نحوه تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ

نحوه تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ


منبع: بیتوته

126

1400/7/14

09:00


نحوه تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ



تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ, نحوه شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ,نحوه تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ

نحوه شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ

 

تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ

پدربزرگ و مادربزرگ از افراد خاص در یک خانواده هستند. روش های گوناگونی برای شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ وجود دارد. چیزی که اهمیت دارد این است که بدانیم چه چیزهایی آنها را خوشحال می کند. در این مطلب چند راهکار موثر و مفید برای شاد کردن دل پدربزرگ و مادربزرگ جمع آوری شده است. لطفا با ما همراه باشید.

یک برنامه تفریحی بگذارید

یک روز را اختصاص بدهید تا با پدر بزرگ و مادر بزرگ و اعضای خانواده از منزل بیرون بروید . صندلی پدربزرگ و مادربزرگ را از یاد نبرید. همینطور می توانید پدر و مادر بزرگ خود را برای تماشای یک فیلم کوتاه ببرید که از آن لذت ببرید.

 

تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ, نحوه شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ,شاد کردن دل پدربزرگ و مادربزرگ

شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ

 

به صحبت های پدربزرگ و مادربزرگ گوش بدهید

این یک قدم مهم است چون به همه تعاملاتی که با آنها دارید ار می گذارد. هنگامی که پدربزرگتان قصه ای درباره خاطراتش تعریف می کند، شنونده ای خوبی باشید. سوال بپرسید و نظر بدهید که نشان دهد به صحبت هایش گوش می دهید.

 

درخواستها یا دستورات آنها به درستی انجام دهید. چنانچه مادربزرگتان از شما می خواهد که کاری انجام دهید، حتما آن را انجام دهید.

 

از علاقه ها و سرگرمی های پدر و مادربزرگ خود آگاه باشید

مخصوصا اگر مشکلات سلامتی داشته باشند و یا سنشان بالاتر از 80 سالگی است، به احتمال زیاد کمتر می توانند پذیرش برای ملاقات ها داشته باشند. پس بازدیدهای خود در این این زمان ها انجام ندهید.

 

از پدر بزرگ و مادر بزرگ خود تشکر کنید

نوه ها برای پدربزرگ و مادر بزرگشان عزیز هستند پس، آن ها همیشه تلاش می کنند شما را با روش هایی راضی کنند شما امکان دارد بزرگ تر شده باشید، ولی برای آن ها، شما هنوز کوچک هستید. تلاش کنید از زحمات آن ها قدردانی و تشکر کنید. ممکن است، از کادوی پدر بزرگت خوشتان نیاید، ولی اگر یک بار آن را استفاده کنید به او نشان می دهید از کادوی او خوشحال شده اید.

 

تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ, نحوه شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ,شاد کردن دل پدربزرگ و مادربزرگ

نحوه تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ

 

در کارهای روزانه به آنها کمک کنیم

خیلی از افراد سالمند در انجام کارهای منزل با مشکل روبرو می شوند، می توانیم کارهای خانه را برای آنها انجام دهیم. حتی امکان دارد کارهایی را نتوانند انجام دهند. به آنها کمک کنیم، پیشنهاد دهیم که ظرف ها را بشوییم، خانه را تمیز و جارو کنیم، یا لباس ها رابشوییم. این کار سبب می شود که آنها با ما حس راحتی کنند و دیگر نگران انجام کارها نباشند. باید کمک کردن ما به گونه ای باشد که برای آنها آرامش خاطر به همراه داشته باشد و در حقیقت کارهایشان کمتر شود .

 

در تعمیرات خانه به پدربزرگ یا مادربزرگ خود کمک کنیم

چنانچه پدربزرگ یا مادربزرگمان در حال انجام کار بزرگی مانند رنگ آمیزی خانه یا تعمیر پمپ یا آب تصفیه کن هستند، به آنها کمک کنیم.  مثلا اگر برای ضدآب کردن آکواریوم، یا استخر، یا حوض خانه شان به کمک احتیاج دارند، یک روزرا تعیین کنیم برای انجام این کار. این می تواند زمان مناسبی باشد تا با آنها وقت بگذرانیم و با هم حرف بزنیم.

 

آنها را به مراسم های خود دعوت کنیم

پدربزرگ ها و مادربزرگ ها عاشق این هستند که به نوه هایشان افتخار کنند. از شرایط درسی و تحصیلی مان برایشان بگوییم. هنگام قبولی در دانشگاه، فارغ التحصیلی، بچه دار شدن و ... برایشان شیرینی یا کیک خانگی ببریم و شادی هایمان را با آنها تقسیم کنیم. آنها را به مسابقات ورزشی مان، بازی ها، تولدها و جشن فارغ التحصیلی مان دعوت کنیم تا بتوانیم با این شیوه تنهایی آنها را نیز پر کنیم. برای آنها جای مخصوصی در نظر بگیریم که مشکلی برایشان به وجود نیاید و دید خوبی هم داشته باشند، به طور مثال درجشن تولد در نزدیکی خودمان بنشینند.

 

تشکر از پدر بزرگ و مادر بزرگ, نحوه شاد کردن پدربزرگ و مادربزرگ,خوشحال کردن پدر بزرگ و مادر بزرگ

خوشحال کردن پدر بزرگ و مادر بزرگ

 

مراقب سلامتی آنها باشیم

دقت کنیم که پدربزرگ یا مادربزرگمان برای سلامتی شان چطور برخورد می کنند، آیا به اندازه کافی مواظب خود هستند؟ از آنها درمورد نوبت بعدی دکترشان بپرسیم. داروهای مورد نظرشان را برای آنها تهیه کنیم و توجه کنیم که آنها را مرتب بخورند. چانچه موقع دکتر رفتن همراه احتیاج داشتند، حتما با آنها برویم و خوردن داروهایشان را کنترل کنیم.

 

به آنها احترام بگذاریم

به آنها احترام گذاشته و در حرف زدن با آنها ادب را رعایت کنید، حتی چنانچه دیدید آنها بارها و بارها یک حرف را تکرار کردند به روی خود نیاورید و نشان دهید که با حواس جمع به صحبت هایشان گوش می دهید و به آن ها دقت می کنید ضمن این که با لحنی آرام و مودبانه با آنها صحبت می کنید جواب سوال هایشان را روشن بدهید و حرف هایشان را ناتمام قطع نکنید.

 

با آن ها تماس تلفنی برقرار کنید

برای خوشحال کردن پدربزرگ و مادربزرگ مرتب به آنها تلفن بزنید. به پدربزرگ و مادربزرگتان یاد بدهید چگونه از خدمات تماس تصویری مثل اسکایپ استفاده کند. چنانچه آن ها زود تکنولوژی جدید را یاد می گیرد، نسبت به یادگیری شیوه برقراری تماس تصویری استقبال خواهد کرد.

 

در صورتیکه دور از آنها زندگی می کنید، این روشی برای دیدن همدیگر و برقراری ارتباط با آنهاست. هنگامی که به دیدن آنها می روید، چند ساعتی را برای یاد دادن برقرار تماس تصویری به آنها کنید.

 

در انجام کارهایی سنگین به آنها کمک کنید

بعضی وقتها منزل پدربزرگ و مادربزرگ شما احتیاج به کارهای تخصصی تری دارد که نمی توانید به آنها کمک کنید. ولی می توانید به آنها در تماس گرفتن با شرکتها یا پیمانکارهای گوناگون برای گرفتن حدود قیمت و برنامه ریزی برای آغاز کار کمک کنید.

 

نصب کردن سقف کمک کنید. حمل و نصب وسیله جدید کنید. نرده های جدیدی نصب کنید.

مشکلات اذیت کننده را حل کنید. داخل خانه را ترمیم کنید به طور مثال کابینتها را عوض کنید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو