فیلم‌های مشابه با فیلم Interstellar

فیلم‌های مشابه با فیلم Interstellar


منبع: فوت و فن

116

1400/7/20

10:21


فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)، فیلم ماجراجویی و علمی-تخیلی برجسته‌ای است که ذهن بیننده را درگیر می‌کند و بیننده را در بهت و حیرت فرو می‌برد. در ادامه با ما همراه باشید تا هفت فیلم مشابه با فیلم میان ستاره‌ای را به شما معرفی کنیم.

زمانی که کریستوفر نولان، فیلم میان ستاره‌ای را در سال ۲۰۱۴ به اکران در آورد، این فیلم به یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های او تبدیل شد. توانایی این کارگردان برای به هم ریختن ذهن بیننده به گونه‌ای است که همانند آن کم پیدا می‌شود. اگر فیلم میان ستاره‌ای را تماشا کردید و آن را دوست داشتید، پس فیلم‌های ماجراجویی و علمی-تخیلی زیر می‌تواند همانند این فیلم، ذهن شما درگیر کند و شما را به سفری دور و دراز ببرد.

فیلم جاذبه (Gravity)

Gravity

Gravity

فیلم جاذبه توسط آلفونسو کوران ساخته شده است. این فیلم یکی از پر استرس‌ترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ میلادی محسوب می‌شود. فیلم جاذبه از لحاظ بصری بسیار درخشان است و از لحاظ احساسی نیز قوی است. این فیلم با یکی از الهام‌بخش‌ترین نقش‌آفرینی‌های ساندرا بولاک همراه شده است. فیلم جاذبه از آن دسته فیلم‌هایی است که علاقه‌مندان فیلم‌های فضا و درام باید حتما آن را تماشا کنند. این فیلم با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی در نقش دو فضانورد است که ماموریت آنها دچار مشکل می‌شود و یکی از آنها باید خود را فدای دیگری کند.

فیلم مریخی (The Martian)

The Martian

The Martian

یکی دیگر از نمونه‌های درخشان فیلمسازی کارگردان ریدلی اسکارت، فیلم مریخی است. این فیلم با بازی مت دیمون و جسیکا چستین است. گرچه هر دوی آنها در فیلم میان ستاره‌ای حضور دارند اما این فیلم علمی-تخیلی کاملا متفاوت است. این فیلم با فیلم میان ستاره‌ای، از لحاظ جلوه‌های بصری و داستان‌سرایی برابری می‌کند. این فیلم اساسا یک داستان بقاء است که با جنبه‌های علمی بسیار زیادی ترکیب شده است. در فیلم مریخی، اکشن، طنز و لحظات احساسی وجود دارد که آن را به یک فیلم بسیار عالی تبدیل می‌کند.

فیلم به سوی ستارگان (Ad Astra)

Ad Astra

Ad Astra

فیلم به سوی ستارگان به کارگردانی و نویسندگی جیمز گری است. این فیلم با بازی برد پیت در نقش یک فضانورد است. علاوه بر برد پیت، دیگر بازیگران این فیلم شامل تامی لی جونز، روث نیگا، لیو تایلر و دوننالد ساترلند است. گرچه ژانر علمی و تخیلی در مرکزیت این فیلم قرار دارد و شباهت‌های زیادی با فیلم میان ستاره‌ای دارد اما فیلم به سوی ستارگان، یک رابطه احساسی پدر و پسری را بررسی می‌کند. این فیلم همچنین سوالات وجودیتی و هویتی قابل توجهی را مطرح می‌کند که ذهن شما را درگیر خود می‌کند. این فیلم از لحاظ جلوه‌های بصری نیز برجسته است.

فیلم آفتاب (Sunshine)

Sunshine

Sunshine

فیلم آفتاب در سال ۲۰۰۷ به اکران در آمده است. این فیلم از لحاظ نظریه‌های مفهومی، با فیلم میان ستاره‌ای شباهت دارد. این فیلم توسط الکس گارلند ساخته شده است. این فیلم با بازی کیلین مورفی، کریس ایوانز، رز بایرن، میشل یو، کلیف کرتیس، تروی گریتی، هیرویوکی سانادا، بندیکت وونگ و چیپو چانگ است. کارگردانی فیلم در دستان دنی بویل است و این فیلم از لحاظ جنبه‌های علمی و تخیلی، جلوه‌های بصری منحصر به فرد و داستانی کامل، بسیار غنی است. فیلم آفتاب، یک فیلم سرراست است و مطمئنا از تماشای آن لذت خواهید برد.

فیلم ماه (Moon)

Moon

Moon

فیلم ماه، یک فیلم درام فضایی است که دارای عناصری از ژانر ترسناک و هیجانی روانشناختی است. همین سبب شده تا این فیلم، یک فیلم کلاسیک محصول سال ۲۰۰۹ میلادی باشد. علاوه بر این، داستان فیلم ماه، کاملا غیر معمول است. فیلم ماه، اولین تجربه کارگردانی دونکن جونز بوده است. این فیلم با بازی سم راکول در نقش یک فضانورد است. کوین اسپیسی نیز صداپیشگی یک ربات را در این فیلم برعهده دارد. اگر فیلم میان ستاره‌ای را دوست داشتید، پس حتما فیلم ماه را تماشا کنید.

فیلم فراموشی (Oblivion)

Oblivion

Oblivion

اگر از فیلم میان ستاره‌ای لذت بردید، پس نباید فیلم فراموشی را از دست بدهید. فیلم فراموشی به کارگردانی جوزف کوسینسکی است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته خود کارگردان است و با بازی تام کروز در نقش اصلی است. در کنار او، اولگا کوریلنکو، آندریا رایزبوروگ، مورگان فریمن و نیکولای کاستر والدو نقش‌آفرینی می‌کنند. گرچه شباهت‌های این فیلم با فیلم میان ستاره‌ای اندک است اما این فیلم در مورد آینده زمین و نژاد بشر است. پس مطمئنا از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

فیلم تلقین (Inception)

Inception

Inception

فیلم تلقین، اثر عالی و جالب توجه دیگری از کریستوفر نولان است. فیلم تلقین با بازی لئوناردو دی کاپریو، کن واتانابه، جوزف گوردن لویت، ماریون کاتلیلارد، الیوت پیج، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین است. فیلم تلقین به شدت ذهن بیننده را درگیر می‌کند و با فیلمبرداری تاثیرگذار، اکشن‎‎های هیجانی و جلوه‌های بصری خیره‌کننده، مطمئنا می‌تواند تجربه منحصر به فردی از دیدن یک فیلم علمی و تخیلی بسیار عالی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو