هزینه بازسازی خانه های قدیمی به سبک مدرن

منبع: فوت و فن

106

1400/7/17

17:36


یکی از بهترین روش‌هایی که میتوان از ان برای تغییر در حال و هوای محیطی که در آن زندگی می‌کنیم استفاده کرد تغییر در چیدمان و یا ساختارهایی است که تا قبل از ان چشمانمان و روحمان به آنها عادت کرده بود. از همین رو پیشنهاد ما به شما تغییر و بازسازی فضای محل زندگیتان است. اما یکی از موانعی که در سال‌های اخیر بر سر راه بسیاری از کسانی که قصد باز سازی دارند قرار گرفته است، افزایش هزینه و صرف هزینه‌های سر سام آور برای انجام بازسازی خانه‌های قدیمی است که خود به بزرگترین چالش پیش رو تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی روشهای بازسازی خانه و همینطور هزینه‌هایی که ممکن است در مقابل راه شما قرار بگیرد بپردازیم.

دلایلی برای بازسازی خانه

 به طور کلی بازسازی خانه های قدیمی حال به هر روشی که می‌خواهد باشد دارای هزینه است، از همین رو برای انجام آن باید دلایل محکمی داشته باشید. در نگاه جامع تر بازسازی خانه و ساختمان به سه علت ممکن است صورت بگیرد.

بازسازی جهت فروش راحت‌تر

بازسازی خانه های قدیمی می‌تواند به دلیل بهبود وضعیت ظاهری آنها انجام شود برای فروش هرچه بهتر آن که در بسیاری از موارد صاحبان ملک هزینه‌های آنها را تقبل کرده و اقدام به بازسازی درونی خانه می‌کنند تا ملکی که در اختیار دارند هرچه بهتر و سریعتر به فروش برسد.

بازسازی جهت اجاره بها بالاتر و راحت‌تر

بازسازی خانه‌های قدیمی در مواردی دیگر شامل حال خانه‌هایی می شود که صاحبان آنها تمایلی برای فروش نداشته و قصد اجاره‌ی آنها را دارند که در این مورد نیز هزینه‌های زیاد بازسازی گریبان‌گیر ملاکان می‌شود.

بازسازی جهت سکونت

در بسیاری از موارد که قیمت‌ خانه‌ها به صورت غیر متعارف و نامعلومی افزایش پیدا کرده است. بسیاری از صاحبان املاک ترجیح می‌دهند به جای جابه‌جایی و خرید خانه اقدام به بازسازی خانه های قدیمی خود کنند. از همین رو در این مقاله به بررسی هزینه های بازسازی خانه های قدیمی به سبک مدرن خواهیم پرداخت پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفکیک هزینه‌های بازسازی بر اساس سازه

هزینه‌های ساخت و ساز با توجه به قیمت انواع و اقسام مصالح بسیار بالا برآورد می‌شود از همین رو بسیاری بر این عقیده هستند که تنها با یک بازسازی خانه‌ های قدیمی شما این امکان را خواهید داشت که تا سالیان سال در منزل مسکونی خود ساکن بمانید. اما واقعا منظور از بازسازی چیست؟

در بسیاری از موارد افراد گمان میکنند وقتی صحبت از بازسازی به میان می‌آید، منظور ساخت و تجدید بنای کلیه ساختمان است، که تا حدودی تفکر انها درست است اما اگر شما قصد تخریب و ساخت بنا را از پایه داشته باشید باید به شما بگویم که هزینه‌های چند صد برابر هزینه‌ های بازسازی خانه های قدیمی خواهد شد. از همین رو تنها هدف ما در این مقاله آشنایی هرچه بیشتر شما با هزینه‌های بازسازی خانه های قدیمی را هدف قرار داده‌ایم و کاری به بازسازی خانه‌های کلنگی از فنداسیون نداریم اما صرفا جهت اطلاع شما باید بگوییم که بازسازی خانه های قدیمی به سه دسته‌ی زیر تقسیم بندی می‌شود.

  • بازسازی ساختمان
  • بازسازی خانه های قدیمی
  • بازسازی خانه‌های کلنگی

هزینه‌ بازسازی خانه های قدیمی

از مهمترین عواملی که در تعیین میزان هزینه و به عبارتی محاسبه هزینه های بازسازی خانه های قدیمی می‌تواند نقش به سزایی ایفا کنند بسیار زیاد هستند که از اهم آنها می‌توان به متراژ ساختمان اشاره کرد. هرچقدر که ساختمان مورد نظر شما بزرگتر باشد به طور قطع هزینه‌‌های بیشتری را بر دوش شما خواهد گذاشت. به طور مثال اگر قرار باشد برای تمامی دیوارها از دیوارپوش‌هایی مانند کاغذ دیواری باشید، باید به فکر خرید کاغذ دیواری از فروشگاهی معتبر باشد، همچنین ممکن است بعصضی از افراد تمایل به استفاده کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی داشته باشند که این مورد موجب ایجاد هزینه‌های اضافه برای صاحبان ملک می‌شود. از دیگر موارد می‌توان به دستمزد کارگران و همینطور مواد و متریالی است که قرار است مورد استفاده شما قرار بگیرد. اما موردی که باید به آن در هنگام بازسازی توجه شود الویت‌هایی است که در پیش روی شما قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا الویت‌های بازسازی را برای شما بازشماری کنیم. با ما همراه باشید.

الویت‌بندی بازسازی خانه های قدیمی

۱- آشپزخانه و متعلقات آن

یکی از مهمترین بخش‌هایی که در هر خانه می‌توان به آن اشاره کرد آشپزخانه و کابینت‌هایی است که در ان مورد استفاده قرار گرفته است. کابینت‌ها همواره در خانه‌هایی که از آشپزخانه‌های مدرن دارای اپن و یا جزیره بهره می‌برندحرف اول را در زیبایی بصری می‌زنند. علاوه بر کابینت‌ها استفاده از سنگ‌های تزینی و کاشی‌های زیبا نیز هزینه‌هایی جداگانه بر روش شما خواهند گذاشت. از دیگر المان‌های هزینه بردار نیز میتوان به گازهای رومیزی، هودهای متناسب به شکل و شمایل گاز و همینطور فرهای تو کار یا موبیل اشاره کرد که هر کدام می‌توانند هزینه‌ای جداگانه برای صاحبان ملک به دنبال داشته باشد. در ادامه به بررسی دقیق تر المان‌های مورد نیاز در اشپزخانه خواهیم پرداخت.

کابینت

هر متر کابینت نرمال:  شروع از ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان به بالا
هر متر کابینت نرمال +: شروع از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان به بالا
هر متر کابینت اکسکلوسیو: از متری ۷ میلیون تومان به بالا

۲- الویت دوم سرویس بهداشتی و حمام

در مرحله‌ی بعد میریم به سراغ هزینه‌های بازسازی حمام و دستشویی. جایی که به ظاهر کمترین متراژ را دارد اما می‌تواند بیشترین هزینه و زمان را به خودش اختصاص دهد. این بخش از خانه‌های قدیمی به دلیل آنکه احتیاج به بازسازی در کنار آن مرمت و تعمیرات دارند همواره وقت گیر هستند البته در کنار هزینه‌های ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که می‌توانند داشته باشند.

کف

هر متر مربع سرامیک مرغوب ایرانی: قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع
هر متر مربع پارکت خارجی به همراه فوم: قیمتی در حدود ۳۵۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع
هر متر مربع کاشی مرغوب ایرانی: قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع

۳- الویت سوم فضاهایی مانند اتاق نشیمن، پذیرایی و اتاق‌های خواب است

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌هایی که در که نباید در اجرای آن خصاصت به خرج داد سالن‌های پذیرایی و اتاق‌ خواب‌ها است. از همین رو به شما پیشنهاد میکنیم از بهترین کف‌پوشها و دیوار پوش‌ها استفاده کنید. خرید کاغذ دیواری مناسب برای هر فضا یکی از سخت‌ترین کارها است اما ما در مقاله پر فروش ترین طرح های کاغذ دیواری و پوستر سه بعدی به کمک شما آمده‌ایم تا مشکلات کمتری هنگام بازسازی خانه‌های قدیمی داشته باشید. در این مطلب شما می‌توانید طرح مناسب کاغذ دیواری سه بعدی پذیرایی نیز پیدا کنید البته با توجه به فضا و مکانی که می‌خواهید آن را مورد استفاده قرار دهید.

در ادامه جدولی تهیه شده است ک شما می‌توانید در آن قیمت‌های تخمینی را مشاهده بفرمایید.

شماره نوع خدمات براساس قیمت به تومان
۱ گچ کاری ۱۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان
۲ کمد دیواری ام‌دی‌اف ۱ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان
۳ چوب ترموود ۸۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان
۴ کناف ۸۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان
۵ رابیتس ۸۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان
۶ پارکت با فوم ۱۲۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان
۷ سرامیک ایرانی مرغوب ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان
۸ کاشی ایرانی مرغوب ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان
۹ سنگ کاری ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان
۱۰ آجر کاری ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان
۱۱ تیغه چینی ۷۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان
۱۲ کاغذ دیواری ۵m Roll ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان
۱۳ کابینت آشپزخانه ۱ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان
۱۴ سقف کاذب ۱۰۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان
۱۵ اجرت برق کاری ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان
۱۶ لوله کشی سرد و گرم و فاضلاب ۵۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان
۱۷ رادیاتور per ۵۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان
۱۸ پکیج ایرانی ۱-Device ۵ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان
۱۹ شومینه برقی ۱-Device ۴ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان
۲۰ نقاشی روغنی یا پلاستیک ۲۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان
۲۱ پنجره یو‌پی‌وی‌سی ۷۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان
۲۲ شیرآلات ایرانی ۱ ۳ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان
۲۳ روشویی کابین دار P.V.C ۱ ۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان
۲۴ سرویس فرنگی ۱ ۱ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان
۲۵ درب آهنی با چهار چوب فلزی ۱kg ۵۰ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان
۲۶ درب ضد سرقت با قفل و یراق آلات ۱ ۴ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان
۲۷ درب داخلی اچ‌دی‌اف ۱ ۲۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان
۲۸ دستگیره درب ۱-pack ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو