شمار شاغلان آمریکایی از ۱۵۳میلیون نفر گذشت

منبع: برترین ها

51

1400/7/19

18:33


نرخ بیکاری آمریکا زیر پنج درصد رفت

ایسنا: شمار شاغلان آمریکایی از ۱۵۳ میلیون نفر فرا رفت.

به نقل از اسوشیتدپرس، طبق انتظارات تحلیلگران بازار کار، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه سپتامبر باز هم کاهشی شد و رقم ۴.۸ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۴ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۱۸ ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است.

شمار شاغلان آمریکایی از ۱۵۳میلیون نفر گذشت

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با تغییری محسوس نسبت به ماه قبل به هشت میلیون و ۲۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که این رقم ۲۶۰ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۷۳۱ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

به گفته وزارت کار آمریکا، شمار شاغلین تا پایان این ماه با افزایش ۴۰۲ هزار نفری به ۱۵۳ میلیون و ۵۵۷ هزار نفر رسیده است. همچنین نرخ مشارکت با افزایش ۰.۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۶۱.۹ درصد رسیده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی آمریکا تاکنون حدود سه چهارم از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند. از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد.

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۸ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو