هیل گزارش داد، پنس برای اینکه بتواند نماینده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ شود، باید به صورت متعادل، همزمان هم قلب طیف وسیعی از هوادارن ترامپ را به ‌دست آورده و هم رویه‌ای متفاوت با رئیس‌جمهور سابق در پیش بگیرد تا مسیر جدیدی برای خود ترسیم کند؛ در عین حال، او نباید آنقدر از مواضع رئیس قدیمی‌اش دور شود که خشمش را برانگیزد.

پنس، هفته گذشته در گفت‌وگویی با فاکس ‌نیوز، توضیحاتی پیرامون برنامه‌هایش برای حفظ تعادل مذکور ارائه کرد.

پنس پس از مطرح کردن مجموعه‌ای از انتقادها علیه عملکرد دولت بایدن، به سوالاتی پیرامون رابطه‌اش با رئیس جمهور پیشین پاسخ داد، رابطه‌ای که با پایان عمر دولت ترامپ، و به دلیل اینکه پنس، بر خلاف ترامپ، نتایج انتخابات را به رسمیت شناخته و بایدن را پیروز انتخابات دانست، خدشه‌دار شد.

وی جدایی‌اش از ترامپ را "دوستانه" توصیف و عنوان کرد که از زمان پایان کارشان تا امروز، چندین بار با یکدیگر صحبت کرده‌اند، وی در ادامه تصریح کرد معتقد است که امروز باید تماماً بر آینده متمرکز بود.

پنس در ادامه رسانه‌ها را به "بیش از حد مهم جلوه دادن" اتفاقات ششم ژانویه متهم کرد، روزی که در آن هوادارن ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات و برای جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن آن به کنگره آمریکا یورش بردند. پنس در آن روز، پس از توییت انتقادی ترامپ علیه معاون اول وقت خود، در حالی به مکانی امن منتقل شد که برخی از این آشوبگران، فریاد زنان، خواستار اعدام وی بودند.

اظهارات جدید پنس اما، با سخنانش در ششم ژانویه تفاوت‌هایی محسوس داشت؛ وی در آن روز گفته بود او و ترامپ "شاید دیگر هرگز یکدیگر را نبینند". به هر حال، اظهارات جدید او، مورد توجه رئیس سابقش قرار گرفت، کسی که پنس برای نمایندگی احتمالی‌اش از طرف حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴، به حمایتش نیاز دارد.

ترامپ در بیانیه‌ای با حمایت از گفت‌وگوی اخیر پنس گفت که این سخنان، اظهارات کمیته ‌حقیقت‌یاب ششم ژانویه را که "به شکار موهومات می‌پردازد" نقض می‌کند. وی افزود: اما شایعات همچنان ادامه خواهند داشت، چرا که "چاپ‌کنندگان اخبار جعلی" نمی‌خواهند بر روی مسائلی مانند افغانستان، روسیه، تایوان و چین، مرز، تورم و اقتصاد ناکام تمرکز کنند.

این بیانیه ترامپ از زمانی که این دو از سمت خود کنار رفتند، از اندک مواردی بود که در آن ترامپ به در انظار عمومی پنس را مورد تمجید قرار می‌داد. علیرغم اینکه پنس می‌گوید آنها "چند بار" در ماه‌های اخیر صحبت کرده‌اند اما در این مدت ملاقات حضوری نداشته‌اند.