رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه «رئیسعلی دلواری» در مقاومت و ایستادگی مقابل متجاوزان بیگانه همچنان ادامه دارد، گفت: شهدای عالیقدری که مردم این خطه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، نشان ‌دهنده آن است که مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی همیشه در وجود ایرانیان بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری حضور یافت و با جمعی از مردم دلوار که در این محل حضور داشتند، دیدار کرد.

رئیس جمهور، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت: رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده است.

رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر شهدای عالیقدر بی‌شماری برای دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در برابر متجاوزان تقدیم کرده است، افزود: مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.

رئیسی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی‌ در مقابله با متجاوزان بیگانه، گفت: مقاومت شهید مهدوی و همرزمانش نشان دهنده ادامه همان راه رئیسعلی دلواری است و در این مسیر مدافعان حرم که در برابر متجاوزان به حریم اهل بیت(ع) ایستادگی کردند نیز همان ادامه دهندگان راه دلواری هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیسی همچنین نماز ظهر و عصر را در منزل رئیسعلی دلواری اقامه کرد و پس از آن با شماری از خانواده‌های معظم شهیدان استان دیدار و گفتگو کرد.