۱۰ ایده خلاقانه برای رنگ کردن پله ها که به وسیله آن‌ها می‌توانید فضای خانه را از این رو به آن رو کنید

۱۰ ایده خلاقانه برای رنگ کردن پله ها که به وسیله آن‌ها می‌توانید فضای خانه را از این رو به آن رو کنید


منبع: روزیاتو

85

1400/7/16

12:42


۱۰ ایده خلاقانه برای رنگ کردن پله ها که به وسیله آن‌ها می‌توانید فضای خانه را از این رو به آن رو کنید

۱۰ ایده خلاقانه برای رنگ کردن پله ها که به وسیله آن‌ها می‌توانید فضای خانه را از این رو به آن رو کنید

رنگ کردن پله ها می‌تواند آن‌ها را به یک ویژگی چشم‌نواز برای خانه تبدیل کند. رنگ کردن پله ها فرصتی برای اضافه کردن رنگ و جزئیات به خانه است؛ فرصتی برای برای بروز خلاقیت و دادن جلا و جلوه‌ای خاص به خانه. و انتخاب رنگ مناسب می‌تواند زیبایی ماندگاری به خانه‌ی شما بدهد.

ایده‌های خود برای رنگ کردن پله ها را می‌توانید بر روی بخش‌های مختلفی از قبیل پیشانی پله، کف پله، نرده، ایستگاه پله، صراحی پله، گونه‌ی پله و دیوارهای مجاور اجرا کنید. در Homes and Gardens می‌خواهیم نگاهی به ۱۰ روش برای افزودن جلوه‌ای زیبا به راه پله خانه نگاهی بیاندازیم.

۱- اضافه کردن جزئیات مستقل

رنگ کردن پله ها

نمی‌دانید چه طور راه پله را تزئین کنید؟ نگران نباشید. این ایده‌ها می‌توانند به پله‌هایتان تشخص ببخشند.

جسیکا دیویس، طراح اصلی JL Design می‌گوید: «به عنوان یک طراح، من عاشق اضافه کردن جزئیات خاص به راه پله‌ها و ایجاد جذابیت در چیزهایی هستم که تنها یک وظیفه‌ی پیش پا افتاده‌ی کاربردی دارند. وقتی بچه‌هایم دو و سه ساله بودند و داشتند اعداد و بالا رفتن از پله‌ها را یاد می‌گرفتند، تصمیم گرفتم به پله‌ها عدد اضافه کنم تا بالا رفتن از پله‌ها را برایشان مفرح و آموزنده کنم. این کار را می‌توان به راحتی با شابلون و رنگ و یا با عکس‌برگردان انجام داد.»

۲- دیوار مجاور راه پله را می‌توانید رنگ کنید

رنگ کردن پله ها

می‌شود از رنگ برای متمرکز کردن توجه بر دیوار راه پله استفاده کرد. در این تصویر، یک رنگ تیره به طرح موجود حال و هوایی مدرن داده است. پیشانی پله‌ها نیز با این رنگ ملایم خاکستری رنگ شده‌اند تا اثر آن تلطیف شده و در عین حال به رنگ تیره‌ی چوب کف پله‌ها جلوه داده شود.

۳- برای ایجاد هیجان می‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید

رنگ کردن پله ها

رنگ سفید رنگی کلاسیک برای راه پله‌ها و دیوار مجاور آن است اما می‌توانید برای کمی خودنمایی به جای آن از سایه‌روشن تیره استفاده کنید.

بنجامین جانسون، مدیر شرکت Benjamin Johnson Design می‌گوید: «ما راهرو ورودی و راه پله و فضای پایین پله‌ها را برای دوام و زیبایی با یک طرح چوب قاب‌دار پوشاندیم. از آن‌جایی که راهرو ورودی ۷.۵ متری پنجره‌های زیادی دارد، این ناحیه با نور طبیعی پر می‌شود و این یعنی ما می‌توانستیم از یک رنگ تیره‌تر و غنی‌تر استفاده کنیم.»

۴- از رنگ برای ایجاد الگو استفاده کنید

رنگ کردن پله ها

استفاده از فرش یا موکت راه پله تنها راه موجود برای اضافه کردن الگو به راه پله‌ها نیست. از رنگ نیز می‌شود برای ایجاد جلوه‌های تاثیرگذار استفاده کرد.

کاترین لوید، مشاور رنگ و طرح شرکت Crown، می‌گوید: «با استفاده از شابلن می‌توانید راه راه‌هایی با اندازه‌های مختلف نقاشی کنید تا جلوه‌ای ساده و شوخ و شنگ خلق کنید. پیشنهاد من استفاده از ته‌رنگ خنثی به عنوان زیرلایه و سپس تزریق مقداری رنگ با سایه‌های سبز یا آبی است. آبی به‌خصوص فضای آرامش‌بخشی را در ورودی خانه ایجاد می‌کند.»

۵- بین موکت و پله‌ها کنتراست ایجاد کنید

رنگ کردن پله ها

اگر از موکتِ پله استفاده می‌کنید، از رنگ‌هایی استفاده کنید که به چشم می‌آیند. در این عکس، هم کف و هم پیشانی پله‌ها را مشکی کرده‌اند تا با موکت سبز کنتراست داشته باشد. انتخاب این رنگ همچنین راه پله را با کاشی طرح‌دار کف راهرو مرتبط می‌کند.

۶- یکی در میان از رنگ‌های متفاوت استفاده کنید

رنگ کردن پله ها

آیا دنبال ایده‌هایی خلاق و در عین حال شکیل می‌گردید؟ می‌توانید از این طرح الهام بگیرید. در این عکس دو رنگ خاکستری در بالا و پایین ازاره در راهرو، در پیشانی پله‌ها نیز تکرار شده‌اند. رنگ سفید استفاده شده در کف پله‌ها جلوه‌ای زیبا و مدرن به این راهروی نسبتا سنتی داده است.

۷- هایلایت اضافه کنید

رنگ کردن پله ها

از ایده‌هایی استفاده کنید که یک غافلگیری تزئینی به کار اضافه می‌کنند. در این راهرو، استفاده‌ی جسورانه از یک خط نارنجی با حال و هوای دهه‌ی ۱۹۷۰ بالای رنگ سفیدِ گونه‌ی پله‌ها، یک هایلایت سرزنده ایجاد کرده که نگاه را به سوی راه پله و نرده‌های مزین آن جلب می‌کند.

دو رنگ خاکستری برای راه پله و قاب چهارچوب به این راه پله‌ی زیبا شور و حالی معاصر می‌دهد.

۸- رنگ دیوار را گسترش دهید

رنگ کردن پله ها

برای راه پله‌ای که در هر دو طرف با دیوار احاطه شده، قابی اثرگذار ایجاد کنید. در این راه پله، زرد طلایی پایین ازاره، در گونه‌ی پله ادامه پیدا کرده و بدین ترتیب رنگی پرعمق پدید آمده است.

در عین حال، قسمت بالایی دیوار راه پله رنگ صورتی زده شده است تا یک فضای کلی گرم و خوشایند را ایجاد کند. چوب کف و پیشانی پله‌ها، مکملِ رنگ‌ها شده و این گونه نتیجه‌ای زیبا و شیک را پدید آورده است.

۹- رنگ پله‌ها را با در، ست کنید

رنگ کردن پله ها

استفاده از رنگ یکسان برای در ورودی و کف و پیشانی پله‌ها، ظاهر هماهنگی را برای ورودی خانه پدید می‌آورد. در ورودی مشکی هرگز دمده نمی‌شود و از این رنگ برای راه پله در کنار گونه‌ی پله‌ی سفید می‌توان استفاده کرد. در این راه پله از نرده‌های چوبیِ رنگ‌نشده استفاده شده و ترکیب زیبایی به وجود آمده است.

۱۰- از یک رنگ تاکیدی استفاده کنید

رنگ کردن پله ها

ایده‌های خلاقانه برای رنگ کردن پله ها می‌توانند حتی یک راه پله باریک را رنگ و آب بدهند. در این طرح، کف چوبی کمرنگ با ترکیب کلاسیک مشکی نرده‌ها و گونه و رنگ سفید پیشانی پله‌ها ترکیب شده است. اما رنگ زرد ملایم که در نیمکت و همچنین یکی از پیشانی‌ها قبل از پیچش راه پله، وجود دارد به این طرح تشخص خاصی بخشیده است.

نتیجه

سفید رنگی کلاسیک برای استفاده در راه پله‌هاست اما می‌توانید از سبز، آبی یا خاکستری نیز استفاده کنید. و البته که می‌توانید رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید. از تکنیک گرادیانت (رفتن از کمرنگ به پررنگ یا بالعکس) نیز برای پیشانی پله‌ها می‌توانید بهره ببرید. پله‌های رنگ شده می‌توانند دوام بالایی داشته باشند، البته ضروری است که از رنگ مناسبی برای پروژه‌تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید مبل ؛ هنگام تصمیم گیری در مورد خرید مبلمان چه نکاتی باید مد نظر باشد

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو