برترین جاذبه‌های زیرزمینی آمریکا – بخش دوم

برترین جاذبه‌های زیرزمینی آمریکا – بخش دوم


منبع: فوت و فن

147

1400/7/17

12:56


برترین جاذبه‌های زیرزمینی آمریکا – بخش دوم

کشور آمریکا در ایالت‌های بسیار خود دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور، مکان‌های زیرزمینی مخوف و ترسناکی است که هر گردشگر و مسافری را مجذوب خود می‌کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های زیرزمینی کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم.

 

غارهای لوری، ویرجینا

Luray Caverns, Virginia

Luray Caverns, Virginia

غارهای لوری در زیر پارک ملی شناندوآه قرار دارد و دارای اندازه بسیار سرسام آوری است. این محوطه دارای حفره‌هایی در درون سقف است که بیش از ده طبقه ارتفاع دارد. علاوه بر این، در اینجا استخرهای بسیار شفافی وجود دارد که سطح آن بسیار راکد و شفاف است که انعکاس استالاکتیت‌های آویزان از سقف به خوبی در آن دیده می‌شود.

دره آنتلوپ، آریزونا

Antelope Canyon, Arizona

Antelope Canyon, Arizona

دره آنتلوپ با موج‌های پر جنب و جوش از صخره‌های قرمز رنگ، همانند دره‌ای در سطح مریخ است. نورهای خورشید از بالا به درون این دره می‌تابد و سایه‌هایی بر روی کف خاکی دره به وجود می‌آورد. دیوارهای سنگ ماسه‌ای که حدود سی متر ارتفاع دارد، در طی میلیون‌ها سال، توسط باد به شکل‌های موجی در آمده است. این دره در داخل محدوده قبلیه ناواجو قرار دارد و فقط از طریق تورهای گردشگری می‌توان از آن دیدن کرد.

ادیسون، کالیفرنیا

The Edison, California

The Edison, California

 

در زیرزمینی در شهر لس آنجلس، اولین دستگاه تولید برق ایجاد شده است. این مکان زیرزمینی اکنون به یک بار تبدیل شده و ژنراتورهای بخار و تونل‌های تاسیساتی آن نیز از جمله جاذبه‌های آن به شمار می‌رود. این مکان، یکی از گرم‌ترین نقاط در شهر لس آنجلس است.

حفره‌ و غارهای کارلسبد، نیو مکزیکو

Carlsbad Caverns, New Mexico

Carlsbad Caverns, New Mexico

غارهای کارلسبد، شامل بیش از صد و نوزده غار است. در درون این شبکه گسترده غارها که حدود دویست و سی متر در زیر زمین قرار دارد، محوطه‌ای به نام اتاق بزرگ وجود دارد که به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند بیش از شش زمین فوتبال را در خود جای دهد. این غارها محل زندگی بیش از نیم میلیون خفاش هستند که به هنگام غروب آفتاب، از این مکان خارج می‌شوند.

غار لاکپورت، نیویورک

Lockport Cave, New York

Lockport Cave, New York

تقریبا حدود پانزده سال آزگار طول کشید تا کارگران توانستند تا این غار ششصد و ده متری ساخته شده از صخره‌های مستحکم را به این شکل دربیاورند. این غار در دهه ۱۸۵۰ میلادی در زیر شهر لاکپورت ایالت نیویورک ساخته شده است. این محوطه باز برای تامین آب صنایع محلی از کانال اری طراحی شده بود.

شهر زیرزمینی بوت، مونتانا

Butte underground city, Montana

Butte underground city, Montana

در زیر شهر بوت ایالت مونتانا، یک دنیای اسرارآمیز رها شده وجود دارد که شامل یک آرایشگاه، فروشگاه کفش، یک زندان و باری مخفی است. اینها همگی، آثاری به خوبی حفظ شده از اوایل قرن بیستم میلادی است، زمانی که معدن‌کاری در اوج خود قرار داشت و جمعیت به بیش از صد هزار نفر رسیده بود. فضا بسیار اندک و ضروری بوده بنابراین، مردم شروع به استفاده از مناطق زیرزمینی کردند که توسط تونل‌ها به یکدیگر متصل شدند.

غارهای لهمن، نوادا

Lehman Caves, Nevada

Lehman Caves, Nevada

در طی میلیون‌ها سال، جریان‌های آبی زیرزمینی، صخره‌های ماسه سنگی را تغییر دادند و به شکل یک سیستم غاری تماشایی در زیر پارک ملی گریت باسین در ایالت نوادا تبدیل کردند. در طی دوره ممنوعیت مصرف الکل، این مکان به عنوان یک محل فروش الکل استفاده می‌شده است اما امروزه، یک جاذبه گردشگری با ستون‌هایی ظریف، استالاکتیت‌های توخالی و کریستال‌های سوزن مانند است.

دهانه هوم‌استید، یوتا

Homestead Crater, Utah

Homestead Crater, Utah

این چشمه آبگرم زیرزمینی در ایالت یوتا قرار دارد. این چشمه در زیر یک صخره ماسه سنگی گنبد مانند قرار گرفته است. در این مکان، شما می‌توانید در درون آب‌های آبی و حمام‌مانند آن شنا و غواصی کنید. برای غواصان، این مکان همانند غواصی در دریا نیست اما مطمئنا، تجربه غواصی به عمق چهارده متری بدون نیاز به لباس غواصی، می‌تواند جالب توجه باشد.

غار مارول، میزوری

Marvel Cave, Missouri

Marvel Cave, Missouri

در قرن نوزدهم میلادی، معدن‌چی‌های امیدوار در حال کاوش برای نقره در این غار در برانسون ایالت میزوری بودند. در عوض، آنها یک توده از مدفوع خفاش پیدا کردند و آنها را به عنوان کود به فروش رساندند. حدود ششصد پله پایین‌تر از سطح زمین، آبشارها و اتاق کلیسایی وجود دارد. غار مارول اکنون بخشی از پارک موضوعی سیلور دلار سیتی است.

پارک ملی غار ویند، داکوتای جنوبی

Wind Cave National Park, South Dakota

Wind Cave National Park, South Dakota

غار ویند در زیر مراتع داکوتای جنوبی قرار دارد و یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های غاری جهان به شمار می‌رود. در اینجا، قدیمی‌ترین اشکال سنگی به سیصد و ده میلیون سال پیش باز می‌گردد. بادهای قدرتمندی به درون این غار می‌وزند و سبب شکل‌گیری صداهای مختلفی می‌شوند. تا به امروز، بیش از دویست کیلومتر از مسیرهای سنگی این غار و شش دریاچه کشف شده است.

مگا زیپز، کنتاکی

Mega Zips, Kentucky

Mega Zips, Kentucky

غار لوسیویل مگا در واقع، یک معدن سنگ گسترده به مساحت صد هکتار است که با انفجار توخالی شده است. امروزه، این مکان محل مگا زیپ‌هایی است که عنوان تنها زیپ زیرزمینی جهان را در دست دارد.

غار امرالد، آریزونا

Emerald Cave, Arizona

Emerald Cave, Arizona

دره بلک یا سیاه در فاصله چهل و پنج دقیقه‌ای از لاس وگاس قرار دارد. غار امرالد نقطه برجسته مسیر آبی ملی دره سیاه است. در این مکان، آب‌های درخشان و سبز رنگی وجود دارد. در این غارها، گردشگران و مسافران می‌توانند با قایق به گردش بپردازند.

ایستگاه مترو تالار شهر، نیویورک

City Hall subway station, New York

City Hall subway station, New York

ایستگاه مترو تالار شهر که امروزه متروکه است، دارای نورهای طبیعی، سقف‌های کاشی‌کاری شده و لوسترهای زیبا است. این ایستگاه در سال ۱۹۰۴ میلادی افتتاح گردید اما در سال ۱۹۴۵ میلادی به دلیل بستر کوتاه بسته شد. تورهای زیادی در این مکان توسط موزه حمل و نقل نیویورک برگزار می‌شود.

غار ماموت، کنتاکی

Mammoth Cave, Kentucky

Mammoth Cave, Kentucky

این شبکه غاری هزارتو در درون پارک ملی غار ماموت قرار گرفته است و شامل بیش از ۶۵۲ کیلومتر از مسیرهای زیرزمینی است. این غار، طولانی‌ترین سیستم غاری در جهان به شمار می‌رود. تیمی تازه از محققان به تازگی سیزده کیلومتر مسیر زیرزمینی تازه از این غار را نیز کشف کردند.

آبشارهای روبی، تنسی

Ruby Falls, Tennessee

Ruby Falls, Tennessee

آبشارهای روبی در سیصد و چهل متری زیر کوهستان لوک‌اوت ایالت تنسی پنهان شده است. این آبشار از ارتفاع چهل و چهار متری به درون یک غار ماسه سنگی سقوط می‌کند. نورهای رنگین و موسیقی در این مکان، جذابیت آن را زیاد کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو