طرز تهیه انواع پاستای سبزیجات

طرز تهیه انواع پاستای سبزیجات


151

1400/7/19

09:35


طرز تهیه پاستای سبزیجات

 

امروز با آموزش طرز تهیه ی پاستای سبزیجات اومدیم .. معمولا این پاستا برای کسانی درست میشه که گیاهخوار هستند اما خب به علت طعم خوبش بقیه هم به صورت گیاهی استفاده میکنند ؤ اما به دستور تهیه هایی که براتون آوردیم مرغ هم میشه اضافه کنید… در این نوع پاستا بهتر هستش که به صورت گریل شده سبزیجات رو به غذا اضافه کنید.

 

پاستا

 

پاستای فاگیولی (ایتالیایی )

مواد لازم

۳ قاشق روغن زیتون
۱ فنجان پیاز خرد شده
۱ عدد هویج پوست ڪنده و خرد شده
۱ عدد ساقه ڪرفس خرد شده
۲ حبه سیر له شده
یڪ چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز
۱ قاشق چایخوری چاشنی ایتالیایی
۶ فنجان عصاره مرغ یا سبزیجات
۱ فنجان گوجه فرنگی خرد شده
۲۲۵ گرم پاستای دیتالینی
سه و نیم فنجان لوبیا سفید پخته
یڪ چهارم فنجان جعفری خرد شده
نمڪ و فلفل سیاه

نڪته

برای پخت لوبیا، می توانید آنها را در طول شب در آب خیس ڪنید، اگر فرصت این ڪار را ندارید پس لوبیاها را به مدت یڪ ساعت در آب جوش خیس ڪرده و بعد آنها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید با حرارت جوشیده و نرم شوند (فراموش نڪنید ڪه درب ظرف را بگذارید).

طرز تهیه

۱- روغن زیتون را در یڪ قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط گرم ڪنید. پیاز، هویج و ڪرفس را برای دو تا سه دقیقه تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند. سیر، فلفل و چاشنی ایتالیایی را اضافه ڪرده و برای یڪ دقیقه دیگر تفت دهید.
۲- عصاره مرغ و گوجه فرنگی را اضافه ڪرده و اجازه دهید مخلوط جوش بیاید. بعد از جوش آمدن پاستا را اضافه ڪرده و اجازه دهید مخلوط بجوشد.
۳- وقتی پاستا نرم و آماده شد، لوبیا را اضافه ڪرده و دو تا سه دقیقه ی دیگر آن را طبخ ڪنید.
۴- قابلمه را از روی حرارت برداشته و جعفری ، نمڪ و فلفل را اضافه ڪنید

پاستای صدفی ومخلوط سبزیجات

مواد لازم

پاستا ۵۰۰ گرم
گل‌ڪلم ۹۰۰ گرم
نخود ۸۵ گرم
نان تست ۱۵۰ گرم
روغن زیتون ¼ پیمانه
ریڪوتا ½ پیمانهجعفری ۳ قاشق غذاخوری
نمڪ و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه پاستای صدفی ومخلوط سبزیجات

۱- ابتدا فر را در دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد (۴۲۵ درجه فارنهایت) تنظیم ڪنید تا گرم شود. در یڪ سینی لبه‌دار مخصوص فر، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، گل ڪلم‌ها (سر گل‌ڪلم مورد نیاز است) و نخود را بریزید و مواد را ڪف ظرف ڪاملا یڪنواخت پخش ڪنید.
۲-سپس مواد را را با نمڪ و فلفل طعم‌دار ڪنید. از پایین طبقه سوم و از بالا طبقه دوم را برای گذاشتن سینی فر انتخاب ڪنید. ۲۵ دقیقه زمان بدهید تا گل ڪلم‌ها نرم شده و نخود‌ها نیز ترد شوند.
۳- در یڪ سینی دیگر نان تست را در ڪف ظرف بریزید. و مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا طلایی و ترد شوند.
۴-در همین زمان در یڪ­ قابلمه بزرگ آب و نمڪ بریزید هنگامی‌ڪه جوش آمد، پاستا (پاستای صدفی متوسط) را اضافه ڪنید تا بپزد اما نباید شڪل خود را از دست بدهد، سپس آب‌ڪش ڪنید. دوباره پاستا را داخل قابلمه برگردانید.

پاستای سبزیجات

۵- مخلوط گل‌ڪلم، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و جعفری (جعفری تازه) را به پاستا اضافه ڪنید. ڪمی نمڪ و فلفل برای چاشنی افزوده و به‌خوبی هم بزنید تا مواد ڪامل با هم مخلوط شوند.
۶-برای سرو پاستا را همراه نان تست برشته و ریڪوتا تزیین ڪرده و سپس روغن زیتون را روی آن اسپری ڪنید.

 

پای لازانیا

مواد لازم

۱۴ عدد ورقه لازانیا
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱.۵ پیمانه هویج خرد شده
دو پیمانه ڪدوسبز خرد شده
۴ حبه سیر رنده شده
۳ پیمانه قارچ تازه
۳۰۰ گرم اسفناج ریز و تازه
دو قاشق غذاخوری ریحان تازه
یڪ عدد تخم‌مرغ هم‌زده
۴۲۵ گرم پنیر ریڪوتا
۱/۳ پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
نصف قاشق چایخوری نمڪ
¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه
۷۵۰ گرم سس گوجه‌فرنگی
دو پیمانه پنیر موزارلا رنده شده
رزماری تازه (اختیاری)

طرز تهیه پای لازانیا :

فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم ڪنید. لازانیا را در آب و نمڪ بپزید و آبڪش ڪنید. آنها را دوبار با آب سرد آبڪش ڪنید.در یڪ تابه بزرگ، یڪ قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط گرم ڪنید.

هویج، ڪدوسبز و نیمی از سیرها را اضافه ڪنید و تفت دهید. آنها را ۵ دقیقه بپزید تا سبزیجات ڪمی نرم شوند. سپس آنها را درون یڪ ڪاسه بریزید. بقیه روغن را درون تابه بریزید و قارچ‌ها و بقیه سیرها را اضافه ڪنید.

۵ دقیقه تفت دهید و سپس اسفناج را اضافه ڪنید. یڪ تا دو دقیقه تفت دهید تا اسفناج‌ها آب بیندازند. با قاشق آنها را درون ڪاسه جداگانه بریزید. ریجان را به مخلوط قارچ اضافه ڪنید و ڪنار بگذارید.در یڪ ڪاسه ڪوچڪ، تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید.

پنیر ریڪوتا، پارمسان، نمڪ و فلفل را اضافه ڪنید و ڪنار بگذارید.برای درست کردن پای لازانیا، یڪ قالب گرد را انتخاب ڪنید. ڪف آن را با روغن چرب ڪنید. نصف پیمانه سس پاستا کف آن بریزید. یڪ لایه نودل لازانیا بچینید. روی آن سس گوجه‌فرنگی بمالید.

مخلوط اسفناج و قارچ را بریزید. نیمی از مخلوط پنیر ریڪوتا را روی آن بریزید. یک لایه دیگر لازانیا بچینید. یڪ لایه سس و بعد، مخلوط سبزیجات را بریزید. روی آنها پنیر بپاشید و لایه دیگری لازانیا بچینید.

باقی مانده مخلوط اسفناج را به همراه پنیر ریڪوتا باقی مانده بریزید. یک لایه لازانیا و یڪ لایه سس گوجه‌فرنگی بریزید. با کف دست کمی آنها را به پایین فشار دهید.روی قالب یڪ لایه فویل بڪشید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر بگذارید. پنیر بریزید و دوباره ۱۵ دقیقه دیگر بپزید.

پس از پخت، ۱۵ دقیقه قالب را بیرون بگذارید تا ڪمی خنڪ شود و سپس آن را بیرون بیاورید. توجه داشته باشید ڪه قالب ڪمربندی باشد ڪه لازانیا پای سالم خارج شود. با برگ‌های تازه رزماری تزئین و سرو ڪنید.

پاستا سبزیجات

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو