پایگاه خبری معا فلسطین، شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی گزارش داده که آمریکا فشارهای خود را به سودان برای امضای رسمی توافق عادی سازی روابط با اسرائیل آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، فشارهای واشنگتن پس از آن صورت گرفته که با گذشت یک سال از سرمایه گذاری آمریکا در سودان، هیچ پیشرفت واقعی در موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل انجام نگرفته است.

این شبکه صهیونیستی افزوده است: اختلافات در جناح نظامی و غیرنظامی شورای حاکمیتی سودان بر سر موضوع عادی سازی روابط، باعث تأخیر در امضای رسمی توافق میان خارطوم و تل آویو شده است.

بنابراین گزارش، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا کشورهای دیگر را به عادی سازی روابط با خود ترغیب کند و به همین منظور یائیر لاپید وزیر خارجه این رژیم در هفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد.

پیش‌تر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان درباره عادی سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی گفت و گو کرده بود.

امارات و بحرین سال گذشته با میانجیگری آمریکا و تمکین از درخواست واشنگتن، با پشت کردن به آرمان فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند. در پی این دو کشور، سودان نیز به بهانه خروج از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا، به صف کشورهای سازشکار پیوست و با تل آویو روابط عادی برقرار کرد.

آخرین کشوری که با وعده‌های واشنگتن حاضر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شده مغرب بود که این اقدام دولت رباط با موجی از مخالفت در داخل این کشور مواجه شده است.