پوتین و رئیسی به زودی دیدار می‌کنند

منبع: برترین ها

50

1400/7/14

16:07


وزیر امور خارجه ایران از توافق برای فراهم‌سازی زمینه دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در آینده نزدیک خبر داد و وزیر خارجه روسیه نیز تأکید کرد: مسکو و تهران تلاش‌های خود را در جهت حل و فصل اوضاع در افغانستان هماهنگ خواهند کرد.

همشهری‌آنلاین: به نقل از تسنیم، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در پایان مذاکرات با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات تهران و مسکو در خصوص فراهم‌سازی مقدمات برای دیدار «ابراهیم رئیسی» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری ایران و فدراسیون روسیه توافق کرده‌اند. 

پوتین و رئیسی به زودی دیدار می‌کنند

وزیر خارجه جدید ایران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت: «ما امیدواریم که در آینده نه چندان دور روسای جمهوری روسیه و ایران بتوانند بر سر یک میز نشسته و دیداری حضوری داشته باشند. توافقات ما در این باره گویای آن است که روابط بین دو کشور راهبردی و ممتاز است.

ما روسیه را شریک راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌کنیم.» 

امیرعبداللهیان افزود، روسیه در عرصه سیاست خارجی ایران جایگاهی دارای اولویت دارد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها توسعه پیدا کند. 

سرگئی لاوروف نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کرد که مسکو و تهران از دولت جدید افغانستان می‌خواهند تا مبارزه قاطعی را با تروریسم در این کشور آغاز کند.

به گفته وی، روسیه و ایران قصد دارند تلاش‌های خود در جهت گیری به سمت حل و فصل اوضاع در افغانستان را هماهنگ کنند. 

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «افغانستان دیگر نباید منبع بی‌ثباتی در منطقه و جهان باشد. مقامات مسکو و تهران از دولت جدید افغانستان می‌خواهند تا مبارزه سازش ناپذیری را با گروه‌های تروریستی در این کشور انجام داده و همچنین با قاچاق مواد مخدر و سلاح از افغانستان مقابله جدی کنند.» 

لاوروف با اشاره به اینکه در دیدار با همتای ایرانی خود دورنمای همکاری‌های دوجانبه در مسائل منطقه‌ای و بین المللی، از جمله مشارکت در بازسازی افغانستان پس از دوران جنگ داخلی در این کشور را مورد بررسی قرار داده، افزود: «در این رابطه فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران ابتکارعمل‌های مناسبی دارند. بنابراین ما امروز توافق کردیم که تلاش‌های خود در زمینه تحقق این پیشنهادات را با یکدیگر هماهنگ کنیم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو