روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت:  ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا روز پنج شنبه اعلام کرد که این سازمان شروع به ایجاد تغییرات و سامان‌دهی‌های جدیدی در تشکیلات خود خواهد کرد که هدف آن تمرکز بیشتر بر چین است.

نیویورک تایمز می‌نویسد: در این راستا، در تشکیلات سیا یک مرکز ماموریت جدید و مستقل برای چین و با هدف فراهم آوردن منابع اطلاعاتی بیشتری به منظور بررسی و تحقیق درباره این کشور و چینش بهتر افسران سیا در سراسر جهان برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل فعالیت‌های چین ایجاد می‌شود.

رئیس سیا در بیانیه‌ای در این باره گفت:،‌ این مرکز جدید «موجب تقویت بیشتر فعالیت جمعی ما در زمینه مهم‌ترین تهدید ژئوپولیتیکی‌مان در قرن ۲۱ خواهد شد، یعنی دولت چین که خصومت آن رو به افزایش است.

این روزنامه همچنین در بخش دیگری از گزارشش آورده است: مرکز دیگری نیز با هدف تمرکز بر فناوری‌های جدید و مشکلات جهانی مانند بیماری‌های همه‌گیر و تغییرات آب‌وهوایی ایجاد می‌شود و بخشی از ماموریت آن شناسایی فناوری‌های جدیدی خواهد بود که می‌تواند در راستای کمک به جمع‌آوری اطلاعات توسط سیا و جمع آوری اطلاعات توسط دیگران علیه عناصر سیا مورد استفاده قرار بگیرند.

نیویورک تایمز علاوه بر این به ایجاد تغییراتی درباره ماموریت‌های این سازمان در زمینه ایران و کره شمالی اشاره کرده و می‌نویسد: مایک پمپئو که اولین رئیس سیا در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بود، دو مرکز مامویت مستقل برای ایران و کره شمالی ایجاد کرده بود. این گروه‌ها حالا با وجود تغییرات جدید، قرار است در مراکز منطقه‌ای خاورمیانه و آسیای شرقی گنجانده شوند.

در ادامه این گزارش آمده است: یک مقام ارشد سیا در این باره گفت که پایان داد به کار مراکز مستقل ایران و کره شمالی، بازتاب دهنده هیچ گونه کاهش در میزان اهمیتی نمی‌باشد که سیا برای این دو کشور قائل است و از تهدید ناشی از آن‌ها نمی‌کاهد. اما نتیجه یک بررسی انجام شده درباره ماموریت‌های سازمان این شد که ایران و کره شمالی را بهتر در چارچوب مناطق گسترده‌ترشان بهتر می‌توان تحلیل کرد.