چطور تبلیغات را در گوشی‌های شیائومی غیرفعال کنیم

منبع: فوت و فن

110

1400/7/14

08:32


نمایش تبلیغات در گوشی‌ شیائومی برای کابران آن چیز جدید و تازه‌ای نیست. این گوشی‌ها براساس رابط کابری MIUI هستند، بنابراین روزانه میلیون‌ها کاربر با نمایش تبلیغات دراین گوشی‌ها به نحوی سروکار دارند. البته که وسعت این تبلیغات تا حد زیادی بسته به جغرافیای محل زندگی شماست. در ادامه، قصد داریم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم تا به واسطه آن بتوانید تبلیغات را دراین گوشی‌ها غیرفعال کنید.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

چرا رابط کاربری MIUI برای کاربران گوشی شیائومی تبلیغات پخش می‌کند؟

به یاد داشته باشید که شیائومی دردرجه اول شرکتی همچون گوگل و آمازون است، یعنی یک شرکت نرم‌افزاری است. باید بدانید که براساس گفته‌های شیائومی ، سود حاصل از فروش محصولاتش تنها ۵ درصد است. این بدان معناست که این شرکت باید به دنبال راه‌های دیگر کسب درآمد باشد که یکی از آن‌ها نمایش تبلیغات و سرویس‌های پولی است.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت شیائومی در تمام دنیا، ارائه محصولات باکیفیت و با قیمتی بسیار مناسب است. در سراسر دنیا، میلیون‌ها کابر هستند که از گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کنند، به همین منظور، پخش تبلیغات یک منبع اصلی سودآوری برای شیائومی است. شاید به همین دلیل این شرکت، راهی مشخص برای حذف تبلیغات ارائه نداده است.

ولی خوشبختانه، یک سری ترفندهایی وجود دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی از شر این تبلغیات که گاهی بسیار آزار دهنده می‌شوند، خلاص بشوید.

در زیر با این ترفندها بیشتر آشنا خواهید شد.

غیرفعال کردن اپلیکیشن MSA

اپلیکیشن MSA یکی از اصلی‌ترین دلایل تبلیغات موجود در رابط کاربری MIUI است، با حذف آن بخش اعظم تبلیغات موجود در رابط کابری گوشی شیائومی خلاص می‌شوید.

جالب است بدانید MSA مخفف MIUI system Ads است.

برای فعال کردن این اپلیکیشن باید گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • در قسمت تنظیمات (setting)، به بخش additional setting بروید و گزینه revocation & Authorization را پیدا کنید.
  • حال MSA را پیدا و آن را غیر فعال کنید.

چطور تبلیغات را در گوشی‌های شیائومی غیرفعال کنیم

روش غیر فعال کردن تبلیغات در Mi music

  • ابتدا باید اپلکیشن Mi music را باز کنید.
  • در سمت چپ، دست راست ضربه‌ای روی آیکون منو بزنید.
  • حال از قسمت settings، گزینه advanced settings را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید.
  • با ضربه زدن روی گزینه advanced settings، گزینه‌های مختلفی برایتان ظاهر می‌شود. کافی است تا گزینه recommendation را پیدا کنید و بر روی آن ضربه‌ای بزنید.

چگونه غیر فعال کردن تبلیغات در Mi Browser در گوشی شیائومی

برای این منظور باید:

  • ابتدا اپلکیشن Mi Browser را باز کنید. در پایین سمت راست، بر روی آیکون منو ضربه بزنید.
  • حال گزینه settings را انتخاب کنید و در بخش advanced گزینه top sites order را پیدا کرده و در همان بخش، گزینه recommendations را غیر فعال کنید.

جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی

برای این منظور باید در قسمت تنظیمات، به بخش Personalized ad recommendation رفته و آن را غیر فعال کنید. با غیر فعال نمودن این بخش، شیائومی دیگر قادر به ضبط داده‌ها و نحوه کارکرد و عملکرد شما نخواهد بود.

البته به یاد داشته باشید که این کار به حذف تبلیغات منجر نخواهد شد.

در زیر به شما می‌گوییم که چگونه باید گزینه مربوطه را در گوشی شیائومی خود به سادگی پیدا کنید:

  • در قسمت تنظیمات، در بخش additional setting، روی گزینه privacy لمس کنید.
  • حال به سادگی می‌توانید در قسمت ad services، گزینه Personalized Ad recommendation را پیدا و آن را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات در بخش Mi Video

برای این منظور باید ابتدا اپلیکیشن Mi video را باز کنید و روی منوی account ضربه‌ای بزنید. از آنجا گزینه settings را انتخاب کرده و پس از ضربه زدن روی آن، گزینه push message و online recommendations را انتخاب کنید و هر دو آن‌ها را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات در بخش Mi security

برای این منظور پیمودن گام‌های زیر الزامی است:

  • اپلیکیشن Mi security را در گوشی خود باز کنید.
  • در سمت راست، بخش بالایی، یک آیکون چرخ دنده را مشاهده می‌کنید، آن را لمس کنید.
  • با لمس ایکون چرخ دنده، گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد، گزینه receive recommendation پیدا کنید. برای غیر فعال کردن آن باید به بخش cleaner رفته و گزینه receive recommendation را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات در MIUI Themes

برای این منظور، باید اپلکیشن بالا را بر روی گوشی شیائومی خود باز کنید و در بخش منو account، گزینه settings را انتخاب کرده و از آنجا بر روی گزینه recommendations کلیک کنید تا غیر فعال شود.

غیر فعال کردن تبلیغات در downloads

برای این منظور، اپلیکیشن مورد نظر را باز کنید. سپس بر روی آیکون منو که درسمت چپ، دست راست قرار دارد، ضربه‌ای بزنید. حال باید قادر به مشاهده show recommended content باشید. پس از مشاهده آن، این گزینه را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات در Mi file manager

برای این منظور ابتدا اپلکیشن مورد نظر را باز کنید. در قسمت چپ، دست راست، آیکون منو را لمس کنید و از بین گزینه‌های موجود در آن، گزینه settings را انتخاب کنید.

حال باید گزینه‌ای recommendation که در بخش about پنهان است، پیدا کرده و آن را لمس و غیر فعال کنید.

در آخر

با انجام این راهکارها تقریبا به طور کامل، یا دست کم بخش اعظم تبلیغات رابط کاربری MIUi در گوشی شیائومی خلاص می‌شوید و تجربه کاربری بهتری را تجربه خواهید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو