قلعه فلک الافلاک خرم آباد سنددار شد

منبع: برترین ها

60

1400/7/18

14:22


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان از صدور سند قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد. وی افزود: سند قلعه فلک الافلاک به مساحت قریب ۲۰۳ هزار مترمربع برابر ماده ۲۱ قانون ثبت تحت پلاک ۴۰۳ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

انتخاب: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان از صدور سند قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، علی اکبر باقری در این خصوص اظهار داشت: در راستای صیانت از اموال و حقوق دولتی و تعامل با تمامی ارگان‌های دولتی در سال جاری، سند کاداستر ششدانگ عرصه و اعیان قلعه فلک الافلاک صادر گردید.

قلعه فلک الافلاک خرم آباد سنددار شد

وی افزود: سند قلعه فلک الافلاک به مساحت قریب ۲۰۳ هزار مترمربع برابر ماده ۲۱ قانون ثبت تحت پلاک ۴۰۳ اصلی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان لرستان خاطرنشان کرد: نقشه برداری قلعه توسط نقشه برداران اداره کل ثبت اسناد و املاک استان لرستان و از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده است.

باقری با بیان اینکه قلعه فلک الافلاک یا " دژشاپورخواست " در دوران ساسانیان ساخته شده، اما در دوران قاجار نام آن به قلعه فلک الافلاک تغییر یافته است، یادآور شد: این قلعه بر فراز تپه‌ای در خرم آباد واقع شده که در گذشته دوازده برج درون قلعه خرم آباد قرار داشت که تنها هشت مورد ازآن‌ها توانستند از گذر زمان جان سالم به در ببرند.

وی ادامه داد: این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هم اکنون تبدیل به موزه‌ای شده که آثار ارزشمندی در آن نگهداری می‌گردد؛ همچنین درون قلعه نیز آزمایشگاهی مجهز برای مرمت اشیا باستانی ساخته شده که در کنار آن کتابخانه‌ای با کتب نفیس قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو