ابتلا به آنفلوانزا در کودکان را چگونه کاهش دهیم؟

40

1400/7/17

14:36


 ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی «می تواند یک راه ساده غیر دارویی برای نجات جان انسان ها از آنفلوانزا باشد.

ابتلا به آنفلوانزا در کودکان را چگونه کاهش دهیم؟

به گزارش بهداشت نیوز، این محققان افزودند: افرادی که به طور مرتب بهداشت دست را رعایت و در دوران اوج شیوع بیماری، خود را قرنطینه می کردند، به مهار آنفلوانزا و نیز ویروس سینسیتیال تنفسی یا RSV کمک کرده اند.

قبل از همه گیری کووید-۱۹، اوج شیوع ویروس آنفلوانزای A در بین کودکان در اطراف بیمارستان اطفال «آکرون» در ایالت اوهایو، در فصول آنفلوانزا در فوریه سال های ۲۰۱۸-۲-۱۹ و ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بود. 

داده ها نشان می دهد فوریه سال ۲۰۱۹ ، ۴۱ درصد نمونه های سواب بینی و گلو مورد آزمایش ویروس آنفلوانزای A در ایالت اوهایو مثبت بوده اند، در حالی که در فوریه ۲۰۲۰ ،این رقم ۲۴ درصد بود.

با این حال زمستان ۲۱ -۲۰۲۰، تنها دو مورد جداگانه از ویروس آنفلوانزای B مشاهده شد و هیچ موردی از ویروس آنفلوانزای A در بین کودکان بیماران بیمارستان «آکرون» تشخیص داده نشد. براساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، بیشتر ایالات این کشور این موضوع را تجربه کرده اند. 

دکتر اسامه العسل نویسنده مقاله و پزشک طب اورژانس اطفال در بیمارستان کودکان آکرون می گوید: ماسک صورت و بهداشت و جداسازی مناسب می تواند ابزار موثری برای محافظت از گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان و کودکان خردسال در فصل شیوع ویروس تنفسی باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا در ماه ژوییه گزارش داد که موارد ابتلا به آنفلوانزا و سایر ویروس ها در سال ۲۱ -۲۰۲۰ به "پایین ترین حد" رسیده است که این موضوع احتمالاً به دلیل رعایت پروتکل های بهداشت و رعایت محدودیت های ناشی از کووید-۱۹ است. 

العسل گفت: ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی «می تواند یک راه ساده غیر دارویی برای نجات جان انسان ها باشد.»

 ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو