مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معرفی شد

62

1400/7/19

16:19


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیشنهاد معاون امور فرهنگی خود در حکمی محمد اللهیاری‌فومنی را به عنوان مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منصوب کرد.

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معرفی شد

به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمد الهیاری فومنی آمده است:

«نظر به شایستگی، تجارب، توانمندی و روحیه انقلابی که از آن برخوردارید، بنا به پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی و به موجب این حکم به عنوان «مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و همکاری و تعامل کلیه حوزه های  مربوطه نسبت به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم به شرح ذیل اهتمام جدی به عمل آورید:

۱. رشد و توسعه کمی و کیفی انتشار آثار مکتوب مورد نیاز اقشار مختلف و متناسب با اهداف نظام

۲. تعیین ضوابط لازم در حوزه انتشار کتاب الکترونیکی،صوتی و دیگر اشکال نوین

۳. اعمال نظارت بر مراحل مختلف صدور مجوز انتشار و توزیع کتاب بر اساس ضوابط و مقررات مصوب

۴ .حمایت از حقوق مولفان، مترجمان، ناشران و دیگر اقشار موثر در تولید کتاب

۵ .حمایت از تولید آثار مکتوب با اولویت آثار فاخر در حوزه حفظ و گسترش زبان و ادب فارسی، معارف اسلامی، انقلاب اسلامی و دیگر موضوعات مورد نیاز کشور

۶ .ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقا سطح و سرانه مطالعه

مزید توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند منان خواستارم».

محمد الهیاری دانش آموخته دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است و پیش از این نیز در ۱۴ آبان سال ۱۳۸۸ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به عنوان مدیرکل امور کتاب منصوب شده بود.

از جمله سوابق اجرایی الهیاری می توان به مدیرکل دفتر موسیقی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر پنج دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مدیر بخش خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیرکل دفتر آموزش و فعالیت های فرهنگی هنری و ... اشاره کرد.

پیش از این حکم، علیرضا صدرالدینی مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو