با ۹ روش مدیریت بچه های بازیگوش دیگران آشنا شوید

با ۹ روش مدیریت بچه های بازیگوش دیگران آشنا شوید


منبع: روزیاتو

117

1400/7/15

18:13


با ۹ روش مدیریت بچه های بازیگوش دیگران آشنا شوید

با ۹ روش مدیریت بچه های بازیگوش دیگران آشنا شوید

داشتن فرزند می تواند با به دست آوردن صبر و تحمل زیاد مصادف باشد. با این حال، سر و کله زدن با بچه های مردم می تواند برای افرادی که به آن عادت ندارند و یا آن هایی که نمی دانند با بچه های مردم چطور تا کنند، سرسام آور باشد.

در این مطلب از Bright Side به شما چند نکته می گوییم که برای رفتار با بچه های بازیگوش به کارتان خواهند آمد.

۱- زمانی که ضروری نیست مداخله نکنید

بچه های بازیگوش

این که بچه ها با هم دعوا کنند امری طبیعی است. حتی وقتی بر سر چیز کوچک و بی اهمیتی دعوا می کنند، آن چیز کوچک برای آن ها یک دنیا ارزش دارد. پیشنهاد می شود که در مواقع دعوا شما کاری نکنید مگر هنگامی که وضعیت از کنترل خارج شود.

اگر از همان ابتدا مداخله کنید، به فرزندتان یاد می دهید که هر وقت توی دردسر بیفتند، والدینش به نجاتش خواهند آمد و این طوری یاد نمی گیرد مشکلش را خودش حل کند. اما اگر دعوای بچه ها خشن تر بشود، باید کاری بکنید و بچه ها را ترغیب کنید که ماجرا را توضیح دهند و به‌شان بگویید که دعوای فیزیکی کار بدی است.

۲- از لحن معلم‌وار استفاده کنید

بچه های بازیگوش

صحبت کردن با بچه با لحنی پرخاشگرانه خودش نوعی خشونت است. این به خصوص اگر بچه، متعلق به کس دیگری باشد یا اگر ندانید قضیه چیست و یا سرزنش تان چه عواقبی خواهد داشت، موضوعیت پیدا می کند.

بهترین کار برای رفتار با یک بچه ی بی ادب استفاده از لحن معلم‌وار است، یعنی لحنی قاطع اما مهربان. باید به آن ها بفهمانید که رفتارشان غلط است اما به طریقی که اگر بچه بودید دوست می داشتید آن طور با شما رفتار کنند.

۳- وضعیت را به سمت و سوی دیگری هدایت کنید

بچه های بازیگوش

ممکن است وقت هایی باشد که بچه ای جلوی چشم والدینش شیطنت می کند اما والدینش اهمیتی نمی دهند. قبل از این که والدین بچه را سرزنش و حواس شان را به بچه شان معطوف کنید، می توانید گزینه های دیگری پیش روی بچه بگذارید.

مثلا اگر آن بچه در حال بازی توی خانه است و دارد به چیزهایی دست می زند که نباید، به او پیشنهاد بدهید که برود توی حیاط بازی کند یا این که یک بازی تخته ای مثل شطرنج یا منچ بازی کند.

۴- با والدین بچه درباره ی مداخله تان صحبت کنید

بچه های بازیگوش

گاهی اوقات ناگزیر از میانجیگری و مداخله هستید اما بچه ای که بر فرض او را سرزنش کرده اید ممکن است واکنش شما را برای خودش جور دیگری تفسیر کرده و داستان را یک جور دیگری برای والدینش تعریف کند و این طوری شما را آدم بده جلوه بدهد. یکی از کارهایی که در این مواقع می توان انجام داد این است که پیش دستی کنید و قبل از آن بچه موضوع را با والدینش در میان بگذارید و بدین طریق از سوءتفاهم و دلخوری جلوگیری کنید.

۵- به والدین بچه فرصت واکنش بدهید

مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که والدین بچه ی بازیگوش مسئول تربیت او هستند نه شما. بنابراین اگر در موقعیتی قرار گرفتید که بچه ای داشت شیطنت می کرد بهتراست وقت کافی به والدین بچه بدهید تا متوجه رفتار بچه شان بشوند و بگذارید آن ها وارد عمل بشوند و بچه شان را ادب کنند.

همچنین بهتر است نگویید که مثلا اگر من جای شما بودم فلان کار را می کردم و… آن ها بهتر از هر کس دیگری بچه شان را می شناسند و می دانند که باید چه کار کنند.

۶- ترجیحا نگذارید بچه تان با یک بچه بی تربیت همبازی شود

انسان ها بنا بر طبیعت شان اجتماعی هستند اما یک بچه ممکن است متوجه تاثیر سوء بچه ی دیگر نشود. به گفته ی کارشناسان تاثیرات یک فرد بی ادب در دوران کودکی می تواند در بزرگسالی تاثیرات مخربی را به همراه داشته باشد.

به همین خاطر است که به عنوان والدین مسئول باید فرزندتان را از همبازی های بی ادب و بدرفتار دور نگه دارید. اما این کار را باید به درستی انجام دهید. مثلا از بچه نپرسید که آیا ترجیح می دهد به زمین بازی دیگری برود یا نه بلکه بهانه ای دیگر بیاورید تا آن ها خودشان نخواهند آن جا بازی کنند.

۷- هنگامی که بچه ها در رستوران هستند

اگر حضور بچه ها در رستوران شما را اذیت می کند، بهترین کار قبل از رفتن به آن رستوران پرس و جو در مورد فضای آن جاست. می توانید بپرسید که آیا بچه های زیادی معمولا در آن رستوران هستند یا نه. یا می توانید میزتان را جایی خلوت تر در رستوران رزرو کنید یا در صورت حضور بچه های بازیگوش درخوست کنید میزتان را عوض کنند.

۸- وقتی بچه ای که از او خوش تان نمی آید به خانه شما می آید

ممکن است فرزند شما از کسی خوشش بیاید اما آن کس تاثیر خوبی روی او نگذارد. اگر از دوست فرزندتان خوش تان نمی آید، ایرادی ندارد چرا که شما خیر و صلاح او را می خواهید و طبیعی است که درباره ی دایره ی دوستانش نگران باشید. اما قدغن کردن بازی با این دوست راه حل درستی نیست زیرا ممکن است باعث شود که فرزندتان علاقه ی بیشتری به وی پیدا کند.

پیشنهاد ما این است: اول، سعی کنید آن بچه را بیشتر بشناسید تا بتوانید ویژگی های مثبت شان را پیدا کرده و بفهمید فرزندتان جذب کدام ویژگی او شده است. دوم، میزبان خوبی باشید و به فرزندتان نشان بدهید که آمدن دوستان به خانه آدم چقدر خوب است. سوم، به او بگویید که در خانه شما قوانینی حاکم هستند که همه ملزم به رعایت شان هستند.

۹- وقتی بچه ها در سوپرمارکت شیطنت می کنند

بچه های بازیگوش

رفتن به سوپرمارکت می تواند برای بچه ها هیجان انگیز باشد چرا که به خیلی از چیزهایی که دوست دارند دسترسی پیدا می کنند. اما طبیعتا نمی توانند همه ی آن ها را بخرند به همین خاطر ممکن است گریه و یا لجبازی کنند و جلوی مشتریان دیگر پرخاش کنند.

قبل از این که چیزی بگویید یادتان باشد که والدین آن بچه ی بازیگوش و بهانه گیر احتمالا خودشان از این قضیه خجالت می کشند و نمی دانند چطور باید بچه شان را آرام کنند. اما یادتان باشد که بهانه گیری در این سن طبیعی است. صبور باشید و به این فکر کنید که چند دقیقه دیگر از آن جا بیرون خواهید رفت.

بیشتر بخوانید:

والدین ژاپنی چطور کاری می‌کنند که بچه‌هایشان بد غذا نباشند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

منبع: Bright Side
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو