اشتباهاتی که باعث داغ شدن تلفن همراه می شوند

اشتباهاتی که باعث داغ شدن تلفن همراه می شوند


منبع: روزیاتو

62

1400/7/14

13:11


اشتباهاتی که باعث داغ شدن تلفن همراه می شوند

اشتباهاتی که باعث داغ شدن تلفن همراه می شوند

ما روزانه زمان زیادی را صرف تلفن همراه مان می کنیم. بنابراین، حداقل انتظاری که داریم این است که این وسیله که حضور بسیار پررنگی در زندگی ما دارد، هم برای روابط شخصی و کاری مان و هم برای اوقات فراغت مان، همیشه بهترین عملکرد خود راداشته باشد. وقتی هم که این اتفاق نیافتد، درماندگی و ناراحتی بسیاری از ما را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه از اشتباهاتی خواهیم گفت که باعث داغ شدن گوشی می شوند.

نشانه هایی که از داغ کردن گوشی تان حکایت دارد

قبل از آنکه خودتان حس کنید دمای گوشی تان بالاتر از معمول است یا پیام هشداردهنده ای از سمت تلفن همراه تان دریافت کنید، دستگاه رفتارهایی دارد که نشان دهنده ی داغ شدن گوشی هستند:

  • گوشی تان کند می شود. باز کردن بعضی برنامه ها کمی طول می کشد یا برنامه ها یکباره بسته می شوند.
  • فلش دوربین گوشی تان دیگر کار نمی کند.
  • شارژ شدن باتری بیشتر از معمول طول می کشد یا اصلاً شارژ نمی شود.
  • صفحه ی گوشی کم نور یا حتی خاموش می شود.
  • وقتی حالت Low Power Mode یا همان کاهش مصرف انرژی باتری را فعال می کنید آنتن دهی آن ضعیف می شود.

۱- در مکان های گرم از گوشی خود استفاده یا آن را رها می کنید

شاید بدهی به نظر برسد اما در روزهای گرم تلفن هوشمند خود را در معرض نور خورشید یا داخل ماشین رها نکنید. این اتفاق ممکن است حتی ندانسته رخ دهد، مثلاً در فضای باز مشغول غذا خوردن هستید و تلفن تان را روی میز گذاشته اید یا در طبیعت مشغول عکس گرفتن هستید. یک حالت دیگر هم می تواند هنگام رانندگی باشد که برای مسیریابی از تلفن همراه استفاده می کنیم و آن را به پنجره ی جلویی ماشین تکیه می دهیم.

۲- همیشه آن را کنار کامپیوتز، تبلت و دیگر تلفن همراه خود می گذارید

در محیط کار معمولاً همه ی ابزارهای مورد نیاز خود، مثل کامپیوترمان را کنار تلفن همراه و گاهی هم تبلت مان می گذاریم. حتی بعد از تمام شدن کارمان هم همه ی آن ها را در یک کیف کنار هم قرار می دهیم.

اگر یکی از این دستگاه ها داغ شود، با همین نزدیکی زیاد حرارت آن به دستگاه های دیگر هم منتقل می شود. این مسأله در بلند مدت روی عملکرد آن ها تأثیر می گذاردد. به همین دلیل بهتر است آن ها را جدا از هم بگذارید.

۳- تلفن همراه تان را در جیب تان می گذارید

اگر هوا گرم باشد و گرمای بدن تان را هم به آن اضافه شود، خنک کردن تلفنی که داغ شده یا حتی جلوگیری از وقوع آن برایتان بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل صلاح نیست تلفن همراه تان را همیشه در جیب تان بگذارید، چه برسد به روزهایی که هوا گرم است.

۴- توجه نمی کنید تلفن همراه تان مشغول چه کاری است

رها کردن تلفن همراه در نزدیکی یک منبع گرما تنها علت داغ شدن گوشی نیست، چون تلفن همراه مثل یک کامپیوتر می ماند اما بدون فن، دمای قطعات داخلی آن هم می تواند به میزان چشمگیری بالا رود. اگر دچار این مشکل شدید، فعالیت هایی مثل مکان یابی، یا فرآیندهای غیر ضروری همچون به روزرسانی هایی که در پس زمینه انجام می شوند را غیر فعال کنید. این فعالیت انرژی تلفن همراه را مصرف می کنند.

۵- قاب گوشی را بیرون نمی آورید

قاب ها گوشی ها را در برابر سقوط یا آسیب های خارجی حفظ می کنند. متأسفانه همه ی آن ها برای تلفن های همراه مناسب نیستند چون اجازه ی هوارسانی کافی و مناسب را نمی دهند. اگر تلفن همراه تان اندکی گرم تر از معمول به نظر می رسید، می توانید قاب گوشی را بیرون آورید. شما می توانید این کار را هنگام شارژ کردن گوشی هم انجام دهید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو