عزت‌الله مهرآوران، بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت |‌ پیام تسلیت شالویی

99

1400/7/18

01:18


عزت‌الله مهرآوران، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر و تلویزیون ایران شامگاه جمعه شانزدهم مهرماه ۱۴۰۰ به دلیل سکته قلبی ناشی از ابتلا به کرونا در ۷۲ سالگی چشم بر جهان فروبست.

عزت‌الله مهرآوران، بازیگر قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت |‌ پیام تسلیت شالویی

گروه سینمایی هنرآنلاین: مهرآوران که در روزهای گذشته به دلیل وخیم شدن شرایط سلامتی‌اش و لزوم ادامه درمان به خواب مصنوعی رفته بود، پس از چند روز جدال با فرشته مرگ سرانجام جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و از دنیا رفت.

از این بازیگر قدیمی و پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون در روزهای اخیر سریال تحسین‌شده و پربیننده «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله روی آنتن بود و نکته عجیب اینکه پخش آن درست یک روز پیش از درگذشت مرحوم مهرآوران به پایان رسید. با درگذشت زنده‌یاد علی سلیمانی و حالا عزت‌الله مهرآوران، دو نفر از بازیگران اصلی یکی از ماندگارترین سریال‌های تاریخ تلویزیون در فاصله‌ای کوتاه از هم به دیار باقی رفته‌اند.

زنده‌یاد مهرآوران کار بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در این سال‌ها مدام در پی بازگشتن به صحنه در مقام بازیگر و کارگردان بود. از این چهره قدیمی فیلم‌هایی چون «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی 3»، «مرد عوضی»، «ایلیا نقاش جوان» و سریال‌های «وضعیت سفید»، «هتل پیاده‌رو»، «پیامک از دیار باقی»، «دزد و پلیس»، «خروس»، «هفت‌سنگ»، «لیسانسه‌ها»، «فوق‌لیسانسه‌ها»، «هیولا»، «زیر همکف» و... یادگار مانده است.

مرحوم مهرآوران دستی هم در نمایشنامه‌نویسی داشت و دست‌کم 10 نمایشنامه منتشرشده در کارنامه دارد؛ از جمله «ابریشم‌بانو»، «عاشق‌کشون»، «رکاب»، «سجلی»، «انتظار» و... ضمن اینکه از اوایل دهه پنجاه تا اوایل دهه هشتاد شمسی در ده‌ها نمایش روی صحنه رفت و بازی کرد.

پیام تسلیت سرپرست معاونت هنری

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت عزت الله مهرآوران را تسلیت گفت.

شالویی در این پیام نوشته است: «عزت‌الله مهرآوران نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از وقتی برای نخستین بار با عشق و علاقه روی صحنه تئاتر رفت بیش از 50 سال با نوشته‌ها، اجراها و نقش‌آفرینی خود در عرصه هنر فعالیت کرد. مهرآوران از تئاتر آمده بود و دغدغه حضور مستمر در تئاتر داشت، در این سال‌ها همچنان مشتاق بود نمایش‌هایی را کارگردانی کند اما دریغ و افسوس که این هنرمند پیشکسوت دیگر بین ما نیست. بین ما عزت‌الله مهرآوران با آثار و خاطراتی که در تئاتر، سینما و تلویزیون و با اخلاق و منش خود به یادگار گذاشته است، در یادها و دل‌ها و تاریخ تئاتر و سینما حضور دارد.

درگذشت زنده‌یاد مهرآوران را صمیمانه به خانواده عزیزش و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و برای این هنرمند از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسالت می‌کنم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو