بیوگرافی و عکس های پپ گواردیولا پرافتخارترین مربی فوتبال در جهان

بیوگرافی و عکس های پپ گواردیولا پرافتخارترین مربی فوتبال در جهان


منبع: بیتوته

145

1400/7/15

08:58


بیوگرافی و عکس های پپ گواردیولا پرافتخارترین مربی فوتبال در جهان



بیوگرافی پپ گواردیولا, عکس جنجالی از پپ گواردیولا

پپ گواردیولا، یکی از پرافتخار ترین مربیان فوتبال در جهان است

 

بیوگرافی پپ گواردیولا بهترین و پرافتخارترین سرمربی فوتبال جهان

پپ گواردیولا متولد 18 ژانویه ی 1971 می باشد. وی در حرفه ی فوتبال به عنوان بازیکن سابق و سر مربی فعالیت دارد. پپ گواردیولا پرافتخار ترین مربی در سرتاسر جهان است و از معدود سر مربیانی به شمار می رود که مدال طلای المپیک کسب کرده است. 

چکیده ای از بیوگرافی پپ گواردیولا

نام اصلی: جوزپ گواردیولا سالا

تاریخ تولد: 18 ژانویه 1971

محل تولد: شهرستان سانتپدر در اسپانیا

پیشه یا حرفه: سر مربی و بازیکن فوتبال

قد: 1/80 سانتی متر

 

بیوگرافی پپ گواردیولا, عکس های جنجالی از پپ گواردیولا

دوران بازی حرفه ای پپ گواردیولا از تیم بارسلونا بی آغاز شد

 

بیوگرافی کامل پپ گواردیولا

پپ گواردیولا زاده ی 18 ژانویه ی 1971 میلادی در شهرستان سانتپدر واقع در کاتالونیا اسپانیا می باشد. وی در عرصه ی سر مربی گری و بازیکن فوتبال فعالیت دارد که با عنوان پپ گواردیولا شناخته می شود. 

پدر پپ، والنتی گواردیولا نام دارد که در جوانی کارگر تولید آجر بوده است. مادر او نیز دولورز سالسا نام دارد. 

 

مادر پپ گواردیولا در آوریل 2020 به موجب ابتلا به ویروس منحوس کرونا دار فانی را وداع گفت. 

پپ در یک خانواده ی پنج نفره با دو خواهر بزرگتر به نام های " اولگا" و "فرانسیسکا" به همراه یک برادر کوچک تر به نام " پر" بزرگ شده است. 

پر یکی از بزرگ ترین مدیر برنامه های فوتبال در جهان به شمار می رود که در بخش مدیریت و نظارت بر فعالیت های لوئیس سوارز مشغول فعالیت است. 

 

پپ گواردیولا به موجب برخورداری از سبک و تکنیک برجسته ی مربی گری به نام تیکی تاکا، به عنوان یکی از بهترین مربی تاریخ فوتبال و جهان به شمار می رود. 

دوران بازی حرفه ای پپ گواردیولا با حضور در تیم بارسلونا بی آغاز شد. وی در پست هافبک دفاعی با بهره گیری از تکنیک های ویژه مشغول فعالیت بود که با 53 مرتبه به میدان مسابقه رفتن موفق به 5 مرتبه گل زنی در دروازه ی تیم حریف شد.

 

مجموع بازی های پپ گواردیولا در باشگاه حرفه ای بزرگسالان بالغ بر 380 مرتبه است که با وارد کردن 18 گل در دروازه ی تیم حریف سبب افتخار آفرینی برای اسپانیا شده است. 

این چهره هدایت باشگاه فوتبال حرفه ای تیم منچستر سیتی را در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی به نام لیگ جزیره ی انگلستان بر عهده دارد. 

 

همسر پپ گواردیولا, پپ گواردیولا مربی فوتبال, پپ گواردیولا

عکس های پپ گواردیولا 

 

آغاز فعالیت پپ گواردیولا

پپ گواردیولا از سال 1990 الی 1984 میلادی در آکادمی باشگاه بارسلونای جوانان حضور پیدا کرد و عرصه ی فوتبال را در پست هافبک دفاعی آغاز نمود. این چهره با بهره گیری از تکنیک های منحصر به فرد فوتبال، در بازه ی زمانی چهار ساله، نظر مربی تیم بزرگسالان بارسلونا به نام "یوهان کرایف" را به بازی خود جلب کرد. 

 

در سال 1988 میلادی، حدود چهار سال پس از ورود پپ به عرصه ی فوتبال، موفق به حضور در تیم سوم بارسلونا شد. وی به مدت یک سال در باشگاه حرفه ای بارسلونا سی حضور داشت که هشت مرتبه در بازی های مختلف شرکت کرد و یک مرتبه گل را نثار دروازه ی حریف کرد. 

 

پپ پس از تلاش های بی وقفه در سال 1990 میلادی به باشگاه حرفه ای و تیم اصلی بارسلونا راه یافت. این چهره به مدت 11 سال در تیم بارسلونا حضور فعال داشت و در 263 بازی شرکت کرد. 

زمانی که پپ گواردیولا عضو باشگاه بارسلونا در اسپانیا بود، توانست 6 مرتبه گل را وارد دروازه ی تیم حریف کند. 

 

از سری باشگاه های حرفه ای دیگری که پپ گواردیولا با حضور در آن ها افتخار آفرینی کرده است می توان به باشگاه بارسلونا بی، برشا، رم، الاهلی قطر و دورادوس اشاره کرد. 

 

عکس های پپ گواردیولا, نتایج پپ گواردیولا, پپ گواردیولا و همسرش

جوایز و افتخارات پپ گواردیولا 

 

دوران مربی گری پپ گواردیولا در عرصه ی فوتبال

پپ گواردیولا بعد از بازنشستگی از بازی در فوتبال اسپانیا، در 21 ژوئن 2007 میلادی توسط سیاست مدار و رئیس باشگاه فوتبال بارسلونا در حرفه ی مربی گری  مشغول فعالیت در باشگاه بارسلونا بی شد. در سال های آغازین دوران مربیگری یکی از فوتبالیست های سابق آمریکا به نام تیتو ویلانور، به عنوان دستیار پپ فعالیت می کرد. 

 

تیم بارسلونا بی تحت حمایت و هدایت های پپ گواردیولا در فصل 2007 الی 2008 میلادی، تیم صدر نشین ترسرا دیویژن را به تیم درجه سوم لیگ فوتبال اسپانیا مبدل ساخت و به لیگ دوم صعود کرد. 

 

پپ گواردیولا پس از یک سال مربی گری در تیم بارسلونا بی به عنوان مربی تیم اصلی بارسلونا انتخاب شد. وی به مدت چهار سال به عنوان مربی بارسلونا فعالیت کرد و در نهایت با کسب چهارده جام قهرمانی از تیم بارسلونا خارج شد. 

 

دوران مربیگری پپ با پیوستن بازیکنان مشهوری اعم از جرارد پیکه، سیدو کیتا، دنی آلوز و مارتین کاسرس به تیم بارسلونا همگام بود. 

به جرأت می توان گفت دوران طلایی تیم بارسلونا به دوره ی مربیگری پپ گواردیولا باز می گردد. از افتخارات پپ در بارسلونا می توان به سه مرتبه قهرمانی در چهار فصل لالیگا و دو قهرمانی در چهار فصل قهرمانان اروپا اشاره کرد. 

 

پپ گواردیولا و بارسلون دارای یک رکورد تاریخی هستند. این رکورد در فصل 2008 الی 2009 میلادی با تصاحب تمام جام های ممکن که به جام 6 گانه معروف است، کسب شده است. 

پپ گواردیولا در 16 ژانویه 2013 میلادی با عقد قرار داد 3 ساله، دوران مربیگری در باشگاه فوتبال بایرن مونیخ را آغاز کرد. پپ گواردیولا در دوره ی مربی گری سه ساله در تیم بایرن مونیخ موفق به دو قهرمانی در جام حذفی فوتبال آلمان، یک قهرمانی سوپر کاپ اروپا، سه قهرمانی بوندسلیگا و یک قهرمانی در جام باشگاه های جهان شد. 

 

این چهره پس از ترک تیم بایرن مونیخ، تحت مربیگری تیم منچستر سیتی در آمد. تیم منچستر تحت مربیگری پپ موفق شد تا در فصل 2018 الی 2019 میلادی با کسب 98 امتیاز در مقابل باشگاه فوتبال لیورپول فاتح لیگ برتر فوتبال انگلستان، لیگ جزیره شود. 

پپ گواردیولا از سال 2016 میلادی تاکنون به عنوان مربی تیم منچستر سیتی فعالیت دارد و موفق به کسب دو جام خیریه، یک جام حذفی، چهار جام اتحادیه شده است. 

 

عکس پپ گواردیولا, عکس های پپ گواردیولا, نتایج پپ گواردیولا

پپ گواردیولا به مدت 4 سال به عنوان مربی بارسلونا فعالیت کرد

 

وضعیت تأهل و ازدواج پپ گواردیولا

پپ گواردیولا در سال 1989 میلادی با کریستینا سرا ازدواج کرد. این زوج دارای دو فرزند دختر به نام های ماریا و والنتینا و یک پسر به نام ماریوس هستند. 

 

عکس های پپ گواردیولا, نتایج پپ گواردیولا, پپ گواردیولا و همسرش

عکس خانوادگی پپ گواردیولا  

 

علاقه مندی های پپ گواردیولا

پپ گواردیولا از همان ابتدای کودکی به حرفه ی فوتبال علاقه ی شدیدی داشته است. این چهره حتی در دوران خردسالی نیز بهترین کادوی کریسمس را یک توپ فوتبال بر می شمرده است. 

پپ گواردیولا کتاب های متعددی را در خصوص سختی های راه زندگی، توسعه ی فردی و تجارب زندگی خصوصی خود نگارش کرده است. از سری کتاب های معروف و پر خواننده ی پپ می توان به "THE EVOLUTION" و "THE HELL OUT OF TIKI- TAKA" اشاره کرد. 

 

این چهره پیرو آتئیست است و به عنوان یک فرد خدا نا باور اعتقادی به وجود خدا ندارد. وی به عنوان پر درآمد ترین سر مربی فوتبال در دنیا محسوب می شود که سالیانه درآمدی بالغ بر 19/7 میلیون دلار دارد. 

 

پپ گواردیولا اسپانسر برند های معروف دنیا اعم از آدیداس و نایک است. این چهره در امور خیریه حضور گسترده ای دارد و در دوران شیوع کرونا به دفعات مکرر مبلغ یک میلیون یورو را به مراکز درمانی اسپانیا اختصاص داده است. 

 

نتایج پپ گواردیولا, پپ گواردیولا و همسرش, زندگینامه پپ گواردیولا

 پپ گواردیولا در کنار کودک سندروم داون

 

جوایز و افتخارات پپ گواردیولا

پپ گواردیولا، سابقه ی حضور در تیم ملی اسپانیا را دارد. وی در سال 1994 میلادی در پانزدهمین دوره ی جام جهانی فوتبال حضور یافته است. 

گواردیولا در سال 2000 میلادی در یازدهمین دوره ی مسابقات جام ملت های اروپا، به میزبانی کشور هلند و بلژیک شرکت کرده است. 

در ادامه جوایز و مدال های دریافتی پپ گواردیولا را بیان می کنیم:

• مدال طلای المپیک در سال 1992 

• جایزه ی براوو در سال 1992 

• بهترین بازیکن اسپانیا در المپیک 1992 

• چهار قهرمانی متوالی در جام اتحادیه ی انگلستان با منچستر سیتی در سال 2017-2018، 2018-2019، 2019-2020، 2020-2021

• سه قهرمانی متوالی در لالیگا با بارسلونا از سال 2008 الی 2011

• قهرمانی شش گانه با بارسلونا در لالیگا، سوپر جام اسپانیا، کوپا دی ری، لیگ قهرمانان اروپا، جام باشگاه های جهان و سوپر جام اروپا در سال 2009

• جایزه ی اونز طلایی بهترین مربی سال اروپا در سال های 2009، 2010 و 2011

• سه قهرمانی متوالی در بوندس لیگا با بایرن مونیخ از سال 2013 الی 2016

• قهرمانی سه گانه داخلی آلمان با بایرن مونیخ در سال 2013 الی 2014

• دو گانه ی داخلی با بایرن مونیخ از سال 2015 الی 2016

• 18 برد متوالی با منچستر سیتی در سال 2017 الی 2018 

 

عکس های پپ گواردیولا

 

عکس پپ گواردیولا, عکس های پپ گواردیولا, نتایج پپ گواردیولا

جوایز و افتخارات پپ گواردیولا  

 

عکس پپ گواردیولا, عکس های پپ گواردیولا, نتایج پپ گواردیولا

پپ گواردیولا سرمربی تیم فوتبال

 

بیوگرافی پپ گواردیولا, عکس جنجالی از پپ گواردیولا, همسر پپ گواردیولا

پپ گواردیولا در المپیک 1992 بهترین بازیکن اسپانیا معرفی شد

 

گرداوری: بخش ورزش بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو