طرز تهیه دونات مراکشی

دونات مراکشی , طرز تهیه دونات مراکشی , دستور پخت دونات مراکشی

دونات مراکشی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور مراکش است که بافت بسیار پوک و اسفنجی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات مراکشی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دونات مراکشی
آرد۶ پیمانه
آب گرم۳ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه دونات مراکشی

مرحله اول

برای تهیه دونات مراکشی خوشمزه ابتدا آب گرم را به همراه شکر و مخمر داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس درب کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

چون مقدار آب زیاد است، همین که روی آب کمی کف کند یعنی مخمر سالم است. پس از اینکه خمیر مایه فعال شد، سه پیمانه از آرد را درون کاسه الک می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان نمک را اضافه می کنیم، سپس باقیمانده آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

اضافه کردن آرد را تا زمانی که خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد که به دست نچسبد، ادامه می دهیم. در ادامه یک کاسه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا یک و نیم ساعت در فضای محیط استراحت می دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم، سپس کمی ورز می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به ۱۰ چونه یک اندازه تبدیل می کنیم، سپس دست هایمان را کمی چرب می کنیم و چونه ها را به صورت حلقه ای مانند دونات شکل می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

باید به اندازه ای روغن اضافه کنیم که دونات ها درون روغن شناور باشند. حرارت زیر تابه باید کم باشد، اما روغن باید در داغ ترین حالت ممکن باشد تا دونات ها به خوبی پف کنند. در ادامه دونات ها را به روغن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا با قاشق روی دونات ها روغن داغ می ریزیم تا به خوبی پف کنند، سپس کمی صبر می کنیم تا یک سمت دونات ها سرخ شود. پس از اینکه یک سمت دونات طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود.

مرحله نهم

در این مرحله دونات های سرخ شده را از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای یا درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس درون پودر قند یا شکر دانه درشت می غلطانیم و در ظرف سرو می چینیم.