف از جمله روابط سیاسی مختف دارند با این حال وضعیت فعلی روابط در تراز اصلی نیست و باید این مناسبات را گسترش دهیم.