افزایش جهانی موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب در ۲۰۲۰

34

1400/7/17

15:01


افزایش جهانی موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب در ۲۰۲۰

سلامت نیوز:بررسیها نشان میدهد: افسردگی و اضطراب در جهان در سال ۲۰۲۰ یک چهارم افزایش داشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک بررسی حاکی از آن است: موارد جهانی ابتلا به افسردگی و اضطراب در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید-۱۹ بیش از یک چهارم افزایش یافته است. همچنین کشورهایی که بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا را داشته اند و شدیدترین محدودیتها را اعمال کرده اند بیشتر تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب بوده اند.


محققان اقدام به جمع آوری و ارزیابی اطلاعات تحقیقات پیشین کرده تا تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر سلامت روان جمعیت جهان مشخص شود و این نتیجه بدست آمد که سال گذشته ۵۳ مورد جدید ابتلا به اختلال افسردگی حاد و ۷۶ میلیون مورد اضطراب گزارش شده است.


زنان و جوانان به طور نامتناسبی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار گرفتند، در حالیکه کشورهایی که میزان بالای ابتلا به کروناویروس را ثبت کرده و به دلیل اعمال قرنطینه کاهش قابل توجهی در رفت و آمد افراد تجربه کرده اند، بیشترین افزایش را در شیوع این اختلالهای روانی داشته اند.
محققان استرالیایی اظهار داشتند: یافته های بدست آمده تاکید کننده نیاز فوری به تقویت سیستم سلامت روان است چرا که موارد ابتلا به اختلال افسردگی حاد و اضطراب در جهان رو به افزایش است.


محققان تاکید کردند: رفع افزایش تقاضا برای دریافت خدمات بهداشت روانی ناشی از بیماری کووید-۱۹ چالش برانگیز خواهد بود، اما اینکه هیچ اقدامی در نظر گرفته نشود نیز نباید در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در نبود همه گیری کووید-۱۹، برآوردها حاکی از آن بود که ۱۹۳ میلیون مورد افسردگی و ۲۹۸ میلیون مورد اضطراب وجود دارد. هرچند، این مطالعه تخمین زده است که این ارقام در سال گذشته به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد افزایش یافته و زنان بیشترین سهم را در این افزایش به خود اختصاص داده اند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو