نقد انیمیشن خانواده آدامز ۲ – The Addams Family 2

منبع: فوت و فن

185

1400/7/15

10:36


نقد انیمیشن خانواده آدامز ۲ – The Addams Family 2

انیمیشن خانواده آدامز ۲، یک دنباله سطحی است که زمان زیادی را صرف سرگرمی‌های پرهیاهو غیر مرتبط با یکدیگر می‌کند و نتیجه آن نیز یک دنباله می‌شود که احساسات کمتری نسبت به فیلم قبلی دارد.

در ادامه با نقد انیمیشن خانواده آدامز ۲ همراه با ما باشید.

انیمیشن خانواده آدامز ۲ بر اساس یک خانواده کلاسیک عامیانه است. این انیمیشن، دنباله‌ای برای انیمیشن خانواده آدامز محصول سال ۲۰۱۹ میلادی است. در آن انیمیشن، داستانی برای پذیرش دیگران بدون توجه به تفاوت‌های آنها بازگو شد. در این دنباله، تمرکز بر روی واحد خانوادگی قرار گرفته و این انیمیشن سعی دارد تا یک داستان صمیمی در مورد خود اکتشافی و پیدا کردن جایگاه مناسب در درون خانواده را بازگو نماید. با این حال، این دنباله بسیار غیر متمرکز است و بسیاری از پیام‌های فیلم نیز توسط جوک‌های مختلف یا بی‌منطق به هم ریخته شده است.

در انیمیشن خانواده آدامز ۲، خانواده مذکور در حال عبور از مسیری ناهموار هستند چراکه ونزدی با صداپیشگی کلویی گریس مورتز احساس می‌کند که جایگاهش در کنار دیگر اعضای خانواده آدامز را پیدا نکرده است. اما زمانی که او خواهان داشتن فضای بیشتری است، گومز با صداپیشگی اسکار آیزاک، تصمیم می‌گیرد که خانواده واقعا به یک سفر جاده‌ای در سرتاسر آمریکا برای نزدیک شدن پیوندشان نیاز دارد. آنها به همراه مورتیسیا با صداپیشگی شارلیز ترون، پاگسلی با صداپیشگی جاوون والتون، عمو فستر با صداپیشگی نیک کرول و لورچ با صداپیشگی کونراد ورنون، برای دیدن برخی از بزرگترین و بهترین مناظر و مکان‌های کشور راهی می‌شوند. با این حال، آنها توسط وکیلی به نام آقای موستلا با صداپیشگی والاس شاون تعقیب می‌شوند. او برای یک مشتری کار می‌کند که فکر می‌کند ونزدی به هنگام تولد با کودکی دیگر عوض شده و عضوی از خانواده آدامز نیست. در نتیجه، خانواده آدامز در خطر از هم پاشیدن قرار دارد.

 خانواده آدامز 2

اگرچه انیمیشن خانواده آدامز ۲، یک فیلم صمیمی و کمدی دیگری را به ارمغان می‌آورد اما فیلم‌نامه آن به طور مداوم توسط ایده‌هایی به ظاهر خنده‌دار منحرف می‌شود. هر چند، هیچ کدام از این جوک‌ها، به خوبی گفته نمی‌شوند و تاثیر خوبی ندارند. علاوه بر این، داستان به طور کامل توسط اجراهای موزیکالی توسط لورچ به حاشیه رفته است. البته باید گفت که اجرای یکی از آهنگ‌های اسنوپ داگ توسط خودش در نقش پسرعمو ایت، کاملا شگفت‌انگیز بوده است. این بخش‌های جداگانه به سستی توسط یک سفر جاده‌ای به یکدیگر پیوند خوردند اما با این وجود، همچنان احساس می‌شود که این دنباله، یک مجموعه از ایده‌های غیر مرتبط است که در درون یک فیلم نود دقیقه‌ای قرار گرفتند.

به جز صداپیشگی بیل هاردر در نقش سایروس استرنج، شاون در نقش آقای موستلا و کرول در نقش عمو فستر، دیگر صداپیشگان انیمیشن خانواده آدامز ۲، اجراهایی بدون زرق و برق داشتند. به نظر می‌رسد که کرول و هاردر به اندازه کافی از نقش‌های خود لذت می‌برند و نقش‌هایشان تقریبا ماندگار است. این در حالی است که شاون صداپیشگی نقشی را در دست دارد که بسیار شبیه به نقشش در فیلم عروس شاهزاده (The Princess Bride) است. دیگر صداپیشگان انیمیشن نیز در حد خوب هستند. آنها نقش‌های خود را قابل قبول صداپیشگی کردند اما کمک اندکی به ارتقاء کاراکترها یا توسعه شخصیت‌هایشان می‌کنند. این بدان معنا است که کاراکترهای اصلی در مرکز انیمیشن خانواده آدامز ۲، شیرین‌ترین و مطلوب‌ترین گروه هستند.

 خانواده آدامز 2

در پایان، خانواده آدامز لزوما ارزش تماشا را ندارد، مگر اینکه برای مشغول نگه داشتن کودکان مورد استفاده قرار بگیرد، هرچند، ممکن است آنها نیز چندان توسط این انیمیشن سرگرم نشوند. قطعا، والدین آنها ممکن است اندکی لذت در این انیمیشن پیدا کنند، چرا که برخی از جوک‌های این انیمیشن مخصوص افراد بالغ‌تر است. با وجود مدت زمان کوتاه و نود دقیقه‌ای، عدم پیوستگی، جوک‌های بی‌مزه و عدم وجود احساسات سبب شده تا انیمیشن خانواده آدامز ۲ همانند یک تلاش و تقلای سخت احساس شود. شاید کسانی که از انیمیشن خانواده آدامز در سال ۲۰۱۹ لذت بردند، این انیمیشن را نیز دوست داشته باشند اما با این حال، آنها نیز در ارتباط برقرار کردن با این فیلم و کمدی نسبتا واضح آن دچار مشکل خواهند شد. در کل، کسانی که چندان به این خانواده دوست داشتنی عامه‌پسند علاقه ندارند و فیلم اول را نیز زیاد نپسندیدند، می‌توانند به راحتی از کنار این انیمیشن عبور کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو