افشای راز غیبت‌های طولانی رهبر کره‌شمالی

منبع: برترین ها

30

1400/7/18

19:33


رهبر جوان کره شمالی که در ۹ ماه سال ۲۰۲۱ معمولا از چشم رسانه‌ها و مردم پنهان بود، بیشتر وقت خود را به کشیدن بیش از ۱۰۰ طرح برای مکان‌های گردشگری، بطری‌های نوشیدنی و کشتی‌های باربری اختصاص داده بود.

همشهری آنلاین: رهبر جوان کره شمالی که در ۹ ماه سال ۲۰۲۱ معمولا از چشم رسانه‌ها و مردم پنهان بود، بیشتر وقت خود را به کشیدن بیش از ۱۰۰ طرح برای مکان‌های گردشگری، بطری‌های نوشیدنی و کشتی‌های باربری اختصاص داده بود.

به نقل از رسانه رسمی کره شمالی، نمایشگاه ملی هنر صنعتی هفته گذشته در پیونگ‌یانگ افتتاح شد و قرار است تا اوایل نوامبر ادامه داشته باشد. نمایش صدها طرح از هنرمندان و طراحان برتر کره شمالی در این نمایشگاه، از قطارهای پرسرعت گرفته تا تریلی‌ها، ابزار کشاورزی و یک سرسره آبی غول‌پیکر شبیه آنچه سال گذشته خاندان کیم از آن استفاده کرده بودند نشان می‌داد دولت پیونگ‌یانگ برای زنده کردن صنعت گردشگری خود پس از پایان دوران کرونا برنامه‌های فراوان دارد.

بر اساس گزارشی که تلویزیون دولتی کره شمالی روز پنجشنبه پخش کرد، کیم جونگ-اون دست‌کم ۲۵ روز از ماه‌های گذشته را برای به پایان رساندن ۱۱۰ طرح مهم تا مراحل نهایی صرف کرده و کار راهنمایی طراحان را بر عهده داشته است. بیشتر این فعالیت‌ها بین ماه‌های فوریه تا می انجام شده و چند مورد هم مربوط به ماه اوت بوده است؛ ماه‌هایی که کیم سرگرم راهنمایی کردن طراحان بوده و نمی‌توانسته برابر رسانه‌ها و مردم حاضر شود.

 

رهبر کره شمالی تقریبا تمام ماه فوریه را به تایید کردن طرح‌های تبلیغاتی، تابلوهای راهنما، نامواره‌ها و نشانه‌های بیرونی مربوط به مکان‌های گردشگری و هتل‌های سامجیون اختصاص داده بود؛ شهری در شمال نزدیک قله پیکتو که به شکل کامل بازسازی شده تا نمونه و الگوی یک آرمانشهر رویایی باشد. قرار بود مرحله نهایی بازسازی سامجیون اکتبر ۲۰۲۰ به پایان برسد که با توجه به کامل نشدن کارها، به شکل قطعی بهره‌برداری از آن به تاخیر افتاده است.

گفته می‌شود کیم در ماه‌های فوریه و مارس درگیر طرح‌ها و کارهای مربوط به ساحل تفریحی وونسان-کالما بوده است که به قطع و یقین آن هم به این زودی‌ها به بهره‌برداری نمی‌رسد. او در غیبت طولانی ماه می امسال هم سرگرم رسیدگی کردن به برنامه‌های همین پروژه بوده و به نظر می‌رسد کاهش شدید وزن کیم جونگ-اون ناشی از همین فعالیت زیاد در آن دوران باشد.

پس از آنکه همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا تمام مرزهای کره شمالی بسته شد، کیم و دیگر مقام‌های دولت پیونگ‌یانگ ناچار شدند بودجه‌ها را برای تامین نیازهای ابتدایی مردم اختصاص دهند. از این رو، رسانه‌های رسمی در این دو سال چندان سراغ پروژه‌های گردشگری نرفتند و رهبر کره شمالی هم دست‌کم از سال ۲۰۱۹ از این دو منطقه بازدید نکرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو