با چند ترفند ساده التهاب بدنتان را کاهش دهید

81

1400/7/14

13:02


التهاب نوعی پاسخ موضعی بدن است که به دنبال خراش، بریدگی، سوختگی یا هر نوع آسیب بافتی دیگر بروز می‌کند.

با چند ترفند ساده التهاب بدنتان را کاهش دهید

به گزارش بهداشت نیوز، شما کار‌های زیادی را برای محافظت از خود در برابر آسیب و عفونت و حفظ سلامتی‌تان انجام می‌دهید و  مراقب موقعیت‌های خطرناک هستید، برای مثال برای جلوگیری از عفونت و ابتلا به کووید۱۹ از ماسک استفاده می‌کنید، اما درمان التهاب در بدن موردی است که بسیاری از افراد آن را فراموش می‌کنند.

در واقع بدن راه محافظت از خود را دارد و این محافظت از طریق التهاب است. این فرآیند باعث می‌شود، بدن گلبول‌های سفید بیشتری را به ناحیه مشخصی از بدن ارسال کند تا به مبارزه با هرگونه آسیب یا عفونت احتمالی کمک کند.

سیدرینا کالدر، متخصص بهداشت و پزشک در این باره اظهار کرد: التهاب واکنش طبیعی سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر عفونت و آسیب است. 

هرچند التهاب، مکانیسم دفاعی بدن ما است، اما التهاب بیش از حد می‌تواند مضر باشد. با این حال، راه‌هایی برای کاهش التهاب از جمله یک ترفند ساده نوشیدنی برای درمان التهاب در بدن وجود دارد ، یکی از این راه حل‌ها، نوشیدن آبمیوه‌های تازه است.

علاوه بر خوردن میوه و سبزیجات، می‌توانید آب آن‌ها را نیز بگیرید. نوشیدن میوه‌ها و سبزیجات ممکن است به شما در جذب مقدار ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری که در طول روز باید دریافت کنید، کمک کند. 

به گفته هاروارد هلث، گوجه فرنگی و سایر میوه‌ها مانند توت فرنگی، گیلاس و پرتقال از جمله بهترین مواد غذایی هستند که به کاهش التهاب مداوم و مبارزه با التهاب کمک می‌کنند. آب این میوه‌ها مصرف مقدار بیشتری از آن‌ها را به عنوان مواد غذایی کاهش دهنده التهاب آسان‌تر می‌کند.

 آب میوه به طور معمول منبع عالی ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است، می‌تواند به آب کردن چربی شکم کمک کند و حتی می‌تواند به بهبود خواب‌تان نیز کمک کند.

 

مطالعه‌ای از دانشگاه علوم و بهداشت اورگان؛ نوشیدن آب آلبالوی تازه را به عنوان یک روش موثرتر و ایمن‌تر برای درمان التهاب نسبت به مصرف دارو‌هایی مانند ایبوپروفن معرفی کرده است.

درک انواع مختلف التهاب نیز اهمیت زیادی دارد. التهاب حاد معمولاً پس از چند ساعت یا چند روز از بین می‌رود اما التهاب مزمن طولانی مدت است و در صورت عدم درمان، می‌تواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات دیگر از جمله بیماری قلبی عروقی، سرطان، دیابت، آرتریت روماتوئید و آسم شود و حتی می‌تواند به توسعه بیماری آلزایمر نیز کمک کند.

کارشناسان می‌گویند بهترین راه برای درمان التهاب، کاهش وزن، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و مصرف غذا‌هایی که چربی اشباع و ترانس کمتری دارند، است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو