طرز تهیه کوفته ترش ترکیه ای

کوفته ترش ترکیه ای , طرز تهیه کوفته ترش ترکیه ای

کوفته ترش ترکیه ای یکی از انواع غذاهای محبوب در کشور ترکیه است که طعم بسیار جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ترش ترکیه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
آرد سوخارینصف استکان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
گرد غوره½ قاشق چایخوری
جعفرینصف دسته
پاپریکا۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق غذا خوری
زیرهنصف قاشق چای خوری
گوشت چرخ کردهنیم کیلو گرم

طرز تهیه کوفته ترش ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه کوفته ترش ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز و سیر را پوست می گیریم، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی سیر و پیاز را با فشار دست می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط سیر و پیاز رنده شده را به همراه تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، آرد سوخاری، پاپریکا، نمک، گرد غوره، فلفل سیاه و زیره به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا جعفری را نیز به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. پس از اینکه مایه کوفته کاملا منسجم شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس دستانمان را با کمی آب مرطوب می کنیم و به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوفته بر می داریم و آنرا به صورت گرد حالت می دهیم و به خوبی فشرده می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام مایه کوفته را آماده کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس کوفته ها را درون روغن می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت کوفته ها سرخ شد، آنها را می چرخانیم تا تمام قسمت هایشان به صورت یکدست سرخ شود. در پایان روغن اضافی کوفته ها را با دستمال حوله ای می گیریم و آنها را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.