گوشی جادویی سامسونگ!

گوشی جادویی سامسونگ!


منبع: برترین ها

74

1400/7/14

19:34


به دنبال افشای اسناد یک ثبت اختراع جدید شرکت Samsung Display در خصوص یک گوشی هوشمند تاشو، یک طراح سرشناس اقدام به طراحی تصاویر سه بعدی از این گوشی جدید کرده که احتمالاً Samsung Galaxy Z Fold Note Edition نام خواهد گرفت.

فرارو: اخیراً اطلاعات یک ثبت اختراع جدید از شرکت Samsung Display به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه یک گوشی جدید با قابلیت رول شدن صفحه نمایش است که این اطلاعات توسط یک گرافیست سرشناس مورد استفاده قرار گرفته و حاصل کار انتشار چندین تصویر سه بعدی از این گوشی آینده سامسونگ بوده است.

گوشی جادویی سامسونگ!

سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، اخیراً نسل سوم گوشی‌های تاشو خود را با نام‌های Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 روانه بازار کرده است، اما به نظر می‌رسد که این شرکت برنامه ویژه‌ای برای توسعه گوشی‌های تاشوی خود دارد. این سازنده کره‌ای تاکنون چندین ثبت اختراع جدید در زمینه گوشی‌های تاشو را دریافت کرده که آخرین نمونه آن‌ها مربوط به یک گوشی مجهز به یک قلم استایلوس مبتکرانه است. اطلاعات این ثبت اختراع حالا مورد استفاده گرفیست مشهور Technizo Concept قرار گرفته تا تصاویر سه بعدی از این گوشی جدید که Samsung Galaxy Z Fold Note Edition نامیده می‌شود، را به نمایش بگذارد.

بر اساس اطلاعات ثبت اختراع، هنگامی که گوشی Galaxy Z Fold Note Edition باز می‌شود، این دستگاه اندازه صفحه نمایش مشابه Samsung Galaxy Z Fold 3 را ارائه می‌دهد. با این حال، هیچ صفحه نمایش جداگانه‌ای در دسترس نیست و در عوض، سامسونگ از یک صفحه نمایش دور بسته با مدل ثبت شده استفاده می‌کند که می‌تواند در اطراف محفظه پیچیده شود. این صفحه نمایش در فشرده‌ترین شکل خود، تمام قسمت جلویی، سمت راست و نیمی از پشت سطح صفحه را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین از نظر داخلی، این یک صفحه نمایش انعطاف پذیر، مشابه آنچه که در مورد سری‌های فعلی گوشی‌های Z Fold دیده ایم، نیست.

گوشی جادویی سامسونگ!

این طرح البته مزایا و معایب زیادی دارد. اگر از معایب شروع کنیم باید اشاره کرده که، چون این گوشی از صفحه نمایش تاشو خارجی بهره می‌برد، اگر دستگاه را در کیف یا جیب حمل کنیم، احتمال آسیب دیدن آن بیشتر است. همچنین طراحی قاب برای چنین گوشی پیچیده‌ای چندان آسان نخواهد بود. با این حال، مزایایی نیز وجود دارد، زیرا، چون در هنگام تا شدن دو محفظه روی هم قرار نمی‌گیرند، این تلفن هوشمند هم سبک‌تر و هم نازک‌تر از Fold خواهد بود. علاوه بر این، تولید این محصول به احتمال زیاد ارزان‌تر است که منطقاً قیمت فروش پایین تری نیز در پی خواهد داشت. اما مزیت بارزتر دیگر این است که چنین طراحی می‌تواند به راحتی امکان استفاده از قلم الکترونیک را برای این گوشی فراهم کند و به همین دلیل است که نام Galaxy Z Fold Note برای آن انتخاب شده است.

گوشی جادویی سامسونگ!

در واقع، سامسونگ برای قرار دادن این قلم الکترونیک از محفظه‌های مرسوم در سری Galaxy Note استفاده نکرده بلکه برای قرار دادن قلم دو برش در پشت صفحه نمایش دور تا دور ایجاد کرده است. در این طراحی وقتی صفحه نمایش گوشی تا می‌شود، قلم در مکان خود قفل می‌شود و وقتی صفحه نمایش باز شود، به لطف نگهدارنده‌های آهن ربایی، قلم کماکان در جای خود باقی می‌ماند. این یک راه حل ایده آل است چرا که به راحتی می‌توانید قلم را بدون نیاز به لوازم جانبی اضافی، ذخیره کنید.

گوشی جادویی سامسونگ!

در خصوص دوربین‌ها نیز باید گفت که در تصاویر جدید ما شاهد دو دستگاه با دوربین‌های متفاوت هستیم. به گزارش فرارو، دستگاه اول از دوربین جلوی زیر نمایشگر بهره می‌برد، اما دستگاه دوم از دوربین دو سوراخ پانچ که در سمت راست بالای صفحه انعطاف پذیر قرار گرفته، استفاده می‌کند. هنگامی که گوشی باز می‌شود، می‌توان از این دوربین دوگانه به عنوان دوربین سلفی برای برقراری تماس‌های ویدئویی استفاده کرد. با تا شدن، دوربین دوگانه به عقب حرکت می‌کند و به شما امکان می‌دهد عکس و فیلم بگیرید. اگر سامسونگ بخواهد این مدل را به عنوان جایگزینی ارزان برای Z Fold عرضه کند، چنین ابتکاری می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو