چطور  اعتماد را به رابطه مان بازگردانیم

چطور اعتماد را به رابطه مان بازگردانیم


منبع: روزیاتو

105

1400/7/19

20:09


چطور اعتماد را به رابطه مان بازگردانیم

چطور  اعتماد را به رابطه مان بازگردانیم

از آن جایی که اعتماد در روابط نقشی بنیادی دارد، وقتی از دست رفت، سعی در بازگرداندنش گاهی غیرممکن به نظر می رسد. اما اگر شما باعث و بانی از دست رفتن اعتماد بوده اید، این را بدانید که برای بازگرداندن آن همچنان امید هست.

به گزارش CNN میشل ویلیامز استاد دانشگاه آیووا می گوید که بالاترین سطح اعتماد یعنی افراد می توانند به شما اتکا کنند تا از طرف شان یا به نفع شان کاری را انجام دهید حتی اگر این فرصت را دارید تا از آن ها سوء استفاده کنید یا به آن ها آسیب برسانید.

ویلیامز می گوید که اعتماد به طور عمده بر ۳ اساس استوار است: توانایی انجام هر وظیفه ای که به شما محول می شود، نوع‌دوستی یا همان اهمیت قائل شدن یا محافظت از فرد دیگر، و شرافت که یعنی عمل کردن بر مبنای یک گروه از ارزش ها.

وقتی شما اعتماد کسی را نسبت به خودتان زیر پا می گذارید، آن شخص شاید دیگر نیات خیر و یا صداقت شما را در آینده باور نداشته باشد. در روابط عاشقانه سوء ظن می تواند به رابطه های عاطفی و جسمی بین دو نفر آسیب برساند. کارشناسان برای بازسازی اعتماد در رابطه توصیه های زیر را دارند:

همدردی و معذرت‌خواهی

اعتماد در رابطه

اگر پشیمانید و می خواهید معذرت‌خواهی کنید، این را باید بدانید که افراد مختلف عذرخواهی های مختلفی را نیاز دارند. برای برخی افراد چنین است که مهم نیست چه کاری برای شان انجام می دهید، آن ها دوست دارند کلمه ی «متاسفم» را از زبان شما بشنوند. بعضی افراد مایلند به حرف شان گوش بدهید و احساس شان را درک کنید. و برخی دیگر نیز دوست دارند که عذرخواهی شما را در عمل ببینند.

اگر شریک عاطفی تان را ناراحت کرده اید، از او بپرسید که فکر می کند اصل ماجرا چیست و چرا او را آزده خاطر کرده است. سعی کنید با نقطه نظر او همدردی کنید. به خاطر چیزی که شریک تان آن را آسیب در نظر گرفته عذرخواهی کنید.

قدم به جلو برداشتن

اعتماد در رابطه

معذرت‌خواهی قدم اول است اما باعث نمی شود رابطه بلافاصله به طرزی جادویی به شرایط عادی بازگردد. برای این کار می بایستی به طور مداوم قابلیت اعتماد را به فرد دیگر نشان دهید. این که فرد مقابل بتواند دوباره به شما اعتماد کند زمان می برد. همچنین باید بدانید که فردی که او را آزرده خاطر کرده اید مجبور نیست که شما را ببخشد و یا دوباره به‌تان اعتماد کند.

تلاش برای اعتماد مجدد

اعتماد در رابطه

یکی از دلایلی که بعضی اشخاص هرگز به سطح اعتماد اولیه شان بازنمی گردند، تلاش یکطرفه است. برای ترمیم یک رابطه هر دو طرف باید تلاش کنند. اگر شما فردی هستید که اعتمادتان سلب شده و طرف مقابل در حال تلاش برای بازگرداندن اعتماد به شماست، سعی کنید دیدگاه او را در نظر بگیرید.

در صورت امکان او را به عنوان شخصی تصور کنید که اشتباهی مرتکب شده و نه تبهکاری که تنها قصدش آسیب رساندن به شما بوده است. شما هم احتمالا مرتکب اشتباهاتی شده اید. متوجه این قضیه بودن می تواند کمک تان کند که هر دو با هم تلاش کنید.

بیشتر بخوانید:

این نشانه ها می گویند رابطه عاطفی سالمی دارید حتی اگر خودتان اینطور فکر نمی کنید

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

منبع: CNN
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو