خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان – بخش اول

خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان – بخش اول


منبع: فوت و فن

86

1400/7/19

08:31


خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان – بخش اول

در سرتاسر جهان، مکان‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارند که بسیار خطرناک هستند. قله‌های بلند، مکان‌های غواصی و دریاچه‌های بسیار گرم، همگی با اینکه بسیار جذاب و فریبنده هستند اما خطرناک نیز محسوب می‌شوند.

در ادامه با ما باشید تا خطرناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان را به شما معرفی کنیم.

دره مرگ، کالیفرنیا، آمریکا

Death Valley, California, USA

Death Valley, California, USA

پارک ملی دره مرگ با اینکه بسیار گرم است اما پر از زرق و برق است. این مکان دارای مناظر عجیب از تل‌ماسه‌های شنی و زمین‌های سنگ نمکی است. دره مرگ به عنوان داغ‌ترین و خشک‌ترین مکان در آمریکا به شمار می‌رود. نام دره مرگ در قرن نوزدهم میلادی به این مکان داده شد چراکه در آن زمان، گروهی از پیشگامان در این دره گم شدند و از دنیا رفتند. بنابر گزارش‌ها، علت اصلی مرگ در این دره گرما نبوده و بیشتر، تصادف‌های رخ داده ماشینی است.

چرنوبیل، اوکراین

Chernobyl, Ukraine

Chernobyl, Ukraine

فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ میلادی، به عنوان بدترین حادثه هسته‌ای شناخته می‌شود. این اتفاق در نزدیکی شهر پریپیات در شمال کشور اوکراین رخ داده بود. این حادثه نه تنها در انفجار اولیه دارای تلفاتی و خرابی‌هایی بوده بلکه مواد رادیواکتیوی محیط اطراف را فرا گرفتند و منجر به مرگ‌های بیشتری شدند. با این حال، در طی دهه گذشته میلادی، این مکان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این مکان تا سال ۲۰۱۱ میلادی بر روی عموم بسته بوده است.

دهانه گاز دروازه، ترکمنستان

Darvaza Gas Crater, Turkmenistan

Darvaza Gas Crater, Turkmenistan

دهانه گاز دروازه، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری غیرمنتظره است که در کشور ترکمنستان واقع شده است. این مکان به عنوان دروازه جهنم نیز شناخته می‌شود. زمین‌شناسان شوروی در این مکان در حال حفاری یک غار برای پیدا کردن نفت بودند که گاز طبیعی این غار را پر کرده بود. آنها سپس اقدام به آتش زدن آن کردند تا گاز سمی آن از بین برود. اما دهه‌ها گذشته و این مکان همچنان در حال سوختن است و منظره عجیبی در صحرای دور افتاده کاراکوم شکل داده است.

پارک ملی کاریجینی، استرالیا

Karijini National Park, Australia

Karijini National Park, Australia

پارک ملی کاریجینی دارای مجموعه‌ای از استخرهای زمردی، آبشارهای خروشان و دره‌های قرمز رنگی است. اما آگاه باشید که این مکان دور افتاده زیبا و وحشی، دارای شرایط آب و هوایی بسیار شدیدی است که شامل دمای بسیار بالا و سیل‌های برق‌آسا است. جاده‌های خطرناک، وسوسه پریدن در درون آب‌های عمیق و سرد و همچنین سقوط سنگ سبب رخ دادن حوادث و تلفاتی شده است.

کوهستان هواشان، چین

Mount Huashan, China

Mount Huashan, China

کوهستان مقدس هواشان در شمال غربی ایالت شانکسی کشور چین قرار دارد. این کوهستان برای مدتی زمان طولانی، مکانی مقدس در میان زائران معابد قرار گرفته در کوهستان بوده است. این کوستان دارای پنج قله اسرارآمیز است. در این کوهستان همچنین معابد تائوتیست وجود دارد. با این حال، برجسته‌ترین جاذبه این کوهستان برای گردشگران و بازدیدکنندگان امروزی، عبور از یکی از مرگبارترین مسیرهای کوهنوردی در جهان است. در این مسیر کوهنوری، برخی از نقاط بسیار باریک و در ارتفاع زیاد هستند که باعث اضطراب و ترس هر شخصی می‌شود.

اسکلیگ مایکل، ایرلند

Skellig Michael, Ireland

Skellig Michael, Ireland

اسکلیگ مایکل، یک جزیره صخره‌ای است که در خارج از ساحل کو کری قرار دارد. این جزیره در درون آب‌های خروشان اقیانوس اطلس قرار گرفته است. از زمانی فیلمبرداری یکی از فیلم‌های مجموعه فیلم جنگ ستارگان در این مکان، این جزیره به مکان گردشگری برجسته‌ای تبدیل شده است. در بالای این جزیره یک صومعه باستانی قرار دارد که برای دست یافتن به آن باید از روی پله‌های صخره‌ای عبور کرد. این پله چندان ساده و صاف نیست و در سال‌های اخیر سبب مرگ افرادی شده است.

ویلاریکا، شیلی

Villarrica, Chile

Villarrica, Chile

قله برفی کوه ویلاریکا با اینکه ممکن است زیبا به نظر برسد اما یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. این کوهستان که در کنار دریاچه و شهری به همین نام قرار دارد. در اواخر سال ۲۰۱۹، فعالیت این آتشفشان شدت گرفته است. با وجود فعالیت‌های اخیر خود، این کوهستان همچنان مکان محبوبی در میان ماجراجویان و کوهنوردان است.

صخره‌های موهر، ایرلند

Cliffs of Moher, Ireland

Cliffs of Moher, Ireland

صخره یا پرتگاه‌های موهر، یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ایرلند است و گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. ارتفاع این صخره‌ها در بلندترین نقطه به بیش از ۲۱۳ متر می‌رسد و طول آن نیز بیش از هشت کیلومتر است. به دلیل ارتفاع زیاد، این مکان بسیار خطرناک است. از اوایل دهه ۹۰ میلادی، تاکنون بیش از سی مرگ در این مکان رخ داده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو