بر اساس تحقیقی که نتایج آن در مجله «Social Indexes Research» منتشر شد، پژوهشگران موفق شدند مقطع زمانی خاصی از عمر انسان را که در آن بیشترین خوشبختی ممکن را در حیات خود احساس می‌کند مشخص کنند.

محققان به این نتیجه رسیدند که انسان در دوره زمانی ۳۰ تا ۳۴ سالگی بیشترین احساس خوشبختی را در طول عمر خود احساس می‌کند.

نتایج این تحقیق از طریق پرسش و مصاحبه‌های انجام‌گرفته با افراد بالای ۵۰ سال در مورد مراحل مختلف زندگی‌شان به دست آمده است.

این پژوهش همچنین مشخص کرد لزوماً با بالا رفتن سن و عبور از این مقطع سطح خوشبختی کاهش پیدا نمی‌کند.

«بیگونا آلوارز» توضیح می‌دهد: احتمال رسیدن به اوج خوشبختی در طول عمر به شکل مستمری با بالا رفتن سن پیش می‌رود و احتمال آن از زمان کودکی آغاز می‌شود و در دوره ۳۰ تا ۳۴ سالگی به بالاترین سطح خود می‌رسد.

به اعتقاد این پژوهشگر، زندگی در اوج خوشبختی صرفاً مختص این دوره زمانی از عمر نیست بلکه بسیاری گفته‌اند این احساس خوشبختی را از این دوره زمانی تا یک و حتی ۲ دهه بعد هم داشته‌اند.

محققان بر این باورند که افراد اکثراً تصمیمات مهمی را در دهه سوم زندگی خود می‌گیرند و اغلب به فکر مستقر شدن و ثبات در زندگی خود می‌افتند، با وجود اینکه چنین شرایطی می‌تواند در همان دوره استرس قابل توجهی به فرد وارد کند، اما بعدها افراد با پی بردن به صحیح بودن تصمیمات خود آن را یکی از شاخص‌های خوشبختی خود به شمار می‌آورند.