سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح به دعوت فرمانده ارتش پاکستان و در راستای گسترش دیپلماسی نظامی-دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا سه شنبه سفری رسمی به این کشور همسایه انجام دهد.

 سفر سردار باقری بنابر دعوت رسمی ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان انجام خواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح قرار است در راس یک هیات بلندپایه نظامی، امنیتی و دفاعی کشورمان با مقام‌های ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان دیدار کند.

دیدار با نخست وزیر، فرمانده ارتش، رییس ستاد مشترک ارتش و برخی دیگر از مقامات نظامی پاکستان در برنامه کاری سردار باقری در طول اقامت در شهر اسلام‌آباد قرار دارد.

اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به همسایه شرقی، از شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان و برخی از مراکز نظامی و دریایی این کشور بازدید می‌کنند.

سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع افغانستان، سفرهیات عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

سفر سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

این بازدید بیانگر اراده مشترک مقام‌های نظامی ایران و پاکستان برای هم افزایی بیشتر در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه، توسعه امنیت در مرزهای مشترک، کمک به ثبات منطقه‌ای از جمله دیدگاه مشترک برای بازگشت صلح و ثبات در افغانستان، رایزنی درباره مسائل جهان اسلام و عزم مشترک برای نبرد با تروریسم و مقابله با عوامل ناامنی در منطقه است.