طرز تهیه کیک اوریو

طرز تهیه کیک اوریو طرز تهیه کیک با بیسکویت کرم دار

کیک اوریو ییک از انواع یکی از کیک های خوشمزه بین المللی است که با بیسکوئیت اوریو (آموزش درست کردن بیسکوئیت اوریو) درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک اوریو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک اوریو
آرد۱۵۰ گرم
روغن مایع داغ۸۰ گرم
شیر۱۲۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱۴۵ گرم
نمکنوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱۵ گرم
بیسکوئیت اوریو۵۵ گرم

طرز تهیه کیک اوریو

مرحله اول

برای تهیه کیک اوریو ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا می کنیم. در ادامه آرد را داخل یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس روغن داغ را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و روغن را با همزن به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس شیر هم دمای محیط را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه زرده ها تخم مرغ را به همراه نصف شکر و وانیل در یه مرحله اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا کف کنند، سپس باقیمانده شکر را به همراه نمک و کرم تارتار به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا حالت خامه ای به خود بگیرد. در ادامه سفیده تخم مرغ را سه مرحله به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه کیک آماده شد، آنرا به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس به یک قسمت خامه صبحانه، کرم بیسکوئیت اوریو و پودر کاکائوی الک شده را اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله ششم

به قسمت دیگر بیسکوئیت های بدون کرم و خرد شده اوریو را اضافه می کنیم و به آرامی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس یک سوم مایه کیک کاکائویی را درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم مایه کیک به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزد، سپس قالب را از فر خارج می کنیم و یک سوم مایه کیک ترکیب شده با بیسکوئیت اوریو را روی لایه شکلاتی می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا با پشت قاشق روی مایه کیک را صاف می کنیم و مجددا به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا لایه بعدی هم بپزد. به همین صورت هر بار یک لایه اضافه کرده و درون فر قرار می دهیم تا بپزد، سپس لایه بعدی را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

کیک ما در پایان باید ۶ لایه داشته باشد. در پایان کیک را از فر خارج می کنیم، سپس لبه های آنرا با چاقو آزاد می کنیم. در ادامه کیک را روی توری فلزی قرار می دهیم تا خنک شود، سپس کاغذ روغنی را جدا کرده و کیک را برش می زنیم.