کشته شدن یک خرس گریزلی به دست یک بز کوهی!

منبع: روزیاتو

49

1400/7/14

12:01


کشته شدن یک خرس گریزلی به دست یک بز کوهی!

کشته شدن یک خرس گریزلی به دست یک بز کوهی!

یک بز کوهی بعد از به صلابه کشیدن یک خرس گریزلی ۷۰ کیلوگرمی در کوه های راکی کانادا که احتمالاً تلاش کرده بود به بز حمله برد، به پیروزی جالب توجهی دست یافته است.

پیش تر در همین ماه بود که عابران لاشه ی یک خرس گریزلی ماده را در یکی از مسیرهای پررفت و آمد پارک کلی یوهوی کانادا پیدا کردند.

خرس که نزدیک به ۷۰ کیلوگرم وزن داشت، جراحت هایی در قسمت گردن و زیربغل خود داشت.

محققان ابتدا مطمئن نبودند علت مرگ خرس چه بوده اما کالبدشکافی لاشه ی آن نشان داد شاخ های تیز یک بز کوه های راکی، خرس را از پای در آورده بود.

دیوید لاسکین، بوم شناس حیات وحش می گوید: «نتیجه ی یک تلاش ناموفق برای شکار یک بز کوهی بوده که در نهایت ورق را برای این خرس برگردانده بود.»

لاسکین می گوید این اتفاق با واکنش دفاعی بزهای کوهی مطابقت دارد.

.

او در ادامه می گوید: «خرس های گریزلی وقتی حمله می کنند معمولاً تمرکزشان را روی سر، در پشت گردن و شانه های شکار خود می گذارند. این کار هم معمولاً از بالا انجام می شود. در نتیجه واکنش دفاعی بز کوهی طوری خواهد بود که بتواند با استفاده از شاخ های تیزش از خود محافظت کند.»

جان به در بردن یک بز کوهی از حمله ی یک خرس اتفاقی گرچه نادر محسوب می شود اما قبلاً هم درباره ی آن می دانستیم.

بزهای نر کوه های راکی می توانند وزنی تا ۱۳۶ کیلوگرم را با شاخ های خود تحمل کنند، شاخ هایی که هرگز نمی افتند و می توانند بسیار تیز باشند.

لاسکین می گوید: «قبلاً هم موارد دیگری از کشته شدن خرس ها توسط بزهای کوهی هنگام دفاع از خود گزارش شده بود. اتفاق خیلی غافلگیر کننده ای نیست چون بزهای کوهی هم حیواناتی قوی ای هستند، هم از توانایی زیادی برای دفاع از خود برخوردارند.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو