تارنمای شبکه لبنانی "المنار"، عبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از وورد به فرودگاه بیروت گفت: جمهوری اسلامی کاملا اطمینان دارد که لبنان قادر خواهد بود بر تمام سختی‌هایی که با آن روبروست، فائق آید، همانگونه که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند.

وی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را صمیمانه به مردم این کشور تبریک گفت.
درهمین حال ایوب حمید عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی به نمایندگی از جنبش امل و نبیه بری رییس مجلس لبنان ورود وزیر امورخارجه ایران به کشورشان را به ویژه در این مرحله حساس که منطقه در آن به سر می‌برد، خوش آمد گفتند.
حمید علی دیگر نماینده مجلس لبنان نیز به نقش توسعه‌ای که ایران در لبنان پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ بازی کرد، اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی در تمام پیروزی‌های لبنان روبروی دشمن صهیونیستی سهیم است.

براساس گزارش المنار، عبداللهیان قرار است، امروز پنجشنبه با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان، «نبیه بری» رییس پارلمان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه جدید لبنان دیدار کند.
علاوه بر این، المنار گزارش داد که وزیر امورخارجه ایران همچنین قرار است با نمایندگان جناح‌ها و گروه‌های فلسطینی در سفارت ایران در بیروت دیدار کند.
هیاتی از حزب الله و به نمایندگی از سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت لبنان، هیأتی از جنبش امل، شماری از علما و سیاستمداران لبنانی به همراه محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت به استقبال از عبداللهیان در فرودگاه بیروت حضور داشتند.
سفر عبداللهیان به بیروت، پس از سفر روز سه‌شنبه وی به روسیه و دیدار با مقامات روسی صورت می‌گیرد.
وی شامگاه چهارشنبه مسکو را به مقصد بیروت ترک کرده بود.