معرفی برترین شبیه‌سازهای اندروید برروی ویندوز

معرفی برترین شبیه‌سازهای اندروید برروی ویندوز


منبع: فوت و فن

88

1400/7/19

19:14


معرفی برترین شبیه‌سازهای اندروید برروی ویندوز

دلایل مختلفی وجود دارد که شما یک شبیه‌ساز اندروید را برروی کامپیوتر یا لپتاب خود داشته باشید. بسیاری از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان برای تست و ارزیابی‌ در مراحل اولیه تولید یک اپلیکیشن از شبیه‌سازهای اندروید برروی ویندوز استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند بازی‌های مورد علاقه خود را با موس و کیبورد تجربه کنند. اما بغیر از دلایل ذکر شده ممکن است شما به برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی برروی کامپیوتر شخصی خود نیاز داشته باشید، اینجاست که شبیه‌سازهای اندرویدی وارد عمل شده و کار را برای شما بسیار راحت می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی برترین برنامه‌ها در این حوضه می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

AMIDuOs:

۰۱

یکی از جدیدترین شبیه‌سازهایی که طی سال‌های اخیر منتشر شده و توانسته به خوبی درمیان کاربران جا بیفتد، AMIDuOs نام دارد که در دو ورژن اندروید ۵ یعنی آب‌نبات چوبی – Lollipop با قیمت ۱۵ دلار و اندروید ۴٫۳ یعنی آبنبات ژله‌ای – Jelly Bean با قیمت ۱۰ دلار است. یکی از ویژگی‌های مثبت AMIDuOs این است که شما تنها با یک بار پرداخت هزینه لایسنس دائمی استفاده از آن را دریافت می‌کنید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه سالانه نیستید. AMIDuOs به راحتی نصب شده و می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلف را نرم و روان اجرا کند. این برنامه بیشتر به گیمرها و افرادی که تنها قصد استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را دارند توصیه می‌شود، چرا که عدم وجود قابلیت انطباق سخت‌افزارهای مختلف با نحوه پردازش برنامه موجب می‌شود برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان نتوانند نیازهای خود را با استفاده از آن برطرف کنند.

untitled-1

Andy:

۰۲

دومین برنامه مورد نظر در لیست Andy نام دارد که کاملا رایگان است و شما می‌توانید آن را دریافت و استفاده کنید. اوایل عرضه این برنامه با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود که به مرور و با عرضه بروز رسانی‌های مختلف بخش زیادی از این مشکلات برطرف شده است. بهرحال، شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف حتی انواع لانچرها را به راحتی برروی آن نصب کرده و استفاده کنید. همچنین اگر نیاز به اجرا و نصب برنامه‌های روت شده دارید می‌توانید قابلیت روت را نیز برروی آن نصب کنید. همانطور که گفته شد، Andy یک شبیه‌ساز رایگان با قابلیت‌های مفید است که بدون درنظر گرفتن برخی مشکلات کوچک آن می‌توانید از آن استفاده کنید.

untitled-1

Bluestacks:

۰۳

قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین شبیه‌ساز اندروید برروی کامپیوترها Bluestacks نام دارد که سال‌هاست کاربران از آن استفاده می‌کنند. البته توسعه‌دهندگان آن مدتی دست از بروزرسانی آن برداشتند و این فاصله موجب شد برنامه‌های دیگر پیشی گرفته و کم‌کم Bluestacks جایگاه خود را از دست داد. اما سرانجام طی یکسال گذشته شاهد عرضه بروزرسانی‌های متعدد بودیم که موجب شد تمامی کسری‌ها و نیازهای کاربران برطرف شود و هم‌اکنون Bluestacks پا به پای دیگر برنامه‌های موجود توسط بسیاری از کاربران استفاده می‌شود. طی این آپدیت‌ها شاهد روان‌تر شدن برنامه و اظافه شدن خصوصیاتی همچون تعیین لوکیشن هستیم. درنهایت می‌توان Bluestacks را یکی از برترین انتخاب‌ها برای گیمرها و برنامه‌نویسان دانست که دریافت آن بصورت رایگان امکان‌پذیر است و درصورت نیاز برای دسترسی به ویژگی‌های نسخه پرو می‌توانید هزینه ماهیانه دو دلاری آن را پرداخت کنید.

untitled-1

Droid4x:

۰۴

اینبار با برنامه‌ای روبه‌رو هستیم که از نظر فنی و ظاهری شباهت‌های بسیار زیادی با Andy و AMIDuOS دارد، همچنین همانند آن‌ها نسخه ابتدایی آن دارای مشکلات زیادی بود که به مرور حل شدند و هم‌اکنون شاهد برنامه‌ای پرقدرت و روان هستیم. اما تفاوت اصلی و ویژگی خاصی که موجب می‌شود Droid4x را در این لیست قرار دهیم چیست؟ Droid4x دارای Add-Onsهای مختلفی است که می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید. برای مثال یکی از این Add-Onsها این قابلیت را به شما می‌هد تا با نصب کردن یک اپلیکیشن برروی تلفن هوشمند خود بخشی از کنترل بازی‌ها را از طریق تلفن خود انجام دهید. درنهایت می‌توان Droid4x را با توجه به قابلیت‌های جالب و کارآمد آن انتخاب بهتری برای گیمرها دانست. شما می‌توانید این شبیه‌ساز را بصورت رایگان دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

untitled-1

Genymotion:

۰۵

حال نوبت به شبیه‌سازی می‌رسد که کمی تخصصی‌تر بوده و درواقع این زمینه را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند که بتوانند اپلیکیشن خود را برروی طیف بزرگی از سخت‌افزارها و ورژن‌های مختلف اندروید تست کنند. برای مثال شما می‌توانید برنامه مورد نظر را برروی Nexus One با اندروید ۴٫۲ یا Nexus 6 با اندروید ۶ تست کنید و از اجرا شدن صحیح آن مطمئن شوید. Genymotion بصورت رایگان قابل دریافت و استفاده است، شما می‌توانید برای دسترسی به امکانات بیشتر از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید.

untitled-1

KoPlayer:

۰۶

یکی دیگر از شبیه‌سازهایی که مختص گیمرها عرضه شده است، KoPlayer نام دارد که مدت‌ها فرصت خودنمایی در میان دیگر برنامه‌های موجود را پیدا نکرده بود اما مدتیست توانسته وضعیت خود را بهبود بخشد. شما می‌توانید چیدمان دکمه‌های کیبرد خود را تغییر داده تا با توجه بازی مورد نظر از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید گیم‌پلی خود را ضبط کرده تا بعدها از آن استفاده کنید. روند نصب و استفاده از KoPlayer نیز بسیار آسان است و بصورت کلی این برنامه بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را روان اجرا می‌کند. شما می‌توانید KoPlayer را بصورت رایگان دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

untitled-1

MEmu:

۰۷

MEmu نام یکی دیگر از شبیه‌سازهای موفق اندرویدی است که بطور کامل با چیپست‌های اینتل و AMD همگام‌سازی شده است. در آخرین بروزرسانی MEmu نیز شاهذ اضافه شدن اندروید ۵٫۱٫۱ به آن هستیم که خبر خوشی برای کاربران محسوب می‌شود. همچنین قابلیت روت شدن نیز برای MEmu وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی و درصورت نیاز از آن استفاده کنید. درواقع MEmu یک شبیه‌ساز مناسب برای کاربران کژوآل و گیمرها محسوب می‌شود که به راحتی می‌تواند نیازهای آنان را برطرف کند. شما می‌توانید MEmu را بصورت رایگان دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

untitled-1

NOX:

۰۸

یکی دیگر از شبیه‌سازهایی که برای گیمرها عرضه شده است Nox نام دارد. این برنامه دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوصی است که موجب می‌شود تجربه یک بازی اندرویدی به بهترین شکل ممکن برروی کامپیوترهای شخصی و با استفاده از موس و کیبورد ممکن شود. شما می‌توانید برای تمامی حرکات و عکس‌العمل‌های بازی برای تلفن‌های هوشمند برروی کیبورد خود کلیدهایی را تعریف کنید، یا اگر از کنترلر‌ استفاده می‌کنید نیز می‌توانید به همین ترتیب کلیدهای لازم را انتخاب کرده و طبق سلیقه خودتان از آن‌ها استفاده کنید. Nox نیز یک شبیه‌ساز کاملا رایگان است که می‌توانید دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

untitled-1

Remix OS Player:

۰۹

تنها شبیه‌ساز اندرویدی حال حاضر که می‌تواند اندروید ۶ یا Marshmallow را شبیه‌سازی کند Remix OS Player نام دارد. نصب و استفاده از این برنامه بسیار ساده است و لازم به ذکر است این این برنامه نیز مخصوص گیمرها ساخته شده است. اما نسبت به دیگر شبیه‌سازهای ذکر شده در این مقاله Remix OS Player جدیدتر است و دارای مشکلات ریز و درشتی است که تیم توسعه دهنده آن مشغول کار برروی آن هستند تا با انتشار بروز‌رسانی‌های بیشتر آن‌ها را رفع کنند. شما میتوانید Remix OS Player را بصورت رایگان دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

untitled-1

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو