محمد اسلامی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما افزود: فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای با منع گسترش سلاح‌های هسته ای، جزو مواردی است که تعهد مشترک کشورهاست و در قالب ضوابط و مقررات آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بر قرار شده است و دولت‌ها به آن متعهد هستند.

اسلامی گفت: دشمنان کشور، وظایف واضحی را که در قانون و اساسنامه آژانس نوشته شده است در این حدود ۴۷ سال برای ایران اجرا نکردند و یا خیلی ضعیف و به ندرت و بسیار گزینشی اجرا کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: از آژانس خواستیم برای مسائل سیاسی و نفوذ این سیستم‌های مخرب صهیونیستی و جریان ضد انقلاب، حد توقفی را تعریف کند، زیرا این شیوه قابل ادامه نیست، اما آن‌ها پاسخی ندادند.

اسلامی اضافه کرد: به آژانس گفتیم همه فعالیت‌های ما طبق پادمان انجام می‌شود و آنچه که در قانون آمده برای ما ملاک است و فراتر از آن را بر نمی‌تابیم و اجازه جوسازی نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه تعاملات بیشتر لازم است، گفت: باید انرژی و وقت بیشتری را صرف کنیم و با آژانس بین المللی انرژی اتمی، رفت و آمد بیشتری داشته باشیم و گفتگوهای خود با آن‌ها را محرمانه نکنیم و این گفتگوها را در سایت آژانس قرار دهیم تا همه کشورها بخوانند، زیرا زمانی که به نامه آژانس پاسخ محرمانه می‌دهیم منتشر نمی‌شود و آن‌ها جوسازی می‌کنند.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دوربین‌های برجامی با دوربین‌های پادمان، تفاوت اساسی دارد و بازرسان آژانس در موعد مقرر، فیلم‌های حافظه دوربین‌های پادمان را در همان جا مرور می‌کنند و قیچی و خرد می‌کند و خرده‌های آن را در پاکت می‌ریزند و جزو اقلام معدومی در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار می‌دهند و پلمپ و کنار گذاشته می‌شود و کسی به آن دسترسی ندارد. اما در مورد دوربین‌های برجامی، بازرسان آژانس، با حضور ما کارت حافظه قدیم را بیرون می‌آورند و پلمپ می‌کنند و در محل امن نگهداری می‌شود و مرور نمی‌شود و دسترسی ندارند و فقط کارت حافظه جدید را قرار می‌دهند.

اسلامی گفت: بنا داریم به هیاهو‌های هسته‌ای پایان دهیم، زیرا دلیلی ندارد ما را بی جا متهم کنند، ما باید پیشرفت انرژی هسته‌ای را شتابان کنیم جلوه‌ها و تأثیرات آن را در زندگی مردم پدیدار کرده و گسترش دهیم، جلوه‌های اقتدار ملی متأثر از انرژی هسته‌ای را هم نمایان کنیم.