فواید روغن اکالیپتوس برای سلامتی بدن و پوست ومو

48

1400/7/17

18:55


خواص روغن اکالیپتوس برای پوست و مو متعدد است، از جمله کاهش شوره سر و بهبود جوش صورت؛ علاوه بر این روغن اکالیپتوس فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

فواید روغن اکالیپتوس برای  سلامتی بدن و پوست ومو

به گزارش بهداشت نیوز، روغن اکالیپتوس مزایای متعددی برای پوست و مو دارد،  به چند مورد از خواص روغن اکالیتپوس برای پوست، مو و سلامتی و همچنین نحوه مصرف آن را در ادامه بخوانید.

1. خواص روغن اکالیپتوس برای شوره سر 

روغن اکالیپتوس، شوره سر را کاهش می دهد. خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی اکالیپتوس به جلوگیری تدریجی از پوسته های شوره کمک می کند. این روغن به پاکسازی پوست سر و از بین بردن سلول های مرده پوست که باعث رفع شوره سر می شوند و پوست سر شما را سالم و تغذیه می کند، کمک می کند.

2. خواص روغن اکالیپتوس برای تقویت رشد مو 

خواص قابض آن به کنترل تولید چربی کمک می کند و در نتیجه از انسداد فولیکول های مو پس از چربی و خاک زیادی که می تواند منجر به ریزش مو شود، جلوگیری می کند. به عنوان یک محرک مو، به تقویت رشد مو کمک می کند، از شکستگی مو جلوگیری می کند و با افزایش خاصیت ارتجاعی در طول زمان، موها را تقویت می کند.

3. خواص روغن اکالیپتوس برای خارش سر

روغن اکالیپتوس دارای متانول است که اثر خنک کنندگی دارد و به تسکین خارش و قرمزی پوست سر کمک می کند.

4. آفتاب سوختگی را برطرف می کند

اعتقاد بر این است که روغن اوکالیپتوس می تواند در صورت استفاده در مقادیر تنظیم شده و طبق دستورالعمل های حرفه ای، به مرور زمان آفتاب سوختگی را تسکین دهد. خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد روغن اکالیپتوس به تسکین آفتاب سوختگی و قرمزی کمک می کند. ترکیب تسکین دهنده این روغن ممکن است به جلوگیری از هرگونه عفونت نیز کمک کند.

5. خواص روغن اکالیپتوس برای جوش صورت و بهبود آکنه 

این روغن با تسکین درد و التهاب به تدریج باعث خشک شدن لکه ها و آکنه می شود. طبق یک مطالعه، خواص ضد باکتریایی روغن اکالیپتوس به کنترل جوش های آکنه کمک می کند.

6. خواص روغن اکالیپتوس برای خشکی پوست 

اعتقاد بر این است که روغن اوکالیپتوس به تسکین خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کمک می کند. نه تنها باعث آبرسانی شدید به پوست می شود، بلکه رطوبت را نیز حفظ می کند که باعث درخشندگی و تغذیه پوست شما می شود. هنگامی که با روغن حامل مناسب رقیق می شود، به ویژه در زمستان، به مرطوب شدن پوست خشک شما کمک خواهد کرد.

فواید روغن اکالیپتوس برای سلامتی

روغن اکالیپتوس در کنار مزایای مراقبت از پوست و مو ، برای سایر مزایای سلامتی نیز ایده آل است.

1. روغن اکالیپتوس زخم را التیام می بخشد

اعتقاد بر این است که این اسانس به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده آن، شروع کننده روند بهبود زخم ها است. روغن اکالیپتوس بخاطر خواص موثر خود در درمان زخم، بریدگی، ترک خوردگی، کبودی، زخم و سوختگی در طول زمان شناخته شده است. همچنین، به درمان نیش حشرات کمک می کند. علاوه بر روند بهبودی، همچنین به محافظت از زخم باز کمک می کند تا بعداً عفونت ایجاد نشود.
2. روغن اکالیپتوس ماهیچه ها و درد مفاصل را تسکین می دهد

اعتقاد بر این است که به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد درد، به تسکین ماهیچه ها و درد مفاصل کمک می کند. ماساژ با روغن اکالیپتوس به صورت دورانی روی سطح پوست به تسکین استرس و درد در طول زمان کمک می کند. ممکن است به افرادی که از آرتریت ، سفت شدن ماهیچه ها ، دردها جسمی و دردهای عصبی رنج می برند نیز کمک کند.

3. خواص روغن اکالیپتوس برای تسکین سرماخوردگی و سرفه

طبق یک مطالعه، روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است که به تسکین علائم سرماخوردگی، سرفه و سینوس کمک می کند. همچنین برای تسکین علائم مربوط به آسم بسته به شرایط هر فرد شناخته شده است.

4. روغن اکالیپتوس ایمنی را بالا می برد

مطالعات نشان داده است که روغن اوکالیپتوس ممکن است به تحریک سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. به گفته محققان، خواص ضد باکتریایی روغن اکالیپتوس بر باکتری های عفونی دستگاه تنفسی فوقانی که باعث آنفولانزا می شوند، تأثیر می گذارد. عطر آن به باز شدن مجاری تنفسی و کنترل سینوس در طول زمان نیز کمک می کند.

منبع: سلام دنیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو